Hvirdan forteller dere barna?

Jeg også!!! Grunn nok til å få et barn til. Han er veldig forsiktig med babyer og blir lei seg når han hører babyer gråte. Da går han til foreldrene og sier at babyen må få pupp <3 Vi så litt på fødestuen på tv sammen men det ble for mye for han, ikke pga at mammaen hadde vondt, men fordi babyene skrek da de kom ut.

Så koselig [emoji4] Min er også veldig glad i babyer. Er veldig varsom og snakker om hvor fine babyene han møter er og at han liker babyene osv [emoji173]️ Jeg smelter helt og gleder meg sånn til å få se han og lillesøster/lillebror sammen. Da en ansatt i barnehagen var gravid fikk vi høre at han stadig passet på magen hennes hvis de andre barna var litt voldsomme. Spent på å se hvordan han reagerer når jeg er gravid [emoji4] Han kan jo selv vær litt voldsom i leken [emoji12]

Så koselig [emoji4] Min er også veldig glad i babyer. Er veldig varsom og snakker om hvor fine babyene han møter er og at han liker babyene osv [emoji173]️ Jeg smelter helt og gleder meg sånn til å få se han og lillesøster/lillebror sammen. Da en ansatt i barnehagen var gravid fikk vi høre at han stadig passet på magen hennes hvis de andre barna var litt voldsomme. Spent på å se hvordan han reagerer når jeg er gravid [emoji4] Han kan jo selv vær litt voldsom i leken [emoji12]

De glemmer seg jo når de er så små, selv om de vil bare godt. Magen tåler heldigvis en del da ;)

Da vi fortalte sist når jeg mista så ble hun mi skikkelig lei seg. Vil ikke ha flere søsken. Samboers to ble skikkelig glade. Så der er ikke alle som reagerer med glede. Hun min er sår fordi hun føler seg veldig glemt hjemme hos får hvor hun har en mindre søster. Den minste blir prioritert hele tiden. Så vi har i ettertid at jeg mistet snakket mye om det å få ett nytt søsken og at det ikke kommer til å bli som hos pappa. Det skal jeg være ekstra oppmerksom på, hele veien. I det senere har hun tatt på seg oppgaven å lære opp meg i bleieskift osv om hun blir storesøster igjen siden det tross alt er hun som har skiftet mest bleier her i det senere. Så tar dette som ett modningstegn og håper hun blir gladere når vi forteller nå. Men kommer ikke til å si noe før etter oul om vi kan unngå det.

Stor forskjell på hvordan jeg ville sagt det til en på to og en på tre. Treåringer forstår myyyye mer enn man skulle tro. Det kommer også an på hvordan man vanligvis snakker med dem. Vi har alltid snakket til vår treåring med et relativt voksent språk.
Hun hadde bare sett dumt på meg om jeg hadde sagt «mamma er litt syk, men det er greit. Noen ganger må man være litt syk før man blir bedre. Legen har sagt det går bra. Jeg må bare hvile meg litt.»
Jeg er ikke kvalm eller har andre symptomer hun legger merke til, men jeg ville innledet med noe vi har snakket om før, og så vinklet det inn mot det nye.
«Husker du da (en vi kjenner) var så kvalm fordi balansekrystallene i øret hennes tullet så hun trodde verden snurret rundt selv om den ikke gjorde det? Det var jo ikke noe som var galt. Det var bare kroppen hennes som trodde det. Akkurat nå tuller kroppen min litt med meg. Noen ganger tror kroppen min at jeg har spist noe ekkelt, selv om jeg ikke har gjort det. Husker du vi har snakket om at man ikke skal spise gammel mat fordi den kan ha blitt dårlig? Hvis man gjør det så sier magen «æsj, det var ekkelt, det vil jeg ikke ha», og så kaster man opp. Nå tror kroppen min at jeg har spist dårlig mat, selv om jeg ikke har gjort det. Det er ikke farlig, bare ubehagelig, og det kommer til å gå over. Jeg vet bare ikke når.

Back
Topp