Hvis barnet ditt

Milje

Elsker forumet
Er sint og bare griner/skriker uten noen opplagt grunn hva slags respons gir du barnet?

Ser på h*n og smiler uten og si noe?
"Ignorerer" barnet og venter til h*n er ferdig med og gråte?
Tar h*n på fanget og trøster?
Sier rolig nei, ikke gråte nå..?
Sier bestemt ifra at barnet ikke har noen grunn til og gråte?

Om han ikke vil ha meg til å trøste,så lar jeg han sitte der å grine til han er ferdig...
Sitter ikke lenge og gråter da nei,har glemt det etter få sekunder..[8D]
Så lenge han ikke har vondt noen steder da...[&:]

hvis hu gråter for hu er lei seg så får hu trøst så lenge  hu vil ha så klart, er det bare suttring så får hu suttre seg ferdig, går som regel fort over

Jeg prøver først å trøste, men om han ikke vil la seg trøste ( noen ganger blir han nesten mer sint når jeg prøver) så får han være i fred. Som regel går det da over av seg selv.
Noen ganger hører jeg imidlertid at hylingen/ gråtingen endrer karakter, da er han som regel klar til å la seg trøste. Og så er vi gode venner igjen:)

Jeg trøster om de vil at jeg skal trøste, og vil de ikke det så lar jeg de bare være, det går utrolig fort over da! Hun eldste tar jeg ofte på fanget å spør hva det er, for hun kan jo fortelle.

Jeg har begynt å over se. jeg merker at det er ofte gråt for å få vilja si eller etter å fått nei.
da gråter hun alt fra fem til ti min også begynner hun å leke og le. da gir jeg posetiv respons.

men er hun sliten eller slå seg tar jeg henne opp og koser litt.

ORIGINAL: *LiLLa*

ORIGINAL: FF

Prøver jo selvsagt å finne ut hvorfor barnet gråter.
hehe,ja selvfølgelig[;)]

[;)][;)][;)] Ja, men snakker om situasjoner der barnet får en skrikekule UTEN at det er noen behov bortsett fra respons...dvs barnet er mett/uthvilt og kan være i en rolig situasjon i trygge omgivelser, men får allikevel en "kule"... noen barn rett og slett bare kan skrike uten at det er noen grunn for det...
Eller så kan det være fordi h*n ikke får viljen sin og ikke vil spise/tannpuss/stell osv (rett og slett sinnaskrik)
Det jeg lurer på er HVA som er riktig respons og gi et barn som skiker i slike siuasjoner...

ORIGINAL: Mrs.H

ORIGINAL: *LiLLa*

ORIGINAL: FF

Prøver jo selvsagt å finne ut hvorfor barnet gråter.
hehe,ja selvfølgelig[;)]

[;)][;)][;)] Ja, men snakker om situasjoner der barnet får en skrikekule UTEN at det er noen behov bortsett fra respons...dvs barnet er mett/uthvilt og kan være i en rolig situasjon i trygge omgivelser, men får allikevel en "kule"... noen barn rett og slett bare kan skrike uten at det er noen grunn for det...
Eller så kan det være fordi h*n ikke får viljen sin og ikke vil spise/tannpuss/stell osv (rett og slett sinnaskrik)
Det jeg lurer på er HVA som er riktig respons og gi et barn som skiker i slike siuasjoner...
Det er jo helt an på situasjonen. Vil den ikke spise kan du jo ikke tvinge den. Begynner gråtetoktet i den situasjonen har du allerede gått for langt. Ikke vil pusse tenner? Vel, det kan ikke barnet bestemme. Samme med medisiner. Som oftest er det en grunn, selv om man ikke klarer å se det ved første øyekast.

Back
Topp