Hvis du selger brukt på nett?

Cimb

Glad i forumet
Hvis du selger brukte leker, utstyr eller klær etter baby og barn på nett.

Informerer du f. Eks om dere har hund da, eller tenker dere at en potensiell kjøper burde spørre om det, hvis det kan være et problem?

Vi har hund og har solgt en del på nett, men i dag slo det meg. Burde jeg informere om dette?

Har aldri gjort det og aldri hatt noe problemer med det og alt er jo vasket osv før salg :)

Nei, jeg informerer ikke om det. Jeg regner med at evt. kjøper spør om dette, dersom de er hyperallergiske.

Nei, det gjør jeg ikke. For de som ikke har allergi har det ingen betydning, hunden er ikke rundt klærne og alt er nyvasket og gått over med rulle om nødvendig før sending.
De som er allergiske/hyperallergiske, de spør. Hvertfall de jeg har hvert borte i. Aldri opplevd å få spørsmål om det i etterkant.

Jeg har stort sett bare kjøpt fra merket røykfritt og dyrefritt hjem. Hund ville ikke vært problematisk, det har vi hatt selv, men katt ville gitt eldstemann problemer, i alle fall om det var til ham.

De som er veldig allergiske spør. Fordi det hjelper ikke å vaske klærne om man er veldig allergisk

Nei, jeg informerer ikke om det. Aldri tenkt på det. De fleste har jo hund eller katt..
Om de er allergisk er det jo bare å vaske det.
Aldri hørt om at dette har vært problem.

Dette var nytt for meg

Spørs hva jeg selger, men nei i utgangspunktet ikke. Tror hyperallergiske hadde spurt/evt ikke kjøpt ting fra ukjente over nett. Det hadde ihvertfall jeg gjort om jeg var hyperallergisk

Nei, jeg informerer ikke om det. Aldri tenkt på det. De fleste har jo hund eller katt..
Om de er allergisk er det jo bare å vaske det.
Aldri hørt om at dette har vært problem.

Dette var nytt for meg

Om en er allergisk er det ikke bare å vaske det nei.

Da er det den som er hyperallergisk sin oppgave å spørre om folk har husdyr i hus.
Har aldri hørt om dette før.
Ikke hyperallergisk. Allergisk

Og ja Det er klart det er viktig for den allergiske å spørre, men å virkelig aldri ha hørt om at dyr kan skape allergiske problemer for andre er nå merkelig, du må leve i en beskyttet verden om du ikke vet det.

Jeg kjøper lite brukt (men arver desto mer. Der har vi kontroll på at det ikke bor katt) og av hensyn til min sønn som altså ikke er hyperallergisk men som får kløe i øynene av å sitte ved siden av en i korpset som har katt, så er det klart jeg må tenke på hvem jeg evt kjøper noe til ham fra.

Vi har ikke dyr, men presiserer ikke det i annonsene. Kjøper jeg noe brukt spør jeg om det er røyk eller dyr i hjemme :) Kjøper ikke fra hjem med røyk eller dyr pga allergi.

Jeg har aldri tenkt på å informere om det, men har opplevd at folk spør :) helt ærlig, jeg tenker at det ligger litt på den som skal kjøpe å spørre om :)

I bæretøy og tøybleie-verdenen er det vanlig å spesifisere - og også spesifisere om det brukes vaskemiddel med parfyme.

Kommer ann på hva som selges. Er det barneutstyr eller noe i tøy, så skriver jeg alltid at det kommer fra røykfritt hjem med korthåret hund. Kjøkkenutstyr, interør skriver jeg aldri det.

Back
Topp