Hvirdan forteller dere barna?

Rufsetulla

Betatt av forumet
hvordan skal dere fortelle barna at dere er gravid og hvor gamle er de?

Noen som har gode tips på hvordan vi kan si det til sønnen på snart tre? Jeg kaster opp flere ganger om dagen og guttungen begynner å bli bekymret for om jeg skal på sykehuset stakkars :sorry:

Frem til dere skal avsløre det, så kan du prøve å si at mamma må være syk litt, før hun kan bli frisk igjen? Bare at sånn syk mamma er nå, så er man syk litt lenger enn når han er syk? Si at du har snakket med legen, og han har sagt at mamma må være syk litt til, men så blir hun helt frisk? Nei, jeg vet ikke :hilarious:

Frem til dere skal avsløre det, så kan du prøve å si at mamma må være syk litt, før hun kan bli frisk igjen? Bare at sånn syk mamma er nå, så er man syk litt lenger enn når han er syk? Si at du har snakket med legen, og han har sagt at mamma må være syk litt til, men så blir hun helt frisk? Nei, jeg vet ikke :hilarious:

Er inne i min tredje uke med skikkelig dårlig form. I starten funket det fint å forklare at jeg bare var litt syk å det snart ville få over. Hadde han med til legen en dag hvor han fikk forklart at mamma bare måtte hvile og sove litt ekstra så var jeg snart helt frisk igjen:) Men nå syns hele familien det er litt ekstra vanskelig. Jeg har konstant dårlig samvittighet for den lille gutten :sad010

Det synes jeg er en god ide :) det sier jeg til sønnen når han er syk. At nå kommer han til å føle seg dårlig en stund, men det kommer til å gå over og da blir alt bra igjen. Det mener jeg at en 2åring skal kunne forstå, men det betyr ikke at man ikke må gjenta det flere ganger.

Vi har ikke sagt det til sønnen vår enda, han ble nylig 3år. Han har ikke direkte sett meg spy, bare hørt det i det fjerne. Han tror jeg hoster og spurte her om dagen om mamma er forkjølet. Ja, litt forkjølet ja svarte jeg :p Vi venter med å si noe enda, men hvis vi merker at han blir bekymret må vi jo snakke med ham om det. Hvor langt er du på vei? Vi forteller det nok om ikke så veldig lenge uansett, er 10 uker i morgen. Jeg ville trygget han på at mamma er syk, men at det ikke er farlig og at det går over snart [emoji173]️ Forstår ganske mye disse 3-åringene.

Mine barn er jo store så det var veldig lett å fortelle de at jeg var gravid, minste jenta er jo snart 14 år å eldste sønn min er jo 20 år, så er glad de er såpass store at de kan ta litt mer del av ting, de spør nesten hver dag om hva som skjer inni magen min, hvor stort det er osv osv så de er veldig ivrige å vil vite mest mulig.

Vi hadde tenkt å vente til oul, men har lurt på å ta med poden til tul i uke 12 og forklare at det er et babyfrø som kanskje blir en baby og kanskje ikke og at vi skal inn å se om det er en baby der.

Jeg forklarte tantebarnet mitt på 8 at jeg har ett frø i magen, som kanskje vokser til en baby og kanskje ikke. Det må vi vente og se.

Og når jeg har vært dårlig har jeg forklart at frøet gjør så kroppen til tante lager masse hormoner, som er vanlig å ha i kroppen, men kroppen til tante er ikke vandt til å ha så mye hormoner, så da blir kroppen forvirra. Og gjør så tante blir kvalm og kaster opp.

Jeg er for å inkludere barn fra starten av. Bare forklare det på en sånn måte at det kan gå galt og det går bra.

Jenta vår er så liten (ett år) så vi blir nok å nevne lillesøster/bror titt og ofte å håpe hun ikke blir alt for sjokkert når det dukker opp en baby:p

Eldste på 3år har vært igjenom dette en gang allerede, han var litt over 1år når eg ble gravid med nr to og spydde som en gris, vi sa det til han når eg var rundet 12 uker, vi bare fortalte det at han skulle bli storebror og at det var en baby i magen til mamma :) Nå er eg dårlig igjen og prøve å unngå at barna ser meg spy, eldste sier at mamma er litt sliten så noe skjønner han, minste tror eg ikke merker noe enda. Kommer til å si det til dem når eg bikker 12 uker og vi skal si det til andre :) Mannen står opp med ungene hver dag og eg er sykemeldt pågrunn av kvalmen, så eg tar alt i mitt tempo :)

Tenker å vente til jeg er 12 uker værtfall, men er veldig usikker på hvordan vi skal fortelle barna det, vi har en hver på samme alder, mi er ganske knyttet til meg og det har i alle år bare vært oss to så er litt usikker på om det er best og fortelle de hver for seg eller samtidig.. de kan være veldig konkurrerende med hverandre så er så usikker på om det beste vil være å fortelle de hver for seg, noen som har noen tips?

Jeg har ei datter på 4år som jeg har 50/50. Forrige uke så kommenterte ho at jeg har fått større mage og pupper og begynte å snakke med babyen i magen,så ho ser det jo sjøl selv om jeg nekter. Så vi forteller det når ho kommer igjen imårra,jeg er 10 uker på torsdag så tenker at tiden er inne. Og vi sier det nok bare rett ut at jeg har en baby i magen :)

Tenker å vente til jeg er 12 uker værtfall, men er veldig usikker på hvordan vi skal fortelle barna det, vi har en hver på samme alder, mi er ganske knyttet til meg og det har i alle år bare vært oss to så er litt usikker på om det er best og fortelle de hver for seg eller samtidig.. de kan være veldig konkurrerende med hverandre så er så usikker på om det beste vil være å fortelle de hver for seg, noen som har noen tips?

Jeg ville hørt det alene med deg om jeg var di datter :)

Jeg har ei datter på 4år som jeg har 50/50. Forrige uke så kommenterte ho at jeg har fått større mage og pupper og begynte å snakke med babyen i magen,så ho ser det jo sjøl selv om jeg nekter. Så vi forteller det når ho kommer igjen imårra,jeg er 10 uker på torsdag så tenker at tiden er inne. Og vi sier det nok bare rett ut at jeg har en baby i magen :)

Haha, barn altså! Herlig.

Vi fortalte det bare rett ut til til gutta våres når jeg begynte å bli å dårlig. De er 8 og 10 år:) De har ventet lenge på å få en bror eller søster så det var jubel med en gang❤

Vi har fortalt det til sønnen vår på 3 år. Vi sa det egentlig bare rett ut at mamma er litt syk nå fordi det er en baby i magen, at mamma skal få stor mage og at han skal bli storebror når han blir 4 år. Jeg er alene med han hver morgen, og siden jeg er så dårlig føltes det rett å fortelle han det nå. Han skjønner mye og aksepterer at jeg ikke orker ting eller at jeg "har vondt i magen" :)

Ville nok også likt å få høre det alene av deg (:

Kan ikke fortelle en toddler om baby i magen før vi vil at resten av verden skal vite det. Min har sagt at han skal få lillebror titt og ofte det siste halve året :p så når vi sier han skal bli storebror (altså, jeg får tårer i øynene bare av tanken) så kommer han til å spre det. Praktisk :p

Kan ikke fortelle en toddler om baby i magen før vi vil at resten av verden skal vite det. Min har sagt at han skal få lillebror titt og ofte det siste halve året :p så når vi sier han skal bli storebror (altså, jeg får tårer i øynene bare av tanken) så kommer han til å spre det. Praktisk :p

Hehe! Vi kan absolutt ikke si noe til 3-åringen før det er offentlig for alle, for han kommer til å fortelle det til alle han møter på sin vei [emoji173]️ Både kjente og ukjent [emoji12] Gleder meg også vanvittig til å fortelle han det [emoji173]️

Hehe! Vi kan absolutt ikke si noe til 3-åringen før det er offentlig for alle, for han kommer til å fortelle det til alle han møter på sin vei [emoji173]️ Både kjente og ukjent [emoji12] Gleder meg også vanvittig til å fortelle han det [emoji173]️

Jeg også!!! Grunn nok til å få et barn til. Han er veldig forsiktig med babyer og blir lei seg når han hører babyer gråte. Da går han til foreldrene og sier at babyen må få pupp <3 Vi så litt på fødestuen på tv sammen men det ble for mye for han, ikke pga at mammaen hadde vondt, men fordi babyene skrek da de kom ut.

Back
Topp