Hvis man har spist salami

ToSmå2010

Forumet er livet
Neida, ikke enda en krangletråd om spekemat.. Bare jeg som lurer på en ting..

Forrige gang jeg gikk gravid fikk jeg beskjed av min jm at salami var helt greit å spise.. Så jeg spiste mye av det da, og spiste også noe salami i begynnelsen av dette svangerskapet, før jeg ble litt bedre opplyst..

Så det jeg egentlig lurer på er, om man blir smittet av denne listeria bakterien.. Hvordan merker man det? Blir man syk rett etter man har spist/blitt smittet.. Eller er det noe som kan "bygge" seg opp over tid. Altså man går å er smittet lenge, men ikke blir syk.. Og hvordan syk blir man??

Du merker om du er smittet av listeria-bakterier med en gang. Blir litt som reaksjon når du er matforgiftet - varierer vel i styrke, men alla sånn

...og bare for å ha sagt det også. Jeg har spist salami jeg også [:)]

har tenkt litt på det jeg også. Spiste litt salami helt i begynnelsen før jeg begynte å tenke på at det kunne være salami... har heldigvis gått bra og nå er det ikke lenge til jeg kan spise det igjen!![:D]

ORIGINAL: Litenblomst

Du merker om du er smittet av listeria-bakterier med en gang. Blir litt som reaksjon når du er matforgiftet - varierer vel i styrke, men alla sånn

Man trenger ikke å merke at man er smittet, og det sto da "influensa-lignende symptomer" om listeriose på matportalen?

Back
Topp