Hvis dere hadde *føflekk*

Regan

Forumet er livet
Hvis dere hadde en føflekk som plutselig klødde som pokker og begynte å blø, hadde dere oppsøkt fastlegen da...? Eller hadde dere "glemt det"....?

Svar ÆRLIG! Ofte er det enklere å skrive at man skal sjekke opp i det, men egentlig gidder man ikke[8D]

Jeg har altså en føflekk på ryggen som klør og har blødd, nå er det litt skorpe der. Aner ikke om jeg skal bry meg eller hva jeg skal...

Jeg har klort vekk mange føflekker jeg [:-]
Aldri prata med legen om det..
Men man skal vel sånn egentlig, sånn etter boka

Man skal vel i prinsippet gå til legen å sjekke den ut, men jeg har ikke gjort det selv.

Det jeg har gjort når dette har skjedd meg, er å spare det opp til jeg likevel er hos fastlegen om noe annet, og så tar jeg med føflekken i slengen, liksom...

Helt ærlig, JA.  Har en stor føflekk på låret jeg følger med, men så ligger det jo også føflekk-kreft i familien.

næh.... hadde nok berre nevnt det fort til legen vist eg skulle inn for noe annet [:)]

Jeg hadde det, og det viste seg å ikke være en føflekk i det hele tatt, men noe som heter basaliom som er en godartet hudkreft...
Hver gang jeg får stygge føflekker i ettertid blir de fjernet med en gang, selv om det bare har vært vanlige føflekker...
Har forresten hatt en vanlig føflekk også som klødde og blødde.... den ble fjernet...

PS: Basaliom er ikke farlig, men den kan bre seg utover og bli større og større...

Jeg hadde dratt til en hudlege og fått den fjerna.. Det har jeg gjort med mine..

Ja jeg hadde kontaktet legen. Føflekkkreft er en av de skumleste krefttypene som finnes.

Og den angrepne føflekken trenger ikke å følge "boka" (at den er stor, svart, opphevet fra huden, dårlig avgrenset, klør, asymmetrisk osv)
En lys føflekk kan også være ondartet.

Du burde absolutt oppsøke lege Regan,sånne symptomer står jo at er faresymptomer på føflekker som burde sjekkes !
Ikke for å skremmedeg men jeg er bare ærlig,som du ba om.....=)

Sammentreff!

JEg har en føflekk som klødde, og det er en klump under den. Det er også fargeforandring. Dro rett til fastlege (3 uker siden ca). Han sendte meg til spesialist, og dit skal jeg i dag. Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig.[&o]

JEg "glemmer" aldri å gå til legen for ting som kan være alvorlig, er for glad i livet til det..

SJEKK den[;)]

Jeg hadde en slik på ryggen, og sjekket den! Jeg hadde en form for lokal hudkreft i denne, som er ufarlig men bør tas så raskt som mulig, da den på sikt kan gå inn i vevet og benstruktur under der den sitter. Jeg hadde drøyd lenge med denne, og ble nesten jaget av sambo, og Legen anbefalte å komme tidliger eneste gang...

Jeg fikk klar beskjed av Legen min at jeg nå må ta alle slike alvorlig og helelr ta vekk en for mye enn en forlite. Disse kan ikke spre seg til andre organer etc, men de skal vekk pga at de vokser seg utover om de får utvikle seg.

SÅ GÅ TIL LEGEN

Du kan jo bare bestille en time med legen, så skjærer de den vekk.. Sånn itilfelle.
Jeg har gjort det. Gikk fort og var ikke vondt. (Får bedøvelse..) [:)]

JA, Jeg hadde gått til legen med den!! Ikke bare noe jeg sier, hadde helt klart sjekka det opp asap!!!!!

Synes ikke føflekker som endrer seg på noe som helst vis burde bli oversett!! Har selv maaaange føflekker på kroppen og følger nøye med (sambo har også maaange og har (tvangs)sendt han til lege en gang fordi jeg syntes en føflekk så rar og anderledes ut, det var ingenting farlig da, men er litt nazi på det der asså - fryktelig redd for hudkreft).

Håper du får den sjekka Regan, også håper jeg jo at det ikke er noe farlig da selvfølgelig[;)]

ORIGINAL: Thothamon..

Man skal vel i prinsippet gå til legen å sjekke den ut, men jeg har ikke gjort det selv.

jeg selv hadde nok glemt den, men gubben hadde nok fått meg avgårde rimelig fort...
han har hatt føflekkkreft og jeg har mange føflekker, så jeg blir stadig sjekken av han!! hehe..

Back
Topp