Hvite brystvorter

Gåte82

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
For en uke siden hadde jeg trolig en melkeblemme. Gikk nesten et døgn før jeg fant ut at jeg ikke hadde tette melkeganger, men melkeblemme. Da hadde jeg fått en stor kul i brystet og ble ikke kvitt melkeblemme med noen av triksene som ble anbefalt. Måtte til slutt stikke hull på og pirke med en steril nål. Brystvortene var vonde med melkeblemme. Etter jeg stakk hull er det fortsatt veldig vondt og jeg har oppdaget at brystvortene blir hvite under amming og en stund etter. Det er fryktelig vondt. Hjelper litt om jeg legger en varm håndflate på. Men dette kan jeg ikke drive med over alt. Burde jeg oppsøke hjelp for dette? Er det lege eller helsestasjonen jeg burde prate med? Tror du det er en følgetiøstand av melkeblemmen, som vil gi seg etter hvert? Gruer meg til amming med det brystet. Har ammet dette barnet i 6 mnd. Har lest om reynauds fenomen uten at jeg kan si at det er dette. Hadde det også tidlig i ammeforløpet da sugeteknikken var feil og jeg var mye sår.
 
Hei!

Det første som slår meg er sopp infeksjon, men jeg er ikke sikker. Jeg ville gått på åpen helsestasjon eller fått time hos helsesykepeleier som kan se på dette sammen med deg.

Ha en fin kveld:)
 
Back
Topp