Hvis dere spiser middag kl 1730-18. Hva med kveldsmat?

Masemamma 2009/2011

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Januarskatter 2015
VIP
Altså får de kveldsmat da hvis de legger seg rundt kl 19?
Minsten maser alltid om kveldsmat, men egentlig har jeg lyst til å legge henne rett etter hun har badet idag. Vi spiser da som sagt middag om 15-30 minutter(altså ca kl 1745), bader etterpå og legger henne kl 19.
Størsten får som regel tilbud om kveldsmat, men hun legger seg kl 20 og står også opp mye senere om morgenen.

Hva er evt siste frist for middag hvis de skal få kveldsmat itillegg?

Da snakker jeg om barna som legger seg ca kl 19 altså

Her er middag ca 18 tiden. Da får de ikke kveldsmat. Eller eldste kan få om hu er sulten på noe. Men som regel er de ikke noe sulte før de legger seg. Om vi spiser i 17 tiden derimot tar de seg gjerne ei skive før de legger seg også.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Her vil de nemlig alltid ha mat før de legger seg, men det er fordi de vil dra ut tiden før leggetid:P

Her er spiser vi ofte middag i fem tiden, det vil si at vi er ferdig spist ca. Halv seks. Jentungen legger seg kl. Syv, men vi begynner stillingen halv syv, så det betyr at hun ikke får kveldsmat. Da måtte hun jo spist en halvtime-tre kvarter etter middag, og det ser jeg ikke noe poeng i.

Så lenge jeg minner henne på det ved middagsbordet, at dette er både middag og kveldsmat, så går det helt greit. Glemmer jeg det en dag begynner hun og mase om kveldsmat når det er til for kveldsstell.

Sent from my iPad using BV Forum

Spiser vi sein middag er det ikke alltid det blir kveldsmat her hjemme. Da kommer det ann på ungen om han faktisk er sulten eller ikke før han skal legge seg.

Lillegull 070414 :D

Nei. Kanskje en yoghurt/banan/skål med grøt. Spørs hvor mye de spiste til middag

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har nesten aldri gitt kveldsmat.... syns det blir for tett med middag 1800. Pluss at han aldri har etterspurt det med mindre han ikke har likt middagen og ikke spist noe særlig

Her er det ikke kveldsmat, de rekker ikke å bli sultne ;)

TuMmY LoVe

De får alltid kveldsmat om de vil ha det, ofte spiser vi 18-1820, ser ferdig barnetv, bader mellom 1830-1850 og spiser kveldsmat cirka 1900. Legges 1930 cirka

Her blir det heller ikke kveld når middagen er så sein. De spiser kanskje en banan eller eple hvis de har lyst på. Men som regel e de så mett etter middagen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

En smoothie, en banan, en yoghurt, ei skål med cheerios e.l. er både barne-tv kos og kveldsmat her, selv om vi kommer rett fra middagsbordet. Og så ei flaske mme før senga!

Vi har ikke noen siste frist, men som regel får hun noe å spise kl 18-18.15 og så går vi på badet 18.30!

Vi spiser ofte ganske seint, men guttungen vil stort sett ha kveldsmat uansett. Er jo ikke alltid han spiser like mye til middag, så ser litt an hva han får, og oftest holder det da med en yoghurt eller banan eller lignende:) Synes ikke vi kan nekte han kveldsmat heller, og han er en normal og aktiv gutt, så foreløpig ser jeg det ikke som noe problem:)

Sent from my iPad using BV Forum

Guttungen får alltid tilbud om kveldsmat, selv om det ikke er lenge siden vi har spist. Norm ganger vil han ha, noen ganger ikke:)

Spiser fort sen middag. Får litt frukt eller grønnsaker til kveldsmat. Hun er rutinedyr, så hun føler hun må ha kveldsmat..

Mine legger seg 19.30.

'Om det er middag kl 18 så regnes det som kveldsmat.

middag er somregel kl 15

Her blir det heller ikke kveld når middagen er så sein. De spiser kanskje en banan eller eple hvis de har lyst på. Men som regel e de så mett etter middagen :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Samme her. Har vi tidlig middag ordner jeg kvelds ca 18.00 som vi da spiser alle sammen, det er da siste måltidet for oss alle.

Minste på to år her får ikke noe kveldsmat når vi spiser middag. Spiser alltid rundt 17.30.
Hun er dessuten ikke så glad i annet enn middag :-P

Storebror for kvelds når lillesøster går på badet, for han er ikke så glad i middag.

Tror ikke jeg hadde gitt noe mer etter middagen hvis hun spiste greit til den og virka mett :)

Back
Topp