Hvis du hadde sett en gammel mann....

Selfølgelig tatt med ett par ganger demente hjem igjen syns det er viktig og ta vare på medmennesker :)

Jeg er alt for dårlig til å legge merke til folk rundt meg.. Går med skylapper og gir ikke folk blikkontakt, jeg ser ikke på dem en gang :/

Etter programmet 'hvem bryr seg' startet har jeg løfta blikket å legger mer merke til verden og menneskene rundt meg!!

Samme her! Er vanligvis i egen boble og enser ikke ting rundt meg. Men jeg er mer bevisst nå. Hadde absolutt stoppet og hjulpet om jeg hadde lagt merke til at han gik i pysj og tøfler, det tok litt tid før jeg så det selv i tv-programmet

Hadde stoppet og spurt, det minste man kan gjøre er å ringe politiet. Det er ikke vanskeligere enn det, man trenger ikke å snakke med vedkommende heller hvis man er redd. Bedre å gjøre noe enn ingenting.

Selvfølgelig. Tenker det samme om barn, hunder osv. Har sendt hjem ganske mange barn og hunder gjennom tidene. Men aldri en dement. Egentlig rart da gamlehjemmet er 10 min gange fra der jeg bor.

Ja, det hadde jeg :)

Jeg har jobbet med demente tidligere, og det er ikke tvil om at jeg hadde satt meg ned og pratet med han :)

Ja, det har eg og gjort den eine gongen eg opplevde det.

Ja. Det hadde jeg gjort og mulig kontaktet politiet, som kunne hjelpe meg om hvor han bor etc.

Back
Topp