Hvis du fikk bygge eget hus

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Og det økonomiske ikke var en faktor, hva hadde du gjort?

Hvor mange soverom? Åpen løsning på kjøkkenet? Hvor mange etasjer? Spesielle løsninger ellers i huset? Hvor stor tomt? Planer for hagen?

ingen åpen kjøkkenløsning
3 etasjer
5 soverom
lkinorom
loftstue
vaskerom

hagen
plass til trampoline
2 fotballmål
drivhus
+++

Jeg ville hatt et hus med 2 etasjer og kjeller. Kjøkkenet må være stort, med masse skapplass, og egen glutenfri avdeling. Gjerne kjøkkenøy. Jeg er ikke så fan av innebygde hvitevarer, så det utgår. Stuen må være stor nok. Minst 3 soverom, og et eget rom for pc og gaming generelt :P
Og jeg vil ha et vindu på stua med stor nok vinduskarm til at jeg kan sitte der med en bok.
Og masse plass ute. Vil ha høner og ender, og mange kaniner til mat og utstillinger. Og et par hester. Og i hagen vil jeg ha bærbusker og frukttrær, samt et drivhus og kjøkkenhage.

Ganske stor tomt. Helst ganske flat og med perfekt gressplen (plan, ikke sånn humper og dumper som vi har) så en robotklipper kunne ta den regelmessig. Drivhus i hagen. Helst plasser slikt at jeg hadde tilgang til det fra en veranda med utgang fra kjøkken eller spisestue. Og sandkasse og huskestativ og trampoline. Og blomsterbed. Og grønnsakshage. Frukttrær og bærbusker.

Ganske rommelig kjøkken, med godt med skapplass og benkeplass, men dør. Gjerne skyvedør som kunne stå åpen til vanlig. Gjerne kjølerom eller kjølehjørne

Spisestue rett utenfor kjøkken. gjerne den åpen mot stua. Det må være plass til å kunne trekke ut langbord.

To eller tre etasjer, og mange soverom. Vi i familien trenger fire samt at vi vil helst ha gjesterom (vi bor idet hus med fire soverom så når yngste flytter ut av vårt rom ryker gjesterommet.. .) alle soverom i samme etasje med kurant rømningsvei så helst i kjeller. (også greit pga jevn temperatur og mer skjermet mot vind)

Gjerne eget bad i forbindelse med vårt rom, nok boder og skap alle steder, gjestetoalett sånn rett innenfor ytterdøren. Eget vaskerom av litt størrelse så jeg kan tørke og brette klær der.

Kjellerstue eller loftstue. Trolig loftstue da med alt annet jeg skal ha i kjelleren ;-)

Ganske stor tomt. Helst ganske flat og med perfekt gressplen (plan, ikke sånn humper og dumper som vi har) så en robotklipper kunne ta den regelmessig. Drivhus i hagen. Helst plasser slikt at jeg hadde tilgang til det fra en veranda med utgang fra kjøkken eller spisestue. Og sandkasse og huskestativ og trampoline. Og blomsterbed. Og grønnsakshage. Frukttrær og bærbusker.

Ganske rommelig kjøkken, med godt med skapplass og benkeplass, men dør. Gjerne skyvedør som kunne stå åpen til vanlig. Gjerne kjølerom eller kjølehjørne

Spisestue rett utenfor kjøkken. gjerne den åpen mot stua. Det må være plass til å kunne trekke ut langbord.

To eller tre etasjer, og mange soverom. Vi i familien trenger fire samt at vi vil helst ha gjesterom (vi bor idet hus med fire soverom så når yngste flytter ut av vårt rom ryker gjesterommet.. .) alle soverom i samme etasje med kurant rømningsvei så helst i kjeller. (også greit pga jevn temperatur og mer skjermet mot vind)

Gjerne eget bad i forbindelse med vårt rom, nok boder og skap alle steder, gjestetoalett sånn rett innenfor ytterdøren. Eget vaskerom av litt størrelse så jeg kan tørke og brette klær der.

Kjellerstue eller loftstue. Trolig loftstue da med alt annet jeg skal ha i kjelleren ;-)

Å ja, eget vaskerom hadde vært noe!

4 soverom :) Våre på samme plan og gjesterom i en annen etasje :)

Jeg liker lukket kjøkken, men med spiserom i rommet ved siden av :)

Tenker 2-3 etasjer hadde vært supert :)

Vil gjerne ha badekar og stooor dusj :)

Vaskerom er et must :)

Eget hobbyrom er drømmen :) Og en mancave til mannen hvor han kan sitte og spille :)

Trenger ikke all verdens tomt, men en god gressplen hadde vært supert :) Mulighet for drivhus (litt i le) og en del bed ville jeg ønsket meg :) Trampoline og et stort klatrestativ/huske til ungene :)

Ikke åpen kjøkkenløsning, det har vi nå. Liker å kunne gjemme vekk rotet på kjøkkenet når vi har gjester (da blir det gjerne mye rot som man rydder etter de har dratt).

Har tre etasjer nå og er fornøyd med det. Har egentlig alltid hatt lyst på to grunnplan, at huset ligger i en skråning. Utgang i kjelleren og utgang i første etasje. Med garasje rett ved siden av kjelleren så man kan gå inn i huset. Bod også slik.

Vaskerom med egen utgang så man kan gå rett inn dit med gjørmete gummibukser og hund osv. Og gå ut/inn med klesvask.

Dør på kjøkkenet ut til spiseplass ute, kort vei inn og ut med mat. Kjøkkenhage og et lite drivhus rett ved. Kan være praktisk at vaskeromsinngangen er rett ved kjøkkenhagen.

Vaskerommet skal ha varmekabler og god vifte og masse plass til å tørke tøy. Både vanlige tørkestativ og stenger til å henge opp kleshengere med våte skjorter ol til tørk. Hater å ha tørkestativ andre steder i huset. Stor benk til å brette tøy på.

Gangen ville jeg hatt stor nok til at det ikke blir trangt å ha barnevogna stående inne og bilsete i tillegg. Stor garderobe i gangen til både jakker, sko og lue og votter ol. Men at det er plass til klær og sko til alle årstider. I tillegg skisko, skøyter osv. Kasser med slikt der istedenfor inni en bod.

Vi har to stuer nå og trives veldig godt med det. Ville valgt det igjen. En TV-stue og en peisestue. Ville hatt en liten TV-krok med liten sofa på kjøkkenet. Kjøkkenet er lett samlingspunkt for familien.

Ville hatt 4 soverom, slik at vi hadde et gjesterom med kontor. Kjekt når man trenger hjemmekontor.

To bad. Eget do for seg selv. Her går gubben å bæsjer på doen som er på vaskerommet. Sikkert for at det ikke skal bli shitlukt på badet der vi andre også er, men føler klesvasken da henger til tørk i drittlukt [emoji849][emoji12]

Soverom og bad i samme etasje, det har vi nå :)

Liten nok hage til at det er fort gjort å klippe plen og slikt. Har takterrasse nå som jeg er veldig glad i til å feks sole meg på uten innsyn eller å sitte på på lvelden med sol helt til kl 22 på sommeren.

To etasjer, stor åpen entre/hall med trapp til andre etasje og åpent fra andre etasje og ut i hallen:D fire soverom. Vaskerom, kontor, egen garderobe ved siden av inngangsdøren med plass til sesonglagring. Loft til julepynten. Spiskammers på kjøkkenet med god plass til masse mat og stor frys. To bad. Kan være det trengs tre etasjer når jeg tenker på det. To stuer og kanskje et underholdningsrom i tillegg. Kunne kanskje tenke meg kjøkken for seg selv med spiseplass til hverdagsbruk, altså ikke åpen løsning selv om jeg er fornøyd med det nå:) myyye benkeplass. Hobbyrom til meg, treningsrom til mannen. Overbygg mellom bakdøra og inngangsdøra til garasjen:)
Generelt mye god lagringsplass ønsker jeg meg siden vi bor i et lite hus med masse ting. Masse innebygde skap.

Har hage jeg er fornøyd med, ønsker meg noen frukttrær. Hadde egentlig et forslag om å lage grushage og det synes jeg fremdeles er en veldig god idé. Blomstereng ønsker jeg meg men har nesten det:) dam/fontene. Tørr bekk eller bekk.

Åpen løsning stue og kjøkken
Like mange soverom som antall boende (dvs soverom til oss, et hvert til barna og et gjesterom)
Fullt bad tilhørende vårt soverom + et barna deler, mulig også en ekstra do
Eget vaskerom
(Gjerne innendørs, lite svømmebasseng om man kan ønske seg sånt ;))
Liten stue nede

Ville hatt alt på en etasje med soverommene ved inngangen og en liten stue, mens kjøkken og stuen skulle vært i en egen del. Men med så mange soverom, badebasseng og diverse så er det nok mest praktisk med 2 etasjer. Stue i hvertfall ut mot hagen :)

Hagen skulle vært så enkel som mulig. Plass til lekestativ, trampoline og sittegruppe, men ikke mye dilldall som tar mye tid :P

Dobbel garasje med inngang rett i gangen hadde vært deilig.

Har akkurat flyttet. Fornøyd med det aller meste men skulle gjerne hatt 1 til 2 flere soverom og en større hage

2. etasjer, 4 soverom oppe med bad og loftsstue. Badet må være lydisolert så ikke andre vekkes av at man bruker det. Evnt plassert slik at man ikke hører det fra soverommene. (det er et problem i dag :P ).

Stort kjøkken, stor stue med egen avdeling for spisebord, vaskerom og bad nede, samt en egen gjestedo. Stor gang med plass nok til yttertøy. Bod til lagring, garasje.

Er egentlig fornøyd med rekkehuset vi har i dag, det er ikke så stort, men liker planløsningen. Stue med plass til spisebord, kjøkken, liten bod, gang og do nede. 3 soverom og bad oppe, samt en liten bod. Badet er midt mellom, og frøkna våkner som regel når jeg dusjer om morgenen. Savner et soverom til og vaskerom.

2 etasjer
Ingen kjeller (minst mulig steder edderkopper liker seg)
4 soverom
Garasje med brukervennlig rom over.
Stor nok hage til en trampis og platting Og litt gress .
Ikke åpen kjøkkenløsning
Alle rommene på samme plan.
2 bad

1 etasje, 4 soverom, 2 bad og 1 do, eget vaskerom med plass til klesskap til hele familien på, egen lekestue, stort kjøkken, bod i gang, dobbelgarasje i tilknytning med hus med to soverom på loft, tomt på minst 1,5mål[emoji4]

2 etasjer, 4 soverom, ett gjesterom, to bad, eget rom for kun WC, grovkjøkken, garderoberom med skap fra Strai, kjølerom, vaskerom, garasje som er bygd inntil huset :) Ellers: et hus med plass til mye oppbevaring!

3 etasjer

kjeller med leilighet og kjellerstue med bad.

Hovedetasje med stor stue, bad og kjøkken, ikke helt åpen løsning men nesten.

2etasje med 4 soverom, lekeplass til barna og bad.

Dette er huset vi bor i nå med noen få unntak[emoji23]‍♀️

Et småbruk!

Vaskerom med egen inngang og grovvask
Stue med tilhørende lekerom som på sikt kan bli bibliotek/spillrom
Gang med skyvedørsgarderobe og plass til myyyye!
6 soverom
3 bad
Kontor
Hobbyrom
Garasje med sykkelverksted
Helst alt på ett plan evt kjeller med kjellerstue og flere hobbyrom
Flat hage med nedgravd trampoline, klatrestativ med huske og sandkasse. Epletrær, plommetre, bringebærbusker og jordbærplanter
Høns, vakler, griser og katter.

2 etasjer, to bad + gjestedo og gjerne 5 soverom. Et til oss voksne med tilhørende bad og walk-in closet, soverom til barna og 2 gjesterom siden min familie bor langt unna. Ønsker meg stort og romslig kjøkken, med store vinduer, høyt under taket og plass til spisestue. Ønsker meg også romslig stue med plass til både tv og sofakrok, i tillegg til et område med plass til sofa/lenestoler hvor man kan ha kaffebesøk eller vinkveld uten TVen som blikkfang. Jeg ville hatt godt med bodplass til turutstyr, ski++. Romslig gang med plass til barnevogn og STOR garderobe. Vaskerom med utgang til tørkesnor, gjerne ei loftstue hvor ungene kan være for seg selv med venner på besøk når de blir større, treningsrom til mor hadde vært digg, og ikke minst tredobbel garasje til biler og båter, og med loft/mancave på toppen.. Jeg er bilinteressert, han er båtentusiast så garasjeplass får vi ikke nok av. Og flat tomt hadde gjort seg! Med plen, trampoline og kanskje svømmebasseng? Mye man kunne hatt hvis penger ikke var et tema og fantasien fikk løpe løpsk:happy:

2 etasjer tror jeg burde holde.

1 etasje kunne hatt biinngang, bad, stort vaskerom, 3 soverom og ei kjellerstue pluss en bod.

2 etasje kunne hatt åpen kjøkkenløsning, men gjerne litt skjult i ett stort hjørne. Svær stue med svær terrasse. Helst vinterhage på terrassen. Soverom med walkincloset. Og gjerne ett kontor. Kunne godt hatt bod inntil kjøkken. Så kunne hatt en evnt fryseboks og hyller til stort kjøkkenutstyr der inne.

Vil ha garasje med loft på da. Med ett do og ett stort oppholdsrom.

Trenger ikke noe særlig stor hage. Mest fordi jeg er allergisk mot gress. Og stor hage frister lite [emoji14]

Hvor mange soverom? Åpen løsning på kjøkkenet? Hvor mange etasjer? Spesielle løsninger ellers i huset? Hvor stor tomt? Planer for hagen?

To etasjer med minst ett fullt bad i hver etasje, og doer både på og utenom badene. Steamdusj med boblebad på badene.
Vaskerom med egen inngang og "grovgang" med rist til spyling av møkkete tøy osv.
5 soverom, ett/to kontor(er), kinorom/spillerom med alle tenkelige konsoller og spill, treningsrom, dampbadstu.
Stort kjøkken med masse(!) lagringsplass, hvor man ikke trenger strekke seg eller bøye seg etter noe som helst, med stor benkplass. Søppelkvern og stor plass til resirkulering og kompost.
Stuer med digge sofaer man kan ligge i like godt som å sitte i, og store tv'er.
Oppvarmet garasje med mulighet til å vaske bilen.
Stor skjermet hage der man kan bevege seg usjenert, gjerne i nærheten av skogen.
Oppvarmet boblebad, grillhytte og stor uteplass med grill og bålplass.
Vinterhage og kjøkkenhage, gjerne i helårs drivhus.
Hele huset skal være utstyrt med dimmere, og skjult høyttaleranlegg som kan styres for hvert rom, hvor man enkelt kan koble på hvilken kilde som helst.
Alle sengene skal være som en drøm å ligge i, og lufteanlegget vil gjøre at luften alltid er god og i den temperaturen man vil på soverommet som i alle andre rom.

Når vi vinner en haug med millioner i lotto skal denne planen settes ut i livet. :P

3 etasjer.
4 soverom + kontor
Et av soverom i egen «gjestefløy» med liten stue og bad.
Master bedroom med bad, stue og 2xwalk in closet
Treningsrom, mancave , vaskerom og vinkjeller i underetasje
Utleiedel og tjenestebolig over garasje MEF plass til 3 biler
Peis på alle soverom og på kjøkken
Solpanel på taket
Motstrømbasseng

Ikke så mye å be om da?

:)

Back
Topp