Hvit marsipan

Hilde J

Blir kjent med forumet
I dag var jeg og fikk tak i hvit marsipan til dåpskaka. Mamma er superflink til å lage marsipankake, så jeg er veldig spent på hvordan den blir! Hun ringte i går og fortalte at bakeriet hun tidligere har kjøpt hvit marsipan fra plutselig har satt seg på bakbeina. De ville ikke selge marsipanen uten at de fikk oppdraget med å lage kaka. Så da måtte Mia og jeg ta en tur ut i Oslo og kjøpe her i stedet. Grudde meg litt for Mia er ikke kjent for å ville sove så lenge i vogn(spør jentene som møtte oss på treffet på Mecca...), men det gikk over all forventning. Hun sovna momentant på vei ut døra, og sov i to og en halv time! Deilig!

Her er forresten et bilde av bryllupskaka mamma laga for oss i fjor:

Oj for ei nydelig kake!! Den så supergod ut[:)] Har faktisk aldri sett kake med helt hvit marsipan før, her hjemme bruker vi bare den vanlige. Utrolig stilig ihvertfall!

Var bare tilfeldig at vi fant ut at det fantes. Og vi var veldig fornøyd med resultatet [:)]

Mamma hadde virkelig planlagt den kaka der... Det var forskjelling fyll i alle de 4 etasjene og pynten skulle gi et hint om hva som var i akkurat den etasjen. Hun hadde tegnet mal for pyntingen flere måneder i forveien! Hun sa forresten at den hvite marsipanen var lettere å arbeide med enn den vanlige.

Oj! Det var DEN flotte kaka da! Du har jammen meg en flink mamma[:D]

Slik ble dåpskaka til Mia :) Synes mamma gjorde en flott jobb denne gangen også!

de flotte kakene......    din mor burde lahet kaker på bestilling hun, kunne tjent seg en god slump på det der ja... de var nyyydelige

Skal hilse henne og si det [:)] Men jeg tror ikke hun hadde hatt tålmodighet til å lage kaker på bestilling. Hun bruker ganske mange timer på pyntingen når hun først setter igang...

(Merkelig nok blir hun invitert i alt av familieselskaper der det trengs kaker...)

Back
Topp