hvit saus

MorTilSanderOgVetle

Forumet er livet
hjelp meg å lag god hjemmelaget saus? til fiskeboller.. klarer ikke jeg.. står det på boksen tro?  

Smelt smør i en kasserolle, og ha i mel, rør rundt og tilsett litt og litt melk. Når sausen koker opp ser du om du må tilsette mer melk.. Smak til med salt og muskat om du har[;)]

Ha i fiskebuljong[:D]

ORIGINAL: MorTilSanderOgVetle

hjelp meg å lag god hjemmelaget saus? til fiskeboller.. klarer ikke jeg.. står det på boksen tro?  

Du tar 60gr smør og smelter i pannen,ikke brun den....og så rører du inn 60 gr mel ca....
så heller du i kraften fra fiskebollene mens du rører kraftig....

Sper på med melk til den er passe tykk. la den koke opp innimellom,sånn at du ser hvor tykk den blir.
Krydre med salt pepper,og muskat hvis du liker det...

Jeg kan bare "juksemetoden"....
Tøm melk i en kasserolle, strø over litt mel, rør som f....
Supersaus[;)]  Og salt, pepper og muskatnøtt[:)]

ORIGINAL: *BabyWish*

Smelt smør i en kasserolle, og ha i mel, rør rundt og tilsett litt og litt melk. Når sausen koker opp ser du om du må tilsette mer melk.. Smak til med salt og muskat om du har[;)]

hvor mye smør, mel? vi er 5 som elsker saus.. [:)] bedre med mer enn for lite [;)]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Du tar 60gr smør og smelter i pannen,ikke brun den....og så rører du inn 60 gr mel ca....

Sper på med melk til den er passe tykk. la den koke opp innimellom,sånn at du ser hvor tykk den blir.

Takk [:)] prøver den jg. liker å ha kraften fra fiskebollene i. gir mer smak syntes jeg [:)]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Takk [:)] prøver den jg. liker å ha kraften fra fiskebollene i. gir mer smak syntes jeg [:)]

denne oppskriften er til ca 1 liter... så får du finne ut hvor mye du trenger....
Lykke til....

Back
Topp