Hvor engasjert er mannen i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Er han med på kontroller hos jm/lege?

Koser han med magen?

Han er med på de fleste kontrollene til å begynne med, men hverken jeg eller han syns det er naturlig at han skal kose med magen..... Han vil nok kjenne mer på magen, men det blir nok ikke før det er mulig å kjenne spark utenpå, noe som fremdeles kan drøye en stund....

Etter hvert i svangerskapet syns vi egentlig ikke det er vits at han er med, hvis det ikke skal skje noe spesielt

Han er ganske engasjert. Type som passer på hva jeg tar av vitaminer, mat etc.. Også er han med på hver kontroll/sjekk hvis han da ikke er utenlands.
synes det med magekos er litt bisarrt, men her snakker han med babyen :P han tar på magen hvis jeg sier det er spark. Det har han gjort med hvert sv.

Han er bare med på ul :) Ellers klarer jeg meg fint alene på kontroller. Han kjenner litt på magen i ny og ne, stort sett hvis jeg gir beskjed at det er spark på gang.

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Han er med på UL, og skal prøve å få vært med på en jordmortime og omvisningen på sykehuset. Han begynner å kjenne litt mer på magen, og jeg sier i fra når det er mye liv der. Han er den eneste som jeg synes det et koselig at gjør det. Får helt noia om andre gjør det(les: mamma, venninner ol.). Ellers gleder han seg og prater om hvordan det blir og om lille gutten vår. Innkjøp av utstyr får jeg lov til å styre med, og han er heller ikke så interessert i alle detaljer av svangerskapet og utviklingen, men det er helt OK. Det viktigste er at han gleder seg til få babyen. Jeg har forståelse for at mannen ikke har like nært forhold til den som meg ennå.

Min ligger å kjenner på magen mye hsn elsker det. Pga jobb kan han ikke være med til alle jm timene men har vært med på tre ul. Så han er flink å snill.

Han kjenner på magen når jeg sier at det er mye liv der inne. Men det er vanskelig å kjenne det utenpå siden morkaka ligger foran :)
Han snakker til magen og sier god natt hver kveld <3 synes det er så koselig.
Men kontroller går jeg på selv, og ringer han etterpå og forteller at lille babyen har det fint i magen :)

Han kjenner på magen når jeg sier at det er mye liv der inne. Men det er vanskelig å kjenne det utenpå siden morkaka ligger foran :)
Han snakker til magen og sier god natt hver kveld <3 synes det er så koselig.
Men kontroller går jeg på selv, og ringer han etterpå og forteller at lille babyen har det fint i magen :)

Mannen gjør akkurat det samme, kjenner på og sier god natt og kysser magen <3 trodde jeg kom til å syns det var ubehagelig, men er kjempekoslig! Ellers er han med på de kontrollene han kan, men lite interessert i svangerskapet generelt noe jeg forstår godt ;)

Han er ganske anti engasjert kan man si. Til UL ble han med bare fordi jeg sa at jeg ikke ville gå alene. Typ: jeg blir bare med hvis jeg må. Jeg må lose hånda hans bort for å få han til å kjenne på magen og hva annet angår er han knapt nok interessert i diskusjonene om økonomi mm. Litt sånn må eg så må eg... Nå skal sant sies at han har vært igjennom det før og med første var det mer stas. Han har også mye på tapetet for tiden ifh til skole så det er vel ikke så mye ekstra å gå på oppi det stakkars hodet for tiden.

Tredje barnet, og han må jobbe for å kunne forsørge oss. Bare det synes jeg viser at man bryr seg.
Han var med på oul, og skal selvfølgelig være med på fødsel. :-)
I tillegg bygger han nå ut huset, så vi får nok soverom og større bad. :-)

Han er bare med på ul :) Ellers klarer jeg meg fint alene på kontroller. Han kjenner litt på magen i ny og ne, stort sett hvis jeg gir beskjed at det er spark på gang.

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15
Signerer denne. Som om jeg skulle sagt det selv. ;)

Han er lite engasjert, til tross for at barnet var veldig planlagt denne gangen. Han glemmer termin, vet ikke hvor langt jeg er på vei, spør ikke om noe , er ikke med på kontroller. Er egentlig litt irriterende, for for meg så virker det som han ikke bryr seg så mye. Han har glemt å nevne for kompiser at han skal bli pappa igjen, og etter OUL så brukte han flere dager (og uker med faren) for å ringe å gi beskjed hvilket kjønn det var. Jeg måtte til stadighet be han om å gjøre det, så ikke hans familie fikk høre det på bygda. Svigerfar fikk ikke vite at vi var gravide i det hele tatt før vi var over halvveis (men det var litt planlagt, for han la ut på facebook at vi var gravide flere måneder før vi gjorde det offentlig med første..).

Ikke veldig engasjert akkurat. Med på ul og kjenner på magen etter spark av og til når jeg sier det sparker. Skulle gjerne sett at han var mer engasjert til tider, men han er ikke helt typen til å kose/snakke til magen.

Han var litt uinteressert i starten. En dag jeg kom hjem fra jobb satt han og leste i svangerskapsboken. Etter dette har det bare gått en vei. Han passer på meg, spør hvordan jeg har det, ringer meg fra butikken og spør om jeg vil ha noe, koser med magen og er interessert i utstyr og priser. Han får meg til å føle meg veldig spesiell. Han har ikke kunnet være med på alle kontroller, men det viktigste for meg er å ha han i hverdagen :)

Han er helt passe engasjert syns jeg. Han har lastet ned gravidapp på mobilen så han følger litt med der og vi snakker om forandringene som skjer:) kontrollene går jeg på selv og synes det er greit sånn. Han er med på ultralyder og hvis det er noe spesielt. Ikke så mye kos med magen, men vet at han synes det er litt vanskelig å forholde seg til før barnet er her, litt uvirkelig da det ikke er han som bærer det;)

Han er helt passe engasjert syns jeg. Han har lastet ned gravidapp på mobilen så han følger litt med der og vi snakker om forandringene som skjer:) kontrollene går jeg på selv og synes det er greit sånn. Han er med på ultralyder og hvis det er noe spesielt. Ikke så mye kos med magen, men vet at han synes det er litt vanskelig å forholde seg til før barnet er her, litt uvirkelig da det ikke er han som bærer det;)

Signerer denne, det er mye det samme her hos oss:p

Veldig engasjert! Vår første, så er veldig spennende for begge to. Han er med på alle ultralyder/ timer, han pleier også å ligge med hodet på magen og lytte, får høre at det høres ut som et akvarie :p han er også kjapp med hånden når jeg sier at det er aktivitet :-)

Ikke annet enn at jeg vet han er overlykkelig for at vi er gravide igjen :-) var med på oul. Ellers tar jeg resten alene denne gangen. Planlegging og sånt er min oppgave hjemme hos oss på alt annet også ;-)

Det er vårt første barn sammen, ingen av oss har fra før av heller, så dette er helt nytt for oss. Vi var også begge enige i at et barn ville vert et pluss for oss, så jeg slutter på prevensjon i sommer, så satt han/hun rett etter :hello2
Han er veldig med, jeg syns nesten mer enn meg... Han har hånda på magen min hele tiden, jeg syns av og til det blir litt mye.
Han er også litt følsom, så han har tatt veldig til tårene i det siste og drømmer om tiden han får kjenne det 1. sparket :p alt av legitimer, ultralyd og annet SKAL han bli med på, han har sagt ifra på jobb at han skal og at de ikke har noe de skulle sagt :-P
Han sitter og ser på programmer på TV som handler om fødsler og barneoppdragelse sammen med meg og vi deler omtrent snytefilla :joyful: Han er også veldig interesser i hva som står på appen i dag og jeg leser støtt og stadig flere sider i bøker høyt for han og så snakker vi mye om det etterpå :happy:
Han er 110% med på dette :love017
Jeg er veldig heldig som har han, og skal ikke klage, har flere venninner som har blitt forlatt i svangerskapet eller har en som ikke bryr seg i det hele og føler seg veldig ensom...

Han er også veldig handy, så jeg er ikke redd for at noe som går i stykker er tapt eller rør og annet tull som kan ryke. Han holder på med å lage en liten barneseng nå :) så våre barn kommer til å lære mye av han, noe han også snakker mye om:joyful:

Last edited:
Det er vårt første barn. Vi har ingen fra før av. Han er med på de fleste timer så lenge det går med jobb. Koser bitte litt med magen. Kommer kanskje mer senere. Vi er sammen om mye av innkjøpene.

Back
Topp