Hvis man får frem et dult etter mye tid.. Det regnes vel som bevegelse?

UngeSpire

gravid, septemberspire <3
Min er så rolig at jeg ofte blir veldig redd. Vært hele tiden. Mer rolig fra uke 30, er 33+4 nå. Har også morkaken foran. Da legger jeg meg ned, drikker no kaldt og stryker på magen så flytter magen seg etter en stund. Pleier også å legge fjernkontrollen på magen og da prøver han etter tid å få den bort.

Så lenge jeg får respons når jg gjør dette, så regnes jo det som bevegelse osv? Selvom han ellers er veeeeldig rolig.

Men må jeg kontakte føden eller er det hvis jeg ikke hadde fått respons når jg dylter i magen?
Er også flytninger jeg først opplevee (magen flytter seg) ofte kan jeg se dt på magen men ikke kjenne det. Er ikke lenger direkte spark. Med mindre han er sint på fjernkontrollen, haha.

Var på legekontroll 5 august, og hjertelyd og han hadde lagt seg i hodeleie. Trenger jeg å være engstelig nr jg får respons bare ikke så mye? Har legetime imorra for hjertelyd og sykemelding. Bør jeg gjøre no før det?

Eller regnes det som godt mdd liv/bevegelse så lenge man får respons fra lille?

Tenker at dette nok mest sannsynlig går fint, iom at det er slik din lille pleier å være. Er nok annerledes om f.eks jeg som kjenner godt med liv hver dag skulle hatt det sånn, da hadde nok jeg blitt litt bekymret..

Tenker at dette nok mest sannsynlig går fint, iom at det er slik din lille pleier å være. Er nok annerledes om f.eks jeg som kjenner godt med liv hver dag skulle hatt det sånn, da hadde nok jeg blitt litt bekymret..
Var veldig aktiv nå når jeg dyttet på magen :) rullet og koste seg

Kan Være at han ligger med ryggen ut og som du sier så er hodet festet. Da kan det jo Være at han ikke får hoppet like mye rundt som hun hos meg.. Hun er ikke festet her eller der, og er støtt og stadig I et nytt leie.... Derfor kjenner jeg mye bevegelse, samt at det nå er trangt og at da synes bevegelsene mer..

Jeg skjønner veldig godt at du tenker mye på det. Datteren min var ekstremt rolig i magen. Ofte når jeg la meg om kvelden måtte jeg ligge en stund, drikke noe eller lignende til jeg kjente noe bevegelse før jeg fikk sove... Jeg hadde morkaka bak. Hun var generelt bare veldig rolig av seg. Han jeg har i magen nå er helt motsatt så det er ny opplevelse for meg. Så lenge du kjenner noe og det er sånn babyen er så tenker jeg at det sikkert går fint. Det er vel mest om det plutselig blir veldig endring eller ingenting at man skal sjekke det ut? Om det bekymrer deg veldig mye kan du jo ta kontakt på telefon og forklare hvordan det er så kanskje de kan berolige deg eller hvertfall gi deg beskjed på om du bør sjekke det eller ikke. Regner med du har snakket med lege/jordmor om hvordan bevegelsene er når du har hatt kontrollerer? Lykke til fra en som kjenner til det å ha rolig baby i magen. Og som sagt, ring om det bekymrer deg veldig!

Kan Være at han ligger med ryggen ut og som du sier så er hodet festet. Da kan det jo Være at han ikke får hoppet like mye rundt som hun hos meg.. Hun er ikke festet her eller der, og er støtt og stadig I et nytt leie.... Derfor kjenner jeg mye bevegelse, samt at det nå er trangt og at da synes bevegelsene mer..
Hodet er ikke festet enda, men hodet var i bekkenet sa legen :) er nok bare min som er veldig rolig av seg

Jeg skjønner veldig godt at du tenker mye på det. Datteren min var ekstremt rolig i magen. Ofte når jeg la meg om kvelden måtte jeg ligge en stund, drikke noe eller lignende til jeg kjente noe bevegelse før jeg fikk sove... Jeg hadde morkaka bak. Hun var generelt bare veldig rolig av seg. Han jeg har i magen nå er helt motsatt så det er ny opplevelse for meg. Så lenge du kjenner noe og det er sånn babyen er så tenker jeg at det sikkert går fint. Det er vel mest om det plutselig blir veldig endring eller ingenting at man skal sjekke det ut? Om det bekymrer deg veldig mye kan du jo ta kontakt på telefon og forklare hvordan det er så kanskje de kan berolige deg eller hvertfall gi deg beskjed på om du bør sjekke det eller ikke. Regner med du har snakket med lege/jordmor om hvordan bevegelsene er når du har hatt kontrollerer? Lykke til fra en som kjenner til det å ha rolig baby i magen. Og som sagt, ring om det bekymrer deg veldig!
Tusen takk for gode ord <3 koordinatoren på tlf sa at sålenge jeg fikk respons (rulling osv) iløpet av en halvtime etter å ha drikket kaldt, så var alt i orden <3 hadde jeg da ikke fått respons så ville ho ha meg inn til skjekk

Back
Topp