Hvis deres små sover lite på dagtid...

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Lar dere de sove på ettermiddagen da? Idag la jeg henne 11.45 og hun våknet 12.15. Var tydelig fortsatt veldig trøtt men nekter og sove igjen.. hun vil nok ikke sove igjen før etter middag og det blir alt for lenge å holde ho våken til 19.

Går det utover natta hvis dere lar de sove senere enn vanlig?

Her blir han sur og grinete etter lite søvn og hvis han sover senere enn 16 tiden så blir han lengre våken på kvelden....

Vi har latt frøkna sove i 15-20 min rundt tre halv fire om vi synes hun har sovet lite og det er lenge til leggetid. Det har ikke gått ut over soving på natten og vi har sluppet å legge en overtrøtt unge :-)

Før gikk det bra å la han sove i 15-tiden til maks kl.16. Nå er siste frist for dupp kl.14 og vekker kl.15:)

Jeg fikk endelig lagt henne nå for 10 min siden, men er usikker på hvor lenge jeg bør la henne sove..

Hadde prøvd å legga ho i nokon minuttar og heller lagt ho tidlegare for kvelden. Evt å dra ho og legga ho kl 18 istede.

Hadde heller lagt litt tidligere da.Her unngår vi ettermiddags lur så godt vi kan ellers snur hun litt på døgnet med engang

Hun våkna av seg selv etter 30 min. Blir spennende å de hvordan natten blir etter såå lite søvn i dag.
Greit det da;) kan gå begge veier, hun er så trøtt at hun sover hele natta eller våken mye og våkner tidlig. Vi har en periode nå med han våkner kl.05:o tror det er pga for lite søvn på dagtid, bruker egentlig å sove til kl.0630/0700:) men aner ikke hvordan jeg skal snu dette. Får prøve litt forskjellig tror jeg.

Greit det da;) kan gå begge veier, hun er så trøtt at hun sover hele natta eller våken mye og våkner tidlig. Vi har en periode nå med han våkner kl.05:o tror det er pga for lite søvn på dagtid, bruker egentlig å sove til kl.0630/0700:) men aner ikke hvordan jeg skal snu dette. Får prøve litt forskjellig tror jeg.

Samma her, i helgs har han stått opp kl 05!! :o WTF liksom :P
Spennande å sjå korleis veka blir når det er bhg tid...

Samma her, i helgs har han stått opp kl 05!! :o WTF liksom :P
Spennande å sjå korleis veka blir når det er bhg tid...
Mhm.. tror også det er pga sambo har pappaperm, og ikke er like tålmodig til å få han til å sovne igjen når han først virker våken;) har fri i morgen og da er det min tur til å prøve igjen..

• Liker
Reactions: EJ
Her må han sove en lengere lur etter kl 12. Det blir gjerne ved 13 tiden. Ellers blir han ikke fornøyd resten av kvelden. I blant må han da legge seg tidligere.

Nei det går ikke utover kvelden eller natten :)

Her kan det gå ut over kvelden/natta om det blir for lite søvn i løpe av dagen. At han blir så overtrøytt at det er vanskeleg å få han til å sovne, ig når han først sovnar så er det meir uroligheter i løpe av natta..

Her kan det gå ut over kvelden/natta om det blir for lite søvn i løpe av dagen. At han blir så overtrøytt at det er vanskeleg å få han til å sovne, ig når han først sovnar så er det meir uroligheter i løpe av natta..
Her også..

Jeg prøver å få det til før 15.30.. Men hender det blir 30 min i bilen etter det. Funker bra her hverfall :)

Ho sov heldigvis til 7 på morgen i dag :) la ho halvt 12 i dag for å sove, men våkna allerede kl 13. Lurer på om ho klarer seg helt til 19 i kveld. Klarer deres å være våkne så lenge?

Nei, det ødelegger ikke for natta. Her får hun sove to dupper hver dag, uansett hvor sent den siste blir. Jeg har lagt henne så sent som 16.
Og i jula da vi kjørte hjem, sov hun i bilen fra 16.30-18.30. Da var vi våken til kl 21 og la seg for natta. Men det påvirket ikke nattesøvnen eller noen av dagene senere heller

Back
Topp