hvite prikker på tunga

Fru Lotten

Forumet er livet
Har nettopp tatt inn Silje etter at hun har sovet, og nå har hun fått masse hvite prikker på tuppen på tunga. Ser ut som gulpe-rester, men det går ikke bort, og ikke kjenner jeg de heller, ingen klumper altså....
Ser ikke ut som hun gjør seg noe av det, men ser så ekkelt ut...noen som har aning om hva det kan være??

sopp?

ja tenkte på det, men aner ikke jeg, har aldri sett sopp i munnen før...[8|] MEn blir ikke det sånn belegg som legger seg i hele munnen da?

Jeg har ikke sett det selv heller, men trodde det var hvitt iallefall.
Noen andre med peiling?

ORIGINAL: FruNette

Er helt sikkert trøske/sopp. Det kan være små hvite prikker i munnen, tungen eller leppene som ikke går bort.
Eller enda større prikker.

Du kan prøve med blå farris på først..om du ammer og får sopp på brystvortene kan du også prøve det. Jeg brukte canesten på brystene, og Louise fikk noe vi skulle smøre på med, av legen.

takk for svar! får kanskej komme oss til legen da...[:)] men prøve med farris først..?!

Lillemor hadde trøske da hun var rundt syv-åtte måneder. Prøvde både farris og andre kjerringråd, men eneste som fungerte her var behandling fra lege. Da ble hun raskt bra igjen. Bare pass på at du ikke blir smittet på brystet dersom du fortsatt ammer. Det er visst fort gjort og veldig ubehagelig..

ORIGINAL: Cornelia80

Lillemor hadde trøske da hun var rundt syv-åtte måneder. Prøvde både farris og andre kjerringråd, men eneste som fungerte her var behandling fra lege. Da ble hun raskt bra igjen. Bare pass på at du ikke blir smittet på brystet dersom du fortsatt ammer. Det er visst fort gjort og veldig ubehagelig..

menne...åssen skal jeg unngå det da???

ORIGINAL: Lotten

ORIGINAL: Cornelia80

menne...åssen skal jeg unngå det da???

Jeg ble ikke smittet da, selv om jeg ammet mye. Så du trenger ikke bli smittet. Men husk å vaske deg skikkelig der, samt at du må vaske ammeinnlegg og bh hyppig. Var hvertfall det jeg fikk beskjed om.

Back
Topp