Hvor er bevegelsene og magen :/

Sykepleiermamma

Ny på forumet
Jeg er andre gangs og 18 uker på veg, men har enda ikke fått mange tegn til spark og bevegelse, heller ingen ordentlig babykul, andre som har det sånn? Veit alt er normalt. Men sist svangerskap kjente jeg tydelig spark i uke16, og nesten daglig fra uke 18. Da hadde jeg morkaka foran på magen, og denne gangen bak. Leser her inne at andre kjenner helt nede i uke 12-13, så da lar man seg bekymre litt da ;) skal på oul til uka, så det merker jeg trengs nå :)

Kjente første tegn til spark i begynnelsen av uke 15. Kjente nesten daglig utover, men de to siste dagene tror jeg ikke at jeg har kjent noe 16+ 5 i dag... Har ei god kul.. Men blir litt bekymra

Med første kjente jeg sommerfugler fra uke 14/15 ish. Å spark fra 16-17. Nå er jeg 17+2 å kjent sommerfugler i noen dager å inni mellom de siste to dagene kjenner jeg sprelling nederst på magen. Men ikke noe sterkt som sist. Oul om 12 dager. Håper det blir no mer action inni her snart!

Er 21+3 idag og bevegelsene er skremmende sterke :o her om morgenen lå jeg på ryggen og måpte! Det kjentes ut som en kattunge som lekte under et teppe/dyne, om dere forstår hva jeg mener. Jeg kjente den lille kroppen bevege seg under huden min, med hånda mi. Det deiligste, sykeste og fanastiske jeg noen sinne har kjent! BF har kjent spark mange ganger og de kjennes nå ut som knipsning, ingen sommerfugler eller bobler her i gården! Må være en liten kickbokser inni der ❤️ Og jeg unner dere alle og håper dere som ikke har kjent noe ennå får kjenne dette snart! ❤️

Her føltes det ut som om magen kom over natta! Gikk fra ingenting mage nesten til at den nå er mye rundere. Kan fortsatt ikke se den så mye om jeg har litt løse klær på, men om jeg velger en vanlig tettsittende genser synes jeg det viser nå. Dette skjedde rundt 20 uker. Så plutselig er den der hos deg også skal du se :-)
Spark/bevegelse har jeg derimot kjent lenge, men er først nå i senere tid at man kan kjenne det utpå magen også :-)

Det er nok helt normalt :) jeg har også morkaka foran og da tar det lengere tid :)
Jeg har morkaka bak da, men skal heldigvis på ul på onsdag, føler meg så negativ nå :/ prøvde å.drikke en cola fort i stad, men ingenting skjedde. Jordmor sa på kontroll i uke 13 at pga magemusklene mine ligger nok babyen ganske lang bak og inn mot ryggen, så kanskje det kan ha noe å si? Har jo kjent noe som tyder på spark, men noe som er sikkert tegn til liv.. Helt sikkert alt i orden, det var jo det på tidlig ul i uke 13 :)

Alt er nok i skjønneste orden :) venter selv på å kjenne spark men så en fin aktiv guttebass i uke 15+2 :). Gleder meg til oul den 28! Hvor lenge varer oul ?:)

Her kjente jeg spark daglig og mye fra 15+6 med første mann, og tenkte at jeg helt sikkert ville kjenne like tidlig osv... Jeg kjente vel "noe" rett før 16, og jeg kjenner stort sett alltid bevegelse hver dag, men det er to små dunk og så ferdig... Med vesla var det jo mye... I tillegg kunne vi i uke 16 se det utenpå magen som pittesmå leamus. Jeg har sett det bare to ganger til nå... Og det er flere dager siden... Har vel noen kg med nå enn sist, men ikke så mye at jeg ikke skulle kjenne noe.... Gleder meg til det blir skikkelig tak i bevegelsene :-)

Etter oul i dag ble jeg mye mye tryggere og avslappet, jeg har morkaken forann, og pga magemusklene mine ligger lillebror ganske trygt og godt langt inne i magen mot ryggen min, i tillegg lån han med ryggen ut og sparket mot ryggen min :) letta og lykkelig :)

Magefølelsen på jente stemte da ikke, men vi er super happy for en lillebror :) det blir nok storebror også!

Back
Topp