Hvis du var meg....

Medusa_83

Forumet er livet
...ville du tatt KS eller fødsel med nr 2?

*nr 1 brukte 1 t 45 min fra 3 cm
*det var heeeeeeeeelt absurd vondt, helt jævlig, og om jeg hadde visst at det blir sånn neste gang, ville jeg ALDRI gjort det!
*revnet ingen ting
*er egentlig ikke fan av KS, da jeg tror det er best for både mor og barn med fødsel
*har ikke tro på at punktet over gjelder meg
*redd for komplikasjoner etter KS
*redd for å ha angst for fødsel gjennom hele neste svangerskap
*redd for at neste skal gå så fort at jeg revner eller at det skal være så vondt som sist

Tjaaaaaaaaa... Hva ville du gjort?

tatt en eksamen for meg.. så kan jeg heller supe lystgass og føde for deg.

ORIGINAL: Dollface

Nydelig! I'm in!

ORIGINAL: Medusa_83

Nydelig! I'm in!

skaff meg en A så føder jeg de neste 3 for deg og!

Bedre å ha jævlig vondt i 1 time og 45 min enn å ikke kunne bære ungen sin eller noen ting på 6 uker..

Sånn ville jeg tenkt.
Alternativet med å skaffe hjelp var kanskje humoristisk ment, men jeg tror kanskje det er en idé. For å få bearbeidet følelser rundt fødsel nr en.

Jeg ble satt igang, var umoden og alt som var.. 3 uker før termin! 
Og det tok alikavell bare 2,5time fra vannet gikk ( riene kom litt etter vannet hadde gått ) til hun var ute.

Ser ingen grunn til å velge ks neste gang pga det?!

Reis på sykehuset så fort du kjenner noe som helst![:)]

Jeg ville sluttet å syte, den fødselen din var som blåbær i forhold til mange andres. Og valgt å føde![:)]

Er det et seriøst spørsmål? Jeg hadde født, så klart.. KS er ikke "the easy way out" og du hadde jo en kjempelett første fødsel, ihvertfall sammenlignet med min iflg de opplysningene du har oppgitt. 

ORIGINAL: Medusa_83

Nydelig! I'm in!

skaff meg en A så føder jeg de neste 3 for deg og!

Hehe... Hva skal jeg opp i?

Føde naturlig! Det går oftest(ikke altid) mye fortere med nr.2[;)] Det gjorde det på meg, og alle jeg kjenner som har flere barn...

ORIGINAL: fairy

Bedre å ha jævlig vondt i 1 time og 45 min enn å ikke kunne bære ungen sin eller noen ting på 6 uker..

Sånn ville jeg tenkt.
Alternativet med å skaffe hjelp var kanskje humoristisk ment, men jeg tror kanskje det er en idé. For å få bearbeidet følelser rundt fødsel nr en.

Absolutt ikke... Skjønner jo at jeg må det uansett, siden jeg fortsatt får helt vondt i magen og blir svimmel av å tenke på det i dag[:'(] Er jo 15 mnd siden...

Født naturlig, iallefall så lenge det ikke virker som om du har særlig angst for det selvom det er vondt! Det er vondt med ks også, særlig hvis man får infeksjoner (slik jeg fikk, og mange fler jeg kjenner har fått)
Jeg ser ikke helt poenget med å utsette seg for en operasjon når man ikke må! De få timene m har vondt under rier/ fødsel, er vel bedre enn 6 uker med minimal bæring, kanskje så vidt orke å ta seg av sin egen unge.
Nei, jeg skal gjøre alt i min makt for å slippe ks neste gang!

ORIGINAL: Gary Barlow

Føde naturlig! Det går oftest(ikke altid) mye fortere med nr.2[;)] Det gjorde det på meg, og alle jeg kjenner som har flere barn...

Jeg er jo redd for at det skal gå fortere... Kunne tenkt meg en fødsel på 6 t med tid til å sette epidural og samarbeidsvillig jordmor[:D] Kan noen skaffe meg det???

ORIGINAL: MammantilGutt

syns ikke det er noe grunn for og velge KS pga en fødsel som varte i 1 t og 45 min. min fødsel varte i 48 timer den og rier hadde jeg hele tiden hadde 20 sek mellom riene og klarte ikke noe jeg hadde så vondt at jeg kastet opp. men velger ikke ks forde. det skal gjøre vondt og føde[:D]

Jeg er uenig[:D] Hadde det vært mulig skulle jeg vært totalt dopa under hele greia... Hadde ikke gjort meg noe å være borte i det babyen kommer ut og alt det der.. Såååååååå fantastisk var ikke det øyeblikket...

Føde naturlig! [:)]
Hos meg ble det KS etter et døgn med rier og tull, MEN KS vil jeg si var verre..Har ingenting positivt å si annet enn at jeg fikk verdens fineste sønn av det da, kunne gjort det tusen ganger for ham, men ellers neeei..
Ble infeksjon, fikk ikke til å gå, mistet alt for mye blod(på nippet til blodoverføring, men jerntablettene funka), var så dårlig at jeg fikk ikke stelt lille eller gått med ham i hendene før etter en uke..Så alldeles ikke koslig!

Men sier ikke det blir sånn hos deg altså !! :) Men anbefaler vanlig, selv om jeg egentlig ikke har født sånn sett..

Føde! Har man fått den inn skal den jammenmeg ut igjen og[:)] Jeg synes ikke man burde ta ks uten en legitim grunn som f.eks komplikasjoner eller ekstrem redsel for å føde.

Født naturlig, og flytta inn på fødeavd. når du går ut i permisjon...  [;)]

Back
Topp