hvit avføring hos 8 mndr gammel gutt.

mormarion

Gift med forumet
Sønnen min på 8 mndr har vært febersyk i 3 dager, og har ikke spist noe siden tirsdag kl 11. Får i han lite mme, i går ca 6-7 dl. Han vil ikke ha noe annet å drikke. Prøvd saft, eplejuice+vann, appelsinjuice.
I natt kastet han opp, etter å ha drukket 150 ml melk.
Han har hatt slim(MYE) i avføringen siden i går, igrunn kun slim! Men nå når vi byttet bleie, var det hvitt, med masse slim. Kan det være stikkpillen? eller noe annet?

Var hos legen i dag kl 10 og infomerte henne om bleiene, og at avføringen var veldig veldig lys. Fikk beskjed om å se det ann til i morgen. Crp var bare litt forhøyet og han var sår i halsen.
Han har astma, og er veldig slimete i luftveiene. Har ringt legevakten, men de mener også vi bør se det ann. I går kveld kontaktet jeg barnepoliklinikken.

har du sagt det er hvit avføring til lege? eller bare her?

var det ikke ei anna med hvit avføring her inne akkurat? mulig jeg huseker feil altså

har han våte bleier?

da jenta mi var rundt den alderen helt til hun ble litt over 1.. hadde hun hvit bæsj, og var ofte veldig hard i magen, kom liksom små "geitekuler"!! dro aldri til legen med de, hun drakk ganske mye melk så tenkte det kanskje kom av det... for etter vi sluttet med flakser med melk ble den normal igjen...

har de testet han for cystisk fibrose?

Heilt normalt med hvit avføring i noen dager etter oppkast, jenta mi hadde det og det gikk en stund før det normaliserte seg. God bedring til
gutten din!

ORIGINAL: lille nuppa

har du sagt det er hvit avføring til lege? eller bare her?

var det ikke ei anna med hvit avføring her inne akkurat? mulig jeg huseker feil altså

har han våte bleier?

Har sagt det til legevakten, da avføringen ble hvit først i kveld. Jo, det mener jeg også at det er.

har han mørk urin? kan ha med gallen/gallegangene å gjøre feks. evt levra da.

hvis det er slimet som gjør det, så kanskje det kan være rs-virus? lillejenta her spydde og bæsjet slim til slutt når hun hadde det..

ORIGINAL: lykkeligemeg

har han mørk urin? kan ha med gallen/gallegangene å gjøre feks. evt levra da.

hvis det er slimet som gjør det, så kanskje det kan være rs-virus? lillejenta her spydde og bæsjet slim til slutt når hun hadde det..

Har ikke mørk urin. Han har tisset veldig lite i dag. Tror jeg ringer opp igjen på barnepol nå og hører om det er trygt å se ann til i morgen. LItt fælt å dra han ut av sengen når han endelig sover.

ja, det ville jeg også gjort!:) lille vennen da:/ håper det er noe som går over kjapt og greit! god bedring:)

ORIGINAL: lykkeligemeg

ja, det ville jeg også gjort!:) lille vennen da:/ håper det er noe som går over kjapt og greit! god bedring:)

Uff. Håper jeg også.. Han er ikke i form i det hele tatt :( Sover lite, fordi han er så tett. Så mor og barn er utslitt.

Back
Topp