Hvor dyr vogn?

Vi kjøpte brukt vogn mange ganger. Kunne nok kjøpt en gørr dyr vogn for alle di mi har bommet på. Men kjøpte ny vogn som var på kampanjetilbud på barnashus kosta vel 4000,-
Tfk twist tror jeg den heter. Noe i den duren xD den er fantastisk som vogn til 6mnd og oppover. Men aldri testet dypvogn delen. Men den får vi testet om noen mnd. Hehe

Men gøy å handle utstyr til babyen. Bare synd mye av det ikke er "brukbart" uansett hvor dyrt det var :p første baby så tror jeg det blir mye utstyr man handler. Men når det er nr 2 så tenker man egentlig på hvor mye penger som fløy ut til utstyr som aldri blei brukt.
Da er det bedre å kjøpe for mye bleier og sink salve :):excited001
 
Vi har tenkt på buggabo fox, ny pris er vell 13k, men har den på finnsøk så der ligger den fra 8500-10000.. Dyr, men første babyen og har falt skikkelig for den i grå :)
 
For oss spiller det ingen rolle hva vogna koster så lenge vi er fornøyd og finner det mest riktige valget for oss. Men vi har falt litt for Britax Smile III og Cybex e-priam :happy:
 
Betalte vel 12 000 for trailz og 3500 for baby yoyo trilla.

Og 600 kr for en gammel vogn som ble brukt som sovevogn i bhg
 
Brukte rett over 7560kr på søskenvogn inkludert porto. Tenkte å kjøpe brukt men den som var innen rekkevidde for meg kostet 8000.
 
Maks 3000 kr. Kjøper brukt. :happy: Stresser ikke med det, følger med på finn.no
 
Kjøpte ny vogn til eldste i 2012, bestilte fra Mimmis og den kosta i underkant av 4000kr. :)
Kjøpte i tillegg en brukt Babyjogger Summit da lillebror kom i 2016 til 1800kr. Skal kjøpe bag til den nå så har vi vogner nok. Man kan få veldig gode vogner rimelig om man ikke har råd til å bruke 12-14.000kr på vogn. :)
 
Betalte 2500 for brukt vogn til forrige barn. Den duger fremdeles :)

Synes det we skremmende hvor mye penger som går til nytt barneutstyr! Tenk økonomi OG miljø - kjøp brukt!
 
Er det noe spesielt man bør tenke på å sjekke når man skal kjøpe barnevogn brukt? Klarer ikke å bestemme meg for om jeg vil ha en ny eller om jeg vil kjøpe brukt..
 
Er det noe spesielt man bør tenke på å sjekke når man skal kjøpe barnevogn brukt? Klarer ikke å bestemme meg for om jeg vil ha en ny eller om jeg vil kjøpe brukt..

Hvor mye er det å spare på å kjøpe brukt? I vårt tilfelle ville folk ha blodpris for de brukte vognene sine og vi kunne spare 2000 på en 2 år gammeø vogn, og det gadd jeg ikke.

Også viste vi at vi ville ha et barn til, så vogna skulle brukes godt i mange år.
Derfor valgte vi å kjøpe ny

I tilegg fikk vi et godt tilbud i butikken
 
Er det noe spesielt man bør tenke på å sjekke når man skal kjøpe barnevogn brukt? Klarer ikke å bestemme meg for om jeg vil ha en ny eller om jeg vil kjøpe brukt..
Sjekk kalesje og tekstiler for jordslag (svarte prikker). Dette er mugg og er ikke bra for baby. Spør om hvordan vognen har vært oppbevart. Vogner som har stått i utebod eller garasje kan ha blitt utsatt for fukt og temperatursvingninger, som gir god grobunn for mugg.
Prøv å slå sammen vognen og se at dette går greit, samt å sette den opp igjen. Se ellers på hvordan vognen oppleves som helhet (virker den ustabil så styr unna)
 
Sjekk kalesje og tekstiler for jordslag (svarte prikker). Dette er mugg og er ikke bra for baby. Spør om hvordan vognen har vært oppbevart. Vogner som har stått i utebod eller garasje kan ha blitt utsatt for fukt og temperatursvingninger, som gir god grobunn for mugg.
Prøv å slå sammen vognen og se at dette går greit, samt å sette den opp igjen. Se ellers på hvordan vognen oppleves som helhet (virker den ustabil så styr unna)

Alt dette og sjekk om dekkene har OK mønster og at bremsen fungerer, tenker da på den du setter på med foten blandt annet.
:bookworm:


Vi kjøpte ny med første, og hadde den til neste også, dyr vogn dog, Emmaljunga, tror den kom på 8-9tusen...
Men hadde den i over 6år da, hvor den var i bruk nesten tiden. :pompus:
Solgte den i sommer da jeg ikke skulle ha flere :bag: blææ:wideyed:

Har kjøpt brukt av en bekjent som skulle flytte denne gangen da :) han kom på døra med den å greier :cool:
 
Vi kjøpte ny Bugaboo Buffalo til første, betalte mykje for ei skikkelig vogn med ein gong. Vore veldig fornøgd.
 
Vi betalte 5000 kr for vogn, kjøpte en brukt (men som var ny i 2018), derfor har vi kjøpt den allerede. Vi gikk for en emmaljunga edge.
 
Vi er så heldige at vi slipper å bruke penger på det. Får arve en Emmaljunga av kusina mi, som er kun brukt til 1barn. Så den er hel og pen:happy:
 
Vi har bestilt oss ny emmaljunga nxt90 ny.. tror vi endte på 13 eller no. Kosta mye brukt også og fant ikke noen brukt i fargen jeg ville ha:p
 
Kjøpte ei brukt simo vogn til forrige, 3000 med alt utstyr. Den skal jeg bruke denne gangen også:) og gleeeder meg da jeg syns den er så fiin.
 
Har kjøpt vogn i Barnashus sitt eget merke: Yngri Ymer. :) De sa den skulle være bra, sååå satser på det!
 
Back
Topp