hvite prikker på tunga

squat

Forumet er livet
hva kan det være fornoe mon tro??? både Linn og Odin har fått noen hvite prikker på tunga, noen som har opplevd det samme som vet hva det kan være?[8|]

Kan ikke være sopp da? Pleier få hvitt belegg på lepper og tunge da... Er ingen ekspert asså.[8|]

mariell fikk også sånn, å d e sopp, eller trøske om du vil.

tanken har streifet meg, men hva gjør man da? får vel ringe hs imorgen kanskje. er det noe man kan smøre på så det blir borte? æsj sopp i munnen hørtes skikkelig digg ut[8|] har vel fått det på brystvortene også da[8|][8|][:'(]

Kjenner man noe på brystene når man får dette?[8|]

først fikk vi beskjed om å dra på apoteket å kjøp klorhexidin, ett flytende middel som smøres i munnen me qtip. mariell svelget litt å kastet opp hele tia så æ dro tilbake t helsestasjon å fikk resept på mycostatin, ett tyktflytende gult middel som haes i små sprøyter å sprøytes i munnen litt om gangen. 1ml etter hvert måltid 4 ganger daglig. e ikke noe godt d heller, lager masse grimmaser i brekker seg, men d virke kjempe bra.

kjenner ingenting her hvertfall[8|] hehe snakk om å lære masse nye ting på kort tid a[:D] aldri hørt om sopp på tunga, maltekstrakt for magen, minifom for promping, og alt det andre man lærer....  gøy med unger ja[:D][:D]

hvor lenge må man bruke det da? og når det er tvillinger så må de vel suge på samme puppen hele tia da så de ikke smitter over til hverandre så de aldri blir kvitt det[8|]

3 t 4 dager så ska d begynn å gå over. ja d smitte fort over ja. her koke vi sutter å flasker hele tia så ho ikke ska smitt sæ sjøl, hehe

ORIGINAL: squat

kjenner ingenting her hvertfall[8|] hehe snakk om å lære masse nye ting på kort tid a[:D] aldri hørt om sopp på tunga, maltekstrakt for magen, minifom for promping, og alt det andre man lærer....  gøy med unger ja[:D][:D]

Ditto...[:D]

ORIGINAL: Mayajenta

lukas hadde det samme som du sier,jeg fikk beskjed om å kjøpe farris(vanlig) og riste vekk kullsyren og smøre inni munnen hans med q tip..funka kjempebra..var borte dagen etter... helt sant..

Det var dt jeg hadde kjøpt Farris for ja.... Sto i kjøleskapet og glisa t me i stad sjø.[8D]

Jeg fikk beskjed om å bruke farris med sitron jeg. Bare dyppe en q.tip i den og smør innsiden av munnen til babyene.
Du kan også bruke tyttebærsyltetøy..bare dyppe og smøre med det også[;)]

Prøvde nettopp, men var ikke lett å få han til å gape... Ble vel litt ihvertfall. Smurte også knoppen.. Er dette for å forebygge?

skal jammen prøve dette imorgen ja[:)] godt å ha noen å spørre gitt, mne lurer også på hva man gjør med puppen, er vel der det  kommer fra???[8|]

Jeg har sopp på puppen. vondt! Du må få behandling strsaks. Mycostatin krem! Ring legen og få ordnet med resept på det til dere alle 3 i morgen.
Jeg har fått brystbetennelse som følge av soppen. og det gjør h****** vondt!!!

ikke vondt i puppen... men får ringe å høre imorgen ja[&:] æsj sopp på puppen... lekkert hva kommer det av egentlig??

kommer av at barna har trøske altså sopp i munnen... ping-pong-effekten. smitter hverandre...

ORIGINAL: carina82

Jeg har sopp på puppen. vondt! Du må få behandling strsaks. Mycostatin krem! Ring legen og få ordnet med resept på det til dere alle 3 i morgen.
Jeg har fått brystbetennelse som følge av soppen. og det gjør h****** vondt!!!

Kan man få brystbetennelse av sopp....? Usj! HVa er det man ikke skal slite med for disse yndige nurkene våre....[8|]

Jeg har av og til smerter i puppen, men ikke alltid. Lurer på om det kan være sopp? Ser ingenting i Ben sin munn..

Nja, vet ikke om det er soppen i seg selv som gir brystbetennelse. Men kommer kanskje heller som en inndirekte konsekvens av at man muligens ammer kortere/sjeldnere fordi det gjør så vondt og barnet med sopp i munnen suge anderledes... Ikke vet jeg, men om du tror du har sopp er det best å ta en sjekk for sikkerhets skyld. Det behandles ved bare mistanken for har den først fått satt seg er den svært vanskelig å bli kvitt...

ORIGINAL: BabyMama

Nja, vet ikke om det er soppen i seg selv som gir brystbetennelse. Men kommer kanskje heller som en inndirekte konsekvens av at man muligens ammer kortere/sjeldnere fordi det gjør så vondt og barnet med sopp i munnen suge anderledes... Ikke vet jeg, men om du tror du har sopp er det best å ta en sjekk for sikkerhets skyld. Det behandles ved bare mistanken for har den først fått satt seg er den svært vanskelig å bli kvitt...

Ved sopp angrep på brystet, så blir areola sår og sprekker. Altså inngangsport for bakterier. Bakteriene gule stafylokokker som naturlig finne på huden.
Da får en en bakteriell brystbetennelse!
Kan også få ikke bakteriell brystbetennelse ved f.eks tilstoppede melkeganger.

Back
Topp