Nå er jeg vel styrer..og har hatt et hav av mennesker på intervju..
Har ikke noen intervju maler for hånden akkurat nå og det som står friskest i minnet er mitt eget siste intervju. Men fokuset er veldig ulikt fra sted til sted, fra type bhg til type bhg.
Enkelte steder stiller de mannsterke opp på et assistent intervju med gjerne 4 representanter fra bhg, med ulike spm, og innfallsvinkler, andre velger å stille to.
Sett deg alltid inn i det du kan ang bhg først, og vurder om dette er rett sted for deg, står det utvidet kristen formåls paragraf, og du ikke kan stå inne for det, ja da er det feil sted... er det natur bhg, og du hater å være ute, ja så velg en annen.
Men :
Hviorfor vil du jobbe hos oss?
Hvordan vil en venn beskrive deg/ tre positive og negative sider ved deg. Hvorfor mener du dette er pos/ neg. Er det noe du kan gjøre med det negative så det blir pos?
Hva er dine interesser?
Hvorfor skal vi velge deg?
Hvis vi skal gjøre noe sosialt på jobben, hvordan kan du da bidra? (i og utenfor arbeids tid)
Hvordan kan du bidra i det praktiske daglige arbeidet?
Hvilken erfaring har du i arbeidet/ samvær med barn...
Hva vil du gjøre om noen baksnakker en kollega?
Hvordan vil du møte foreldrene i en garderobe situasjon?
Case : (mange bruker dette for å se hvordan de tenker i løsninger av praktiske saker i bhg..)
Du skal legge frem klærne til lille Per, og du ser at han mangler både dress og votter IGJEN. Hva gjør du?
Det er det jeg kommer på en tidlig morgen fra en trøtt sofa...