Hvis dere hadde blitt behandlet veldig dårlig av deres sjef.....

Mamman til go`jenta!

Elsker forumet
Altså en frekk sjef som alltid var spydig mot dere og dere opplevde en rekke ting som ikke hører hjemme noen plass.
Sa til sjefen at jeg sender oppsigelse i posten og samtalen ble avsluttet ganske spydig kan du si..(tlf)

Så sitter jeg her og vil egentlig at hennes overordnede burde få vite om dette som har skjedd og måten hun har behandlet meg på...

Hadde dere gjort noe med dette? eventuelt hvordan? skrevet det i oppsigelsen eller sendt et personlig brev til de over henne?

Hadde virkelig sagt i fra ja.... Man skal ikke behandle ansatte som noe dritt heller....

Hadde bedt omet møte med overordnet, evt fått samtalen bekreftet via mail i forkant og et referat i etterkant.

ORIGINAL: Kineblomst

Hadde virkelig sagt i fra ja.... Man skal ikke behandle ansatte som noe dritt heller....

Jeg vil helst ikke til samtale med hennes overordnede da jeg syns det er veldig ubehagelig egentlig...[8|]Men må man så må man!!

Ville dere skrevet grunnen i oppsigelsen?(blir vel litt ubehagelig dersom sjefen skal motta det) eller sendt oppsigelse uten grunn og bare sendt et brev til hennes overordnede..?

Hvis du mener du har blit urettferdig behandlet så ville jeg kontaktet fagforbundet.

Jeg ville levert en oppsigelse til sjefen der jeg åpent skriver grunnen til oppsigelsen, og samtidig sendt en kopi til sjefens overordnede.

Nei, eg turte ikkje...endte med at sjefen gjekk og klaga på meg, så eg vart den store stygge ulven og blablabla. HELDIGVIS hadde andre på arb.plassen vært vitne til ein del av situasjonane og eg fekk MASSE støtte frå dei!! Det var til og med ei som gjekk til overordna og ga beskjed at det var ikkje rett at eg vart kalla inn til møter i hytt og pine, og fekk skulda for alt, for det var sjefen som kjefta og smellte og var et problem. Ho vart desverre dratt med i dragsuget og fekk det ikkje noko greit etterpå [:(] Men eg er evig takknemlig, ellers hadde eg sikkert blitt heilt ødelagt i psyken!

Eg sa opp til slutt eg og...savna nesten alle kollegaene mine kjempemykje, men sjefane ødela så mykje trivsel at eg kunne ikkje ha fortsatt [&o] (ho som sto opp for meg jobber der enno, men etter et år i fødselpermisjon og forandringar i tilsette trives ho i jobben att!!)

Lykke til! Er grusomt å ha ein sjef som berre kritiserer, er spydig etc!! Forstår godt du vil slutte!! [&o]

For det første bør du få alt skriftlig av det som ble sagt over tlf. Av vrangskap ville jeg da heller ikke levert noen oppsigelse før en eventuell samtale med overordnede.

Denne sjefen virker på meg som en veldig lite profesjonell sjef(åssen skrives det egentlig?![8D]). Ville også kontaktet ditt forbund(hvis du er medlem av ett) for backup, man blir anbefalt å ha med enten en fra forbundet eller kollega inn på samtaler med sjefer. Av den enkle grunn at de kan vrenge og vri på hvert bidige lille ord du sier.

ORIGINAL: ~kaos~

For det første bør du få alt skriftlig av det som ble sagt over tlf. Av vrangskap ville jeg da heller ikke levert noen oppsigelse før en eventuell samtale med overordnede.

Denne sjefen virker på meg som en veldig lite profesjonell sjef(åssen skrives det egentlig?![8D]). Ville også kontaktet ditt forbund(hvis du er medlem av ett) for backup, man blir anbefalt å ha med enten en fra forbundet eller kollega inn på samtaler med sjefer. Av den enkle grunn at de kan vrenge og vri på hvert bidige lille ord du sier.

Ja hun vrir på alt jeg sier og jeg må forklare alt. Veldig slitsomt. Er ikke i fagforbundet og vet ikke om jeg faktisk takler møte med henne og en annen. Jeg er full i angst og psykisk dårlig pga alt dette. Men tro meg,jeg vil virkelig gjøre noe med dette men blir jo bare mitt ord mot hennes. Og de andre ansatte vil nok ikke bekrefte det i frykt for jobben sin... garantert!

uff.. så sitter her og lurer på hvordan jeg skal skrive ting.. å skrive rett til sjefen at jeg slutter pga deg liksom...?! at det er det som skal stå? eller mer formelt at jeg slutter pga og så navnet hennes og det som har skjedd?! eller om hun bare skal ha et ark med oppsigelse uten grunn og hennes sjef mer grunnen til at jeg sier opp?

Vanskelig...

ORIGINAL: TiraV

Nei, eg turte ikkje...endte med at sjefen gjekk og klaga på meg, så eg vart den store stygge ulven og blablabla. HELDIGVIS hadde andre på arb.plassen vært vitne til ein del av situasjonane og eg fekk MASSE støtte frå dei!! Det var til og med ei som gjekk til overordna og ga beskjed at det var ikkje rett at eg vart kalla inn til møter i hytt og pine, og fekk skulda for alt, for det var sjefen som kjefta og smellte og var et problem. Ho vart desverre dratt med i dragsuget og fekk det ikkje noko greit etterpå [:(] Men eg er evig takknemlig, ellers hadde eg sikkert blitt heilt ødelagt i psyken!

Eg sa opp til slutt eg og...savna nesten alle kollegaene mine kjempemykje, men sjefane ødela så mykje trivsel at eg kunne ikkje ha fortsatt [&o] (ho som sto opp for meg jobber der enno, men etter et år i fødselpermisjon og forandringar i tilsette trives ho i jobben att!!)

Lykke til! Er grusomt å ha ein sjef som berre kritiserer, er spydig etc!! Forstår godt du vil slutte!! [&o]

Ja er helt grusomt... liker de fleste kollegaene jeg og! Følte meg veldig tråkket på da hun var så spydig i tlf osv...

Jeg opplevde det samme. Mange spydige kommenraret m.m og at visst jeg ble gravid ble jeg oppsagt osv, så jeg sluttet. skrev brev til sjefen og han over der igjen, men han var like dum som henne, så det ble ikke gjort noenting... 

For det første hadde jeg ikke akseptert at noen behandlet meg dårlig. Hadde sagt fra med en gang at det ikke er akseptabelt. Dersom det ikke hadde stoppet umiddelbart ville jeg raskt bedt om et møte med sjefen og hennes overordnede. Om ikke det hadde hjulpet ville jeg anmeldt henne for trakasering på arbeidsplassen og tatt ut sykemelding til saken var ordnet.

Når du har kommet sålangt at du har sagt du vil si opp, er det vel ikke så mye å få gjort med det... Kan jo ringe sjefen hennes og høre hva hun mener...

Been there...
Jeg sa opp og ble sykmeldt ut oppsigelsen min (hadde svangerskapskvalme, så var ikke helt uten grunn altså). Skrev bare at jeg sa opp uten noen grunn. Men ringte personaldirektøren etterpå (sjefen over sjefen var også dust) og krevde ett møte. Tok med meg to tidligere kollegaer som også hadde hatt problemer med sjefen, og vips så var dama borte fra sjefsstillinga si.
Man bør si ifra om slikt. Om ikke annet så for å "redde" de som er igjen på jobben. Det er ikke noen tidligere kollegaer som vil være med deg på ett møte da?
Lykke til!

Husk at du også har rett på å ha med deg verneombud eller en annen nøytral representant fra jobben i sånne møter!

Jeg hadde bedt om et møte med overordnede først og forklart saken, og der inkludert verneombud!

Jeg hadde IKKE sendt noen oppsigelse før flere ting var avklart!

Ja jeg bør kanskje ringe sjefen hennes igjen og si situasjonen.. Har en annen kollega som har slitt med henne også. Har sendt hun en melding og spurt nå men tviler. De fleste unngår slike situasjoner og bare kommer seg vekk isteden...

Og så har vi noen på jobben som er hennes yndlinger og de "forguder" henne omtrent og smisker hele tiden.

Mest lyst å bare sende oppsigelsen og komme meg vekk... men vet det ikke er riktig! fåt helt angst av hele situasjonen og bare det å møte hennes overordnede/ringe til de gir meg helt frysninger....

Snakk med hennes overordnende, du kan vell ikke la deg bli urettferdig behandlet!

Og jeg hadde ikke sagt opp på grunn av henne,

Har vært i den situasjonen og sendte en oppsigelse pr mail til sjef med kopi til overordnet med en forklaring på hvor dårlig hun var å behandle sine ansatte. Det fungerte skal jeg si deg.

ORIGINAL: Heksa Augusta Tiden

Har vært i den situasjonen og sendte en oppsigelse pr mail til sjef med kopi til overordnet med en forklaring på hvor dårlig hun var å behandle sine ansatte. Det fungerte skal jeg si deg.

Hvis du ikke skal jobbe der likevel er det kanskje like greit, så slipper man å kaste bort tid på et møte... Men ville for all del fått noen til å se over så ikke det blir sånn barnslig sladre-greie[:D]

Hvis du egentlig vil jobbe der, og det er bare denne sjefen som er problemet, ville jeg heller sendt et brev/en mail til sjefens overordnede og fortalt hvordan du ser situasjonen. Få gjerne noen som er helt uavhengig til å lese gjennom før du sender, og dobbelsjekke at du framstår som reflektert og ærlig heller enn "sutrete".

Hvis du uansett ikke kunne tenke deg å jobbe deg mer, så skaff sykemelding og send oppsigelse til sjefens overordnede direkte hvor du forteller hvorfor og hva som har vært situasjonen sett fra dine øyne, her også er det greit med gjennomlesning av noen andre først.

Hvis du ikke vet om du vil jobbe der mer eller ikke, så sats på løsning nr 1. Det kan godt hende at resultatet blir at du slutter, men det kan hende du kan forhandle deg til å slippe arbeidsplikt i oppsigelsestide, og evt noen mnd ekstra lønn på kjøpet.

Det KAN være lurt å kontakte en advokat eller -fullmektig dersom du trenger hjelp til å se om du har såpass god sak at du "bør" kjøre et løp og prøve å få et forlik, da må du nok regne med rundt 3-5 timer til en timepris på 1000-2000. Sjekk gjerne om innboforsikringen din har dekning mot arbeidskonflikter, da kan det være du kan få noe igjen der, evt ring en advokat og forklar bittelitt om saken, så gir de deg innspill om hvor mye utgifter du må påregne, og evt om du kan ha krav på fri rettshjelp.

Back
Topp