Hvis kvinner styrte i verden...

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hvordan ville verden sett ut, tror dere, om rollene i historien var byttet om? :)
Hadde den vært bedre, verre eller lik som nå?

ImageUploadedByBV Forum1479905353.559495.jpg

Last edited:
Herregud. Tør ikke tenke tanken :p haha... hadde nok blitt krig ja :rolleyes:

Den hadde vært annerledes, men totalt sett tror jeg vi hadde opplevd like mye kriger som nå.

Vanskelig å si hva jeg tror ville vært annerledes. Har egentlig inntrykk av at de kvinnene som ønsker å styre og klarer å komme seg til makta, ofte er veldig lik de mennene som ønsker å styre og kommer seg til makta. Noen forskjeller hadde det kanskje vært, men... Nei, synd man ikke bestemmer leder ut fra hvem som faktisk er best egnet og har kunnskap til det, i stedet for at det blir en popularitetskonkurranse, og politiske meninger veksles ut underveis i et spill om makt.

Tror det hadde vært mer kald krig enn "vanlig" krig, om det ville vært bedre eller verre er ikke godt å si :P

Det har jo vist seg mange ganger at veldedige organisasjoner gir kun til kvinner og det da bygger opp samfunnet. Jeg tror det ville vært mindre krig og mer omsorg. Men dette er jo ikke snakk om kvinnelige ledere, men generelt kvinner istedenfor menn.

Kvinner kan også bli makt syke og griske. Jeg tror ikke verden hadde blitt ett bedre sted. Jeg er kanskje litt farget av mitt syn der jeg opplever kvinner som ledere manipulerende og kyniske.

Kvinner kan også bli makt syke og griske. Jeg tror ikke verden hadde blitt ett bedre sted. Jeg er kanskje litt farget av mitt syn der jeg opplever kvinner som ledere manipulerende og kyniske.
Enig med deg jeg

Etter å ha sett hvordan kvinnfolk kan oppføre seg her over en simpel diskusjon, så vil jeg tro at om en hel verden skulle vært styrt av kvinnfolk, så hadde vi gått i grus.. heh :p

Etter å ha sett hvordan kvinnfolk kan oppføre seg her over en simpel diskusjon, så vil jeg tro at om en hel verden skulle vært styrt av kvinnfolk, så hadde vi gått i grus.. heh :p

Mannfolk er like trollete på forum som oss kvinner dessverre :)

Mannfolk er like trollete på forum som oss kvinner dessverre :)
Men, er ikke det litt mer mot andre enn dem man diskuterer med? Jeg synes damer har lett for å bli litt arrogante og svare i en nedlatende tone. Jeg synes det er vanskelig å diskutere her, og gidder det aldri. Føler menn er litt sånn at "gutta holder sammen"... mulig det bare er en følelse jeg har, har jo aldri prøvd å være mann akkurat :p haha

Men, er ikke det litt mer mot andre enn dem man diskuterer med? Jeg synes damer har lett for å bli litt arrogante og svare i en nedlatende tone. Jeg synes det er vanskelig å diskutere her, og gidder det aldri. Føler menn er litt sånn at "gutta holder sammen"... mulig det bare er en følelse jeg har, har jo aldri prøvd å være mann akkurat :p haha

Vi diskuterer nok på forskjellige måter, men målet for mange er det samme; å vinne diskusjonen uansett hvordan. Min mann henger på ulike forum. Som her så diskuterer de også mot hverandre, og det går i hersketeknikker der og. Så jeg tenker som så at menneskeheten i sin helhet er dømt til å misykkes ^^

Vi diskuterer nok på forskjellige måter, men målet for mange er det samme; å vinne diskusjonen uansett hvordan. Min mann henger på ulike forum. Som her så diskuterer de også mot hverandre, og det går i hersketeknikker der og. Så jeg tenker som så at menneskeheten i sin helhet er dømt til å misykkes ^^
Knis - ja den er sikkert det. Vi får vente på besøk fra andre planeter å håpe jorda består iallefall :p

Tja, kvinner er også overtroiske, og kyniske, og liker både makt og penger, så kriger hadde det blitt uansett.

Det er ikke egentlig "nødvendig" med hverken hungersnød, krig eller annen elendighet, men så lenge noen tjener på det, vil det alltid være slik, dessverre.
Vi vi aldri "få bukt med" all konkurranse mellom mennesker, fordi det ligger i instinktene våre, og det er jo faktisk sånn at vi er programmert til å ville vinne i den forstand at våre gener får leve videre.
Det er ikke bare i naturen ellers at man ser dette; alle forumer, diskusjoner osv. viser det tydelig.
Det er ikke naturlig for oss å skulle være venner med alle hele tiden, uavhengig av kjønn.

Det jeg lurer på er hvordan verden ville sett ut om de smarteste styrte, og hvordan det ville sett ut om de fikk flest barn, i motsetning til slik som det er nå, hvor de får færrest.
Mange interessante tankeeksperimenter. :)

Tja, sitter en kvinne ved makten her i Noege og jeg kan ikke påstå at hun gjør en fryktelig mye bedre jobb enn en mann

Uff. Skummel tanke. Hadde enkelte jeg har møtt blitt leder så hadde vi ikke hatt noen jordklode lengre. Vi kvinner blir desverre en del ganger styrt av følelser. Og det passer ikke akkurat inn i en leder, men kan man styre disse følelsene så er det noe annet.

Back
Topp