Hvis du skulle valgt nytt kjøkken i dag ...

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
...hva ville du valgt da?

Står på trappene til å bygge hus. Får en L-former stue/kjøkkenløsning, der kjøkkenet også får en L-fasong og med kjøkkenøy.

Det eneste jeg vet HELT HELT HELT sikkert er at jeg ikke skal ha høyglans. Dernest er jeg ganske sikker på at jeg ikke skal ha helt hvitt kjøkken, men jeg er åpen for muligheter her.

Det jeg ser for meg er svart kjøkken, feks bryte det opp med en hvit kjøkkenøy, eller andre kombinasjoner av svart/hvitt. Grått kan også være et alternativ. Eller noe helt annet.

Åpen for forslag, legger med en bit planløsning for å vise hvordan det er tenkt å se ut rent utformingsmessig. Får et smalt liggende vindu over deler av kjøkkenbenken på den ene veggen. Den andre veggen ser jeg for meg innredning over det hele, som en «kjøkkenvegg». Men jeg trenger inspirasjon og gode råd. Aldri valgt eget kjøkken før.

Hva hadde du valgt? Har du kanskje allerede fått nytt kjøkken og vil dele bilde?

Vedlegg

• 899C51C2-047D-4D1B-8CEA-74DFB9569465.jpeg
    899C51C2-047D-4D1B-8CEA-74DFB9569465.jpeg
    50,7 KB · Visninger: 25
Jeg vet bare en ting, og det er at jeg ikke skulle hatt «kjøleskuff» istedefor kjøleskap. Dummeste oppfinnelsen ever.. Noe så upraktisk!

Ellers så ville jeg hatt kran med kokende vann! Det virker kjekt!

Jeg tror jeg ville gått for IKEA kjøkken i grått eller sort, har hørt så mye bra om IKEA kjøkken og har erfaring med det selv. Hvit kjøkken er også veldig pent syntes jeg, men jeg er ikke så glad i å vaske at jeg ville valgt det om jeg skulle hatt nytt kjøkken:hilarious:

Jeg tror jeg ville gått for IKEA kjøkken i grått eller sort, har hørt så mye bra om IKEA kjøkken og har erfaring med det selv. Hvit kjøkken er også veldig pent syntes jeg, men jeg er ikke så glad i å vaske at jeg ville valgt det om jeg skulle hatt nytt kjøkken:hilarious:

Ikea blir det ikke, men det er fordi utbygger bruker lokal kjøkkenleverandør - som forøvrig er real kvalitet, så tenker det blir bra. Men jeg heller nok som deg mot svart eller grått altså.

Jeg har et to år gammelt kjøkken nå, og har vært fornøyd med det. Men, vi skal også bygge hus etterhvert, og jeg kommer nok til å velge noe helt annet enn det vi har. Vi har nå et veldig «vanlig» kjøkken, føler det er veldig likt alle andres. Det er sånn typisk hvitt med grep i skuffene som har vært veldig populært de siste årene. Jeg tror jeg vil gå for noe mørkere neste gang. Kanskje til og med i blått eller evt grått. Ombestemmer meg sikkert mange ganger på veien til nytt kjøkken igjen, men det er veldig gøy å titte på [emoji1303] Foreløpig er mine krav to stekeovner, og helst underlimt vask. Kommer nok en haug til etterhvert [emoji16]

Jeg har Sigdal Herregaard og er knallfornøyd[emoji1]
Kan ta bilder etter jobb[emoji4]

Jeg har et to år gammelt kjøkken nå, og har vært fornøyd med det. Men, vi skal også bygge hus etterhvert, og jeg kommer nok til å velge noe helt annet enn det vi har. Vi har nå et veldig «vanlig» kjøkken, føler det er veldig likt alle andres. Det er sånn typisk hvitt med grep i skuffene som har vært veldig populært de siste årene. Jeg tror jeg vil gå for noe mørkere neste gang. Kanskje til og med i blått eller evt grått. Ombestemmer meg sikkert mange ganger på veien til nytt kjøkken igjen, men det er veldig gøy å titte på [emoji1303] Foreløpig er mine krav to stekeovner, og helst underlimt vask. Kommer nok en haug til etterhvert [emoji16]

Underlimt vask ja, der sa du noe. Det har jeg vært helt klar på at jeg vil ha også, men hadde «glemt» det.

Underlimt vask ja, der sa du noe. Det har jeg vært helt klar på at jeg vil ha også, men hadde «glemt» det.

Det er både veldig fint og praktisk[emoji4] Har blitt tipset om to oppvaskmaskiner også, men det er jeg foreløpig litt usikker på

Det er både veldig fint og praktisk[emoji4] Har blitt tipset om to oppvaskmaskiner også, men det er jeg foreløpig litt usikker på

Oppvaskmaskin kjøpte vi faktisk like før jul til kjøkkenet her, en integrert toppmodell fra Miele vi er veldig fornøyd med, så jeg regner med vi bare går for den igjen. Miele G6000 EcoFlex heter den.

Oppvaskmaskin kjøpte vi faktisk like før jul til kjøkkenet her, en integrert toppmodell fra Miele vi er veldig fornøyd med, så jeg regner med vi bare går for den igjen. Miele G6000 EcoFlex heter den.

Skal skrive ned modellnavn, så ser vi når den tid kommer [emoji5] Det har jo sikkert kommet en del nye modeller innen vi setter i gang

Skal skrive ned modellnavn, så ser vi når den tid kommer [emoji5] Det har jo sikkert kommet en del nye modeller innen vi setter i gang

Ja, det skjer jo fort det, men så kommer de liksom bare med en ny modell/forbedret utgave av den forrige, så greit å notere. Ikke sikkert jeg får helt maken heller, når vi kommer så langt, men det er utgangspunktet mitt.

Back
Topp