Hvis dere spiser middag kl 1730-18. Hva med kveldsmat?

Går jo ann å gi en yoghurt eller frukt. Noe lett og sunt.

Venter på årets Julegave<3

Har ikke barn selv, men da jeg jobbet på besøkshjem var det en del av barna som maste om kveldsmat fordi de ikke ville legge seg, så de prøvde å dra ut tiden.
Om det var under 2 timer siden de hadde spist, fikk de ikke noe. Men det kom selvfølgelig litt an på hvor mye de hadde spist til middag.

Her spiser vi middag som kveldsmat kl 17.30 - 18.00 ish og gutten legger seg kl. 19.00. Aldri vært noe problem.

Sent from my iPhone using BV Forum

Om vi spiser middag så sent så er det og kveldsmat..

I dag er jenta 14 mnd, her spiser vi middag i 17 tiden, grøt i 18 tiden og velling etter vi har vært på badet, men før tannpuss. Legger seg alltid før Kl 19. Hun spiser seg alltid opp på kvelden og sover hele natta.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Om vi spiser så sent at det regnes som kveldsmat så gir jeg beskjed om det slik at jeg er sikker på at han spiser seg slikkelig mett. Nå er det ikke ofte største vil ha noen kvelds uansett, for vi spiser somregelt rundt kl 17. Men jeg prøver å få i han en liten skive, frukt eller yoghurt før han legger seg mellom 19 og 20 :)

Her spiser vi middag mellom 3 og 4 alt etter når kjæresten kommer hjem og kveldsmat i hal 8 -8 tia :)

Vi spiser som regel middag rundt kl 18. Og lillegutt legger seg mellom 19-19.30. Han spiser som regel ikke noe før leggetid da, men om han er veldig sulten, så kan han gjerne få en skive, noe frukt eller en youghurt før han legger seg :)

Hender vi spiser middag 17.30, men mini vil fortsatt ha grøt før legging rundt 19 og da får han det :)

Sjelden kveldsmat her - oftest middag i 18-18.30-tiden, og med kveldsstell som starter 19.30 og slukket lys 20 blir det ikke akkurat tid til sånt.
Til nød kan han få en yoghurt eller banan om middag ble litt tidlig/han spiste litt dårlig.

hvis det blir sein middag her så spør jeg vesla om hun er sulten litt senere.
Sjeldent hun sier ja. Men hvis hun gjør det får hun en yoghurt :)

Her varierer det veldig når vi spiser middag. Dersom middagen er sen gir vi beskjed til ungene om at det også regnes som kveldsmat. Har vi gitt beskjed om det så får de ikke mat etterpå uansett hvor mye de maser. De maser noen ganger for å drøye leggingen litt, så vi må være strenge der. Har dessuten 4 stk, så det blir fort uro dersom de skal ha kveldsmat til forskjellig tidspunkt. Av den grunn har vi felles måltider og ingen mat utenom måltidene...

Her varierer det veldig når vi spiser middag. Dersom middagen er sen gir vi beskjed til ungene om at det også regnes som kveldsmat. Har vi gitt beskjed om det så får de ikke mat etterpå uansett hvor mye de maser. De maser noen ganger for å drøye leggingen litt, så vi må være strenge der. Har dessuten 4 stk, så det blir fort uro dersom de skal ha kveldsmat til forskjellig tidspunkt. Av den grunn har vi felles måltider og ingen mat utenom måltidene...

Veldig smart å gi den beskjeden!
Her bruker de også mat litt for å dra ut tiden for legging, samtidig som det blir sluntra unna hvis ikke det er favoritten. Noe jeg absolutt ikke syns er greit .. Så nå må vi bli strengere her, de må spise mere middag for det blir ikke kveldsmat (vi spiser sent, og de spiser seg ikke mette med mindre det er taco eller pølser) .. Jeg er kanskje streng, men er ikke akseptabelt for min del hvertfall ..

<3 VinterPrinsesse <3

Veldig smart å gi den beskjeden!
Her bruker de også mat litt for å dra ut tiden for legging, samtidig som det blir sluntra unna hvis ikke det er favoritten. Noe jeg absolutt ikke syns er greit .. Så nå må vi bli strengere her, de må spise mere middag for det blir ikke kveldsmat (vi spiser sent, og de spiser seg ikke mette med mindre det er taco eller pølser) .. Jeg er kanskje streng, men er ikke akseptabelt for min del hvertfall ..

<3 VinterPrinsesse <3
Noen ganger må man kanskje være litt streng og ha bestemte regler. Tror det blir enklere for ungene når de vet hva de har å forholde seg til...

Noen ganger må man kanskje være litt streng og ha bestemte regler. Tror det blir enklere for ungene når de vet hva de har å forholde seg til...

Ja, tror barn har godt av rammer og rutiner .. Det blir stabilt og en trygghet

<3 VinterPrinsesse <3

Her spiser vi middag ca halv fem-fem, og da får hun som regel en skive under barnetv ca kvart på seks. Hun legger seg kvart over seks/halv sju omtrent.

Her varierer middagstid litt. Men lettere nå når jeg er sykemeldt. Da blir det fort middag ca kl 16. Da er det ok med kveldsmat.
Men har vi middag senere blir det fort kun 1 time imellom middag og kvelds og kan ikke skjønne at hun kan vøre sulten da. Men jeg prøver å huske på å spørre om hun vil ha kveldsmat likevel. Hvis ikke husker hun det bestandig litt for seint selv, for å drøye ut legginga :p litt morsomt egentlig. Bruker å spørre henne om hun ikke vet at jeg har vært 4 år og kan alle triksene, hihi :D

Da ville jeg heller gitt ungene brødskive (el "kveldsmat") i firetiden og så spist middag som siste måltid.

Back
Topp