Hvis du fikk bygge eget hus

2 etasjer hvorav øverste etasje har stue og kjøkken.
INGEN åpen løsning, vil ha kjøkkenet for seg selv.
4 soverom, 2 av de på øverste plan. (Hovedsoverom med walk in closet og et gjesterom)
Ett bad tilknyttet hovedsoverom og eget gjestebad
Eget kontor i andre etasje med en inngang til egen bod
2 soverom til barna i underetasjen og ett bad
Ville hatt sjakt til skittentøy til vaskerom i første etasje
Like ved det skulle jeg hatt diger garderobe med dører fra begge sider og alt av klær til barna
Vaskerommet skulle hatt egen inngang utenfor
I underetasjen skulle det vært en egen kjellerstue til barna
Fler boder og lagringsrom i begge etasjer skulle det være

Tomten skulle vært flat og hatt en sommerstue like ved huset med skyvedører i glass og innlagt strøm En jacuzzi utenfor.

Da hadde jeg delegert bygginga av hus til sambo og bygd meg en svær stall :D

Det eneste jeg mangler her er et gigantisk vaskerom og et eget kontor. Vi har vaskerom, men det er lite. Ville fortsatt hatt fore soverom, men et kontor i tillegg. Vi er veldig fornøyd med huset og tomta. Vi ville ikke bygd hus meg flatt tak PG jeg ville droppa noen skap i soveromsgangen for å få større bad, men det er luksusproblem her.

Tre etasjer (kjeller, hoved etasje og låft.)
4 soverom kanskje 5.
Stort kjøkken men plass til spiseområde.
Skillevegg til stue.
Hoved soverommet må jo være litt størrelse på med eget bad, et stort walk in closet må jo til.
Må jo ha et kontor/hobbyrom
3 bad tilsammens ett i kjeller å ett i hoved etasje å det som da skulle høre til the master bedroom.
Dobbel garasje og plass til uteparkering.

Hagen er noe av det viktigste for meg siden vi har ei lita å tenker på en til, så plass til å leke må det være, pluss at jeg ønsker meg en drømmehage med blomsterbed stor platt med stor grill for fine sommerdager.

Nå drømmer jeg meg litt bort her. Husker da jeg var lita tegna jeg opp drømmehus etter drømmehus i sånn planløsning stil :hilarious::cat:

Me skall bygga ny hus i hagen vår . Allt er tegnet og godkjend . Skall se om eg får lagt in bilder

Ville hatt litt mindre hus enn vi har nå og mye bedre planløsning.

Vaskerom med egen inngang
2 bad
5 soverom (og walk-in closet på vårt soverom)
Loftstue/kjellerstue
Åpen løsning kjøkken/stue
Kjøkkenøy
2 etasjer med bod i begge etasjer
Stort innebygd skap i inngangsparti med god lagringsplass til klær og sko
En liten plen med uteplass
1 veranda
Dobbel garasje eller carport man kan gå direkte inn i fra huset

Planen er å bygge etterhvert, eventuelt kjøpe om vi finner noe som passer til kravene :D

Oj, det ville blitt enoooormt :O
I kortversjon: fire soverom, to gjesterom (gjerne en kjellerleilighet for besøk av familie med to soverom til), stort kjøkken (god benkplass er et must, vet mannen hadde ønsket seg to ovner :P), vaskerom med plass til tørkestativ/tørkeskap, stue, loftstue, eget bibliotek med plass til utallige bøker/tegnserier og sofa/godstol til når man er der. Gjerne gamingrom med plass til hele familien, kombinert leke/treningsrom. Helst tre bad, to med dusj og siste med badekar. Og en hage med grei plass til å leke :)

- Så mye åpen løsning som mulig i fellesrom.
- 3 bad
- 5 soverom
- walk in closet
- halv etasje i 2 etasje så gangen hadde hatt høyt tak og fancy trapp

Stort og praktisk vaskerom!!! :p Stor bod (evt flere), minst 4 soverom, minst 2 bad, egen stue/kjøkken/spiseplass.. 2-3 etasjer :hilarious:

Jeg er fornøyd med huset vårt, jeg. Eller, jeg blir fornøyd når vi er ferdig med oppussinga [emoji28] Eneste er at alle soverommene skulle vært litt større, og så skulle jeg hatt walk-in og eget bad på vårt rom. Og kanskje et ekstra soverom nå når mannen tok det ene til kontor. Større vaskerom. Og bedre plass i gangen, men det er på plana. Samt ombygging av spisestua så vi får bedre plass i allrommet. Jeg og mannen er heldigvis enige i at vi skal bygge drømmehuset en gang, så fram til da får vi bare flikke på det vi har [emoji28]

3 etasjer,
Badebasseng, treningsrom, musikkrom, vaskerom og bod i kjeller.
Stoort kjøkken
Stoor stue med plass til stoor spisestue, 1 gjesterom, bad og bod i 2 etasje
4 soverom, stort bad og stue i 3 etasje.

Gjerne en dobbelgarasje også.

Og landlig beliggenhet, ville hatt plass til å dyrke grønnsaker, ha trampoline og liten lekeplass og ett lite hønsehus.
Måtte hatt en del plen siden mannen elsker å klippe plenen.

Vi håper på å få overtatt ett gårdshus som er i mannen sin familie, så kanskje noe av drømmen kan bli realisert om noen år:)

Back
Topp