Hvis det ikke er en svulst, hva er det da?

• Trådstarter Trådstarter Vil_være _frisk
  • Opprettet Opprettet
V

Vil_være _frisk

Guest
I de siste dagene har jeg så vidt kommet meg gjennom de første timene på morgenen, fordi jeg har så inn for jævlig vondt i hodet. Alarmen går, og det første jeg merker er DUNK DUNK DUNK DUNK. Jeg bruker ytterligere 5 minutter på å komme meg opp av senga, og ca 40 minutter til før jeg har fått i meg frokost og er inne i bilen. I løpet av denne snevre timen, har jeg kjempet mot hodepinen hvert 5 minutt, ca. Kjøreturen til jobb er tortur, nettopp pga hodepinen. Smertestllende bruker omlag 1 time på å virke, og tar kun toppen.

Men jeg vil gjerne beskrive symptomene, som jeg mener er et klart tegn på en hjernesvulst. Saken er at jeg ikke vil det skal være det, og håper derfor noen andre kan hjelpe meg til å finne ut hva annet det kan være, mens jeg venter på å få time til MR (ble henvist i dag).

*Hodepine, hele dagen. Veldig dunkende.
*Værst de tre første timene på morgenen
*Varer i 10 - 20 sekunder
*Begynner fra bak i nakken, og skyter frem i til pannen.
*Er hovedsaklig på høyre side.
*Synsforstyrrelser mot høyre, spesielt hvis det er litt mørkere ute. Da ser jeg gjerne store skikkelser, alt fra hjorter, eller mennesker. I lyset ser jeg mer flue-størrelsesting.
*Trykk og tinnitus på høyre øre
*Svimmelhet, også når jeg ligger ogg sitter.
*Sliter med å holde balansen, og oppfører meg litt brisen. Sjangler når jeg går, og kommer ofte borti ting på min høyre side, fordi jeg ikke oppfatter dem
*Snøvler med ord. Vanskelig å forklare ting. Tenker på et ord, men får det ikke frem og ersatter det derfor med noe annet. Derfor får jeg mange "spørmålstegn - mennesker" når jeg snakker til andre, Merker også dette når jeg skriver.
*Har vanskelig for å høre hva folk sier
*Når jeg har hodepinen, er jeg også akutt kvalm av smertene, men har enda ikke kastet opp
*Prøver å ta meg til hodet, men det hjelper ikke (har pleid å hjelpe på tidligere hodepiner)
*Trigget av at jeg ser ned, eller opp. Unngår derfor disse nakkebevegelsene

-Sliter med migrene, da er jeg også lyssky. Dette er absolutt verre enn migrene, samt at nå er jeg ikke lyssky

Det er sikkert mer, men dette er det jeg har kommet på i farta. Jeg er nå sykmeldt i en uke, og har fått medisin mot cluster - hodepine. Kryss fingrene for at det hjelper.

Men noen tanker på hva annet det kan være?

Oi, dette høres ikke bra ut, håper virkelig legen spesifiserte at dette haster! Grusomt å ha hodepine så lenge :(
Men har du lov til å kjøre bil da? Eller påvirker det ikke bilkjøringen?

Det påvirket meg ikke inntil i går. Da hadde smerten økt helt plutselig et par hakk, på bare to dager. Litt bedre i dag, men fortsatt ganske intens når det står på.

Han skrev ikke noe om at det hastet, men det er visst ikke så fryktelig lang ventetid. Blir det noe verre nå, så bærer det vel til legevakt uansett tipper jeg.

Skal levere sykmelding nå, samt hente ut medisiner. Snakket med ei venn i går, som hadde opplevd det samme. Da var det spenningshodepine

Du e ikke ekstremt stiv i nakke/skuldre?
E får hodepine hvis e blir stiv i skuldrene/nakken og da hjelper kun å komme meg til osteopat som knekker opp,så hodet får blodgjennomstrømning igjen.
Ellers har e morbus menieres som har mange av de symptomene du skriver. -Sjangler (ved anfall), tinnitus, lydforvrengning, trykkfølelse på syk side (under anfall), kvalme, og følelse av å sitte i karusell. Hjelper å legge meg ned og sove. Men før søvnen inntrer føler e at e ligg i en båt på det åpne hav.

Det kan være stivhet i nakken som har forplantet seg oppover.

Det kan være stivhet i nakken som har forplantet seg oppover.

Hjelpe meg, om dette bare er stivhet i nakken så skal ikke jeg klage på min hodepine hører jeg :O
Men det er jo å foretrekke framfor hjernesvulst i alle fall!

Off så skummelt :( Håper de tar deg inn fortest mulig og at de finner ut av hva som forårsaker den hodepinen! Ikke noe godt å gå rundt sånn i usikkerhet :(

Off så skummelt :( Håper de tar deg inn fortest mulig og at de finner ut av hva som forårsaker den hodepinen! Ikke noe godt å gå rundt sånn i usikkerhet :(
Signerer denne! Masse god bedring, krysser alle fingrene for deg!

Vær snill og ikke hør på noen når de sier "det kan minne om..." da blir du gal ;) lykke til med mr :)

Håper du kommer til fort, ventetiden sies vel ofte å være det verste.
Håper du får gode nyheter :)

Håper det går bra med deg og at de finner ut hva det er.

Spenningshodepine? Stresser du litt for tiden? Eller er det noe du tenker mye på/bekymrer deg over? Hadde slik hodepine i flere år sammenhengende når jeg var stundent, ga seg med en gang jeg var ferdig. Fikk diagnosen spenningshodepine av nevrolog. Kunne ta sterke smertestillende med trekant, ble litt rusa, men fortsatt hodepine;) så dessverre ingen smertestillende som tar det. Fysio kan hjelpe.

Back
Topp