Hvis dere..

ORIGINAL: Betty Poop

Jeg ville ventet til jeg hadde begge svangerskapene litt på avstand før jeg tok en stor og viktig beslutning som det. 

Jah, dere har vel rett... det er vel ikke riktig tidspunkt for å ta denne avgjørelsen [X(]
Men man blir jo liggende å tenke når man ligger slik som dette...

ORIGINAL: *yummymummy*

Basert på at du er gravid, og har akutt og alvorlig svangerskapsdepresjon nå, ville jeg ikke tatt et slikt valg enda nei.
Bør vente til du har blitt frisk, og til du får ting på avstand, før dere setter dere ned og tar et veloverveid og fornuftig valg.

sign

Sier ikke dette for å være slem eller noe.. Men hva hvis (gud forby..) lille ikke skulle klare seg likevel etter han er født? Ville dere ikke prøvd å få en til etterpå? Jeg vet med meg selv at jeg er glad jeg fikk en til etter at Noah døde..

ORIGINAL: tia85

Nei, det valget ville jeg ikke tatt som 26åring. Det kunne mannen ha gjort siden det kan reverseres.

En sjelden gang kan man reversere en kvinnes sterilisering også..

Å luminamor. Jeg sender deg mange klemmer. Jeg syns du var tøff som gikk på en gang til.

Og om mannen ikke vil sterilisere seg og du er helt sikker på at DU ikke skal ha flere så hadde jeg sterilisert meg.
Og skulle du angre på det senere og likevel ønske deg flere barn så kan dere kanskje være fosterfamilie eller adoptere ( selv om dokumenterte depresjoner kan komme i veien for det. jeg sier kan for jeg vet ikke om det er sånn, men det er mulig)

Lykke til med rugingen! Dette kommer til å gå bra snuppa!!

Ja, det ville jeg! Er i samme situasjon og angrer som en gal på at jeg ikke gjorde det da jeg tok KS! Jeg har ikke depresjoner da, men jeg vil over hode ikke ha flere barn! Det vil ikke min mann heller. Og jeg tåler ikke hormonell prevensjon.

ORIGINAL: Lizz29

Uten tvil...... :)

Ta heller vare på deg selv og de du har.

sign.
er selv 26 år å tanken på sterilisering er som godt som gjennomført i hode mitt[:-]

Hvorfor er det ikke aktuelt for mannen?
Man er da to om dette.
Begge bør vurderes.

Ville først prøvd pfc!
Det er en ikke hormonell prevensjon.
Eller dvs. det er en liten data som måler hormonene i kroppen din, og ut ifra det forteller deg når det er trygt eller ikke.
Kan derfor også brukes som planlegger om en skulle ønske det.

Er jo litt drastisk å sterilisere seg... men, skjønner problemet.

Nei det hadde jeg ikke gjort.
Er selv 25 og venter nr 3. Har alltid sett for meg 2 barn bare, og føler meg veldig ferdig etter dette. Men jeg kunne ikke engang vurdert og sterilisere meg, man vet aldri hva fremtiden byr på, så jeg hadde ikke villet ta sjansen på og sitte om 10 år og ha skikkelig lyst på et barn til og vite at det ikke var mulig..

Back
Topp