Hvilket ville du valgt?

Septokt19

Forumet er livet
Juli13-jentene
Oktoberlykke 2019
Josefine
Tiril
Tale/Thale
Amanda
Hedda

Hvilket navn av disse liker du best? Begrunn gjerne også :) Eller tenker du på et annet superforslag når du assosierer til disse jeg skrev over?

På våre andre to barn har vi et relativt vanlig tostavelsesnavn på gutt, og et mer uvanlig og gammelt et med fire stavelser på ei jente. Så både langt og kort/gammelt og nytt kan fungere godt, er mer opptatt av «klangen»/feelingen :)
 
Josefine, for det låter så fint :)
 
Tiril :love017 Alltid likt det navnet, dessverre er det ikke aktuelt for mannen til vår kommende jente.
Syns navnet triller så lett på tungen og jeg har så fine assosiasjoner til det navnet :happy:
 
Hedda :Heartred

Fordi det er ikke så mange som heter, enkelt og si og et "stødig" navn hvis jeg kan si det :D Så er det dritfint selvfølgelig!
 
Amanda! Det flyter så bra, og i mitt hode virker det så elegant! Hadde jeg ikke hatt andre relasjoner til det navnet hadde det vært på listen vår
 
Josefine
Tiril
Tale/Thale
Amanda
Hedda

Hvilket navn av disse liker du best? Begrunn gjerne også :) Eller tenker du på et annet superforslag når du assosierer til disse jeg skrev over?

På våre andre to barn har vi et relativt vanlig tostavelsesnavn på gutt, og et mer uvanlig og gammelt et med fire stavelser på ei jente. Så både langt og kort/gammelt og nytt kan fungere godt, er mer opptatt av «klangen»/feelingen :)
Har selv ei Hedda, nydelig :Heartred
 
Liker Thale og Tiril best :)
 
Likte Thale best :)
Mest sansynlig berre fordi eg veit om nokon med det namnet og får gode assiosasjoner ;)
 
Tiril stod lenge øverst på lista mi, men fikk ikke overtalt mannen :p Syns det er såå fint! Ellers syns jeg Hedda og Tale er nydelige navn. Vi har lik smak ;)
 
Jeg elsker Josephine/Josefine og Thale/Tale. De står høyt på min liste hvis vi noen gang får ei jente.
 
Back
Topp