Hvor ca ligger fosteret?

LoveAgain

Betatt av forumet
Jeg ble så overrasket sist jeg var hos gynekolog og spurte hvor fosteret lå..jeg pekte litt under navelen men hun sa nei den var rett over skam benet. Ligger den virkelig så langt ned? Finner jo mye bilder med illustrasjoner foran på kvinnen men ikke fra siden. får det liksom ikke til stemme med hvordan skjeden er osv. Føler meg dum nå hehe.

Må innrømme jeg synes det er stas stryke litt der og fint vite hvor. Kjennes faktisk mest ømt ut ser gynekologen pekte..
 
Ligger jo ganske langt opp her?
Noen som har peil?
ec2a22b22aa60a59a903d4fe31d35976
 
Synes det vises så dårlig på illustrasjoner.
Men, ikke rart det er ømt der da. ☺ takk for svar
 
Haha har faktisk tenkt tanken selv :) får det ikke helt til å stemme assa
 
Shit..la meg ned nå og strøyk over skam benet og buler ut der nå. Den kulen pleier IKKE være der. 10+4 idag. Gøy!!!
 
Rett under skambenet ja. Når du er ca 12 uker kan du kjenne livmora like over skambenet..
Stemmer altså ikkje... Eg kjenner livmora mellom skambenet og navlen, er 7+2. Venninna mi hadde livmor opp til navlen ved 13 uker... (Tredjegangs da)
 
Stemmer altså ikkje... Eg kjenner livmora mellom skambenet og navlen, er 7+2. Venninna mi hadde livmor opp til navlen ved 13 uker... (Tredjegangs da)
Noen ganger kan det være tarmene man kjenner.
Jeg kjente smerter ganske langt nede i starten men nå merker jeg at ting har flytta seg lenger opp
 
Noen ganger kan det være tarmene man kjenner.
Jeg kjente smerter ganske langt nede i starten men nå merker jeg at ting har flytta seg lenger opp
Hehe... Nei, er ikkje tarmene ;) Eg veit godt ka eg skal kjenne etter, tredje svangerskapet mitt. Venninna mi var på ul i veke 12, så var ikkje tvil der.
 
Jeg er rett over 10 uker og har lett etter hjertelyden.og jeg har lett altfor langt nede. Så hos meg måtte jeg faktisk litt mer opp. Da fant jeg den. Men nå er dette mitt 3 svangerskap, kanskje det har noe å si.
 
Jordmoren fant mitt lille frø rett over skambenet på UL sist torsdag. Er 7+2 i dag
 
Hehe... Nei, er ikkje tarmene ;) Eg veit godt ka eg skal kjenne etter, tredje svangerskapet mitt. Venninna mi var på ul i veke 12, så var ikkje tvil der.
Aha! Jeg spurte legen og gyn. Som tok UL om det var det jeg hadde kjent. Begge sa at det ikke gikk ann og at folk kjenner tarmen og trur at det er fosteret. Jeg følte selv at jeg kjente mine og. Noen ganger så trur jeg at vi kjenner kroppen vår bedre enn de ❤️
 
Aha! Jeg spurte legen og gyn. Som tok UL om det var det jeg hadde kjent. Begge sa at det ikke gikk ann og at folk kjenner tarmen og trur at det er fosteret. Jeg følte selv at jeg kjente mine og. Noen ganger så trur jeg at vi kjenner kroppen vår bedre enn de ❤️
Kan jo ikkje kjenne fosteret da, men toppen av livmora... Det går absolutt an ja :)
 
Back
Topp