Hvis du hadde sett en gammel mann....

Ikke i bruk

Forumet er livet
.... som satt på en benk i en park å snakket med seg selv, kun iført pysj og tøffler.... Hadde du da stoppet å spurt om han trengte hjelp?

Ja :)

Jeg er alt for dårlig til å legge merke til folk rundt meg.. Går med skylapper og gir ikke folk blikkontakt, jeg ser ikke på dem en gang :/

Etter programmet 'hvem bryr seg' startet har jeg løfta blikket å legger mer merke til verden og menneskene rundt meg!!

Jeg er alt for dårlig til å legge merke til folk rundt meg.. Går med skylapper og gir ikke folk blikkontakt, jeg ser ikke på dem en gang :/

Etter programmet 'hvem bryr seg' startet har jeg løfta blikket å legger mer merke til verden og menneskene rundt meg!!
Samme her. Ikke fordi jeg ikke bryr meg men fordi jeg rett og slett ikke legger merke til ting. Hadde noen spurt om hva jeg hadde sett på veien fra a til b hadde jeg ikke husket det. Hvis jeg legger merke til noe så gjør jeg gjerne noe med det!

Ja, uten tvil! Hadde ikke nølt i det hele tatt. Lever med demensproblematikk ganske tett innpå livet i det daglige, så jeg vet av erfaring at det er viktig å bry seg.

Har faktisk fulgt en gammel og dwnent hjem til pleiehjemmet som gikk og ruslet mitt på natten.snakket med personalet slik jeg viste jeg leverte han av på rett plass. Så ja hvis jeg får det med meg ingen tvil, og finner jeg ikke ut hvor de hører hjemme ville jeg ringt politiet siden det er plassen jeg hadde ringt dersom min gamle far hadde forsvunnet etc...

Absolutt :-)

Skremmende å se hvor få som brydde seg om mannen..... Har en ikke tid å hjelpe sjøl burde en jo feks hvertfall ringe politiet!!

Ja!

Back
Topp