Hvis vi ønsker oss 2 tette

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Burde vi da kjøpe søskenvogn??? Hvorfor, hvorfor ikke, forvirrende førstegangs som plutselig kom på dette... Vi har lyst til å starte prøve igjen når første babys er 1 år gammel, ønsker oss 2 tette.

Jeg har lyst på to tette selv, mem tenker at det heller er like greit å evnt selge den vi har nå og kjøper en søskenvogn da. Man vet jo heller ikke hvor lang tid det tar før neste spire sitter.

Litt kjedelig å gå rundt med søskenvogn når man bare har en vel? :) jeg ville nok kjøpt vanlig vogn nå, og evt kjøpt ny når nr2 kommer! Man vet jo aldri hvordan situasjonen er når førstemann bekker året ;)

Jeg ville ikke kjøpt søskenvogn, hadde heller solgt den første vogna og kjøpt om det ble aktuelt. Man vet jo aldri hvor lang tid det tar å bli gravid neste gang heller

Vi venter to tette nå, blir ca 1,5 år mellom dem. Synes det er veldig greit å ha hatt vanlig vogn til første, for vi bruker den videre som sovevogn i barnehagen til høsten. I tillegg kan det ta lang tid med nr to.. Vet ikke tid syklus, overskudd til sex kommer osv..

Sier som de andre her. Kjøp vanlig vogn nå, og gå heller for søskenvogn om det trengs. Her tok det seks år før jeg ble gravid igjen etter første svangerskap...

Høres bare ut som en belastning å ha søskenvogn når man bare har et barn. Dessuten kan situasjonen endre seg veldig etter ungen er født. Har flere venninner som ville ha to tette, helt til første kom. Blitt 3-4 år mellom, noen har fortsatt bare en. Noen har det ikke klaffet for igjen heller. Ville nok ikke kjøpt en søskenvogn bare "tilfelle vi får to tette".

Takk for svar, meget godt med flere hoder :p!! Da blir det absolutt ikke søskenvogn, var bare ei som nevnte det for meg her i familien at vi var dumme om vi ikke gjorde det, så da gikk jeg litt i panikk modus og lurte på om dette var vanlig :p !!!

Takk for svar, meget godt med flere hoder :p!! Da blir det absolutt ikke søskenvogn, var bare ei som nevnte det for meg her i familien at vi var dumme om vi ikke gjorde det, så da gikk jeg litt i panikk modus og lurte på om dette var vanlig :p !!!

Ikke dumt å gjøre noen ting. det "dumme" er å gjøre noe som ikke føles naturlig for dere. Tipper dere velger det som er riktig i deres situasjon :)

I utganspunktet ville jeg ha kjøpt singelvogn.

Men hadde jeg visst med 100% sikkerhet at det å bli gravid ikke er noe problem, kunne jeg ha vurdert å kjøpe bugaboo donkey mono. Da har du understellet til søskenvogn, men bare ett sett med bag og sportsdel. Så hvis en skulle blitt gravid raskt igjen, da kjøpt ekstra sportsdel.

Back
Topp