Hvis babyen må snus..

Der er jeg også. Mitt værste fødselsmareritt er ks. På tross av to lange intense fødsler... Frøkna mi lå i sete v siste UL. Da var jeg i uke 29 å begge mine gutter lå med hodet godt ned i bekkenet på den tiden. Skal på UL igjen i dag 32+2, håper inderlig hun har snudd seg så jeg slipper noe styr. Kommer nok ikke til å prøve noe snuing i alle fall men keisersnitt er utelukket sålenge det er mulig å føde vaginalt å det regner jeg m siden jeg har født to ganger tidligere (skal visst ha noe å si) men gleder meg hvis det blir sånn, nei det gjør jeg ikke.

Og jeg som trodde det kun var jeg som hadde angst for ks :p Jeg vil heller dø enn å gjennomgå ks ;)

Vi var på 3dul i uke 29, da satt snuppa godt på rumpa.. Håper hun snur seg :) Han vi var hos sa at det ikke var noe å stresse seg opp over enda. Veldig spent på time hos jm på tirsdag..

Min mor fikk akupunktur for at ungen skulle snu seg! Og det gjorde den :) Det ble gjort 1 uke før termin

Og jeg som trodde det kun var jeg som hadde angst for ks :p Jeg vil heller dø enn å gjennomgå ks ;)

Vi var på 3dul i uke 29, da satt snuppa godt på rumpa.. Håper hun snur seg :) Han vi var hos sa at det ikke var noe å stresse seg opp over enda. Veldig spent på time hos jm på tirsdag..

Ja det sa han vi var hos også :-P men jeg synes liksom ikke jeg merker noen forskjell på bevegelser eller noe så tviler på hun har snudd seg, men vi får se. Har hun ikke snudd seg i dag så må jeg innrømme jeg blir noe stressa.
Haha jeg å trodde jeg var alene om å frykte KS :-P Synes det virker som så mange ønsker seg det

Ja det sa han vi var hos også :p men jeg synes liksom ikke jeg merker noen forskjell på bevegelser eller noe så tviler på hun har snudd seg, men vi får se. Har hun ikke snudd seg i dag så må jeg innrømme jeg blir noe stressa.
Haha jeg å trodde jeg var alene om å frykte KS :p Synes det virker som så mange ønsker seg det

Håper de har peiling på hva de snakker om da :p

I min verden er deet galskap å ønske seg ks, om alt er normalt ;) Tenk å ville bli skåret i :o neineinei... :o

Jeg ville også heller dø enn å måtte gå gjennom snitt. Helt til jeg faktisk fikk oppleve alvorlige komplikasjoner ved vaginal fødsel for tredje gang ;)
Nå vil jeg heller dø enn å måtte gjennom en vaginal fødsel ;)

De påstår nå at alt liksom skal være normalt med kroppen min, hvorfor klarer den da ikke føde et barn uten at det skal stå om liv?

Jeg ville også heller dø enn å måtte gå gjennom snitt. Helt til jeg faktisk fikk oppleve alvorlige komplikasjoner ved vaginal fødsel for tredje gang ;)
Nå vil jeg heller dø enn å måtte gjennom en vaginal fødsel ;)

De påstår nå at alt liksom skal være normalt med kroppen min, hvorfor klarer den da ikke føde et barn uten at det skal stå om liv?

Jeg trodde egentlig jeg skrev "hvis alt er som normalt" eller noe i den duren :) Du er jo unntakstilstand :p :D Hvis jeg for eksempel hadde fått beskjed om at jeg ikke kunne føde vaginalt hadde det ikke blit en eneste unge for min del :p

Jeg trodde egentlig jeg skrev "hvis alt er som normalt" eller noe i den duren :) Du er jo unntakstilstand :p :D Hvis jeg for eksempel hadde fått beskjed om at jeg ikke kunne føde vaginalt hadde det ikke blit en eneste unge for min del :p

Hehe, men legene sier at alt er som normalt :) De har ikke noen forklaringer på hvorfor det blir som det blir, bekkenet skal vistnok være stort nok :)

Hehe, men legene sier at alt er som normalt :) De har ikke noen forklaringer på hvorfor det blir som det blir, bekkenet skal vistnok være stort nok :)

Det er alltids unntak fra regelen, men jeg syns det er rart når førstegangs ser på ja son en lett utvei :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Min største skrekk er ks..fytti j dør nesten av å tenke på å bli skjært opp...

Jeg har spurt både kommunejordmoren, og hun jordmoren vi tok 3D-ul hos, siden hun jobber dagtid på Sykehuset i Stavanger, der vi skal føde. Om hva som skjedde hvis barnet lå i seteleie; om jeg ble truet gjennom setefødsel.
De sa begge det samme. De prøver å snu barnet. Om dette ikke går, så tar de røntgen for å se om det er fysisk mulig for kroppen å gjennomføre setefødsel av barnet. Dersom det IKKE er mulig blir det KS. Dersom det er mulig å gjennomføre teknisk sett, OG man er førstegangsfødende - så får man i grunnen velge selv. At førstegangs blir ikke truet gjennom setefødsel mot sin vilje.
Men derimot dersom man har hatt tidligere fødsler, som har forløpt uten komplikasjoner osv - og man har et barn i seteleie, røntgen viser at bekkenet skal tåle setefødsel - så blir man i utgangspunktet satt opp til å føde vaginalt, og det skal være nokså gode grunner dersom man skal få gjennom et ønske om KS.

Var det de sa her borte.. :)
Hadde ikke villet ha KS om de kastet det etter meg, så det går helt fint. For meg er KS største skrekk

Er nå 32-33 uker på vei, og i natt har bebis snudd seg fra hodeleie til sete.. Pokker heller! Har jo ligget så fint de siste 4 ukene med hode ned..

Med junior lå han også med hode ned helt til uke 39 hvor han snudde seg sidelengs..

Så håper inderlig at snuppa finner veien ned igjen.. Føles så rart nå som hun sitter, og hun virker litt misfornøyd selv. Klorer og sparker for harde livet..

Hvis hun ikke gjør så, tror jeg jeg kommer til å prøve å snu henne. Hvis ikke er jeg usikker på ks vs sete fødsel :(

Her sitter hun også i seteleie. Jeg blir å prøve å snu hun dersom hun fortsatt sitter slik på 36 ukers kontroll. Er 33 uker nå. Jeg ønsker også en vaginal fødsel, så vi får se hva som skjer. ;)

Ligger med hodet ned fikk jeg vite på kontroll i dag (uke35). Men synes jeg kjenner hikking over alt. Så legen sa han fortsatt kunne snu seg både ene og andre veien. Men at han mest sannsynlig ble i hodeleie. Så da får vi håpe på det:)

Back
Topp