Hvilket vaskemiddel?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Bruker dere?
Vaskes babytøyet med deres klær eller alene?
Og om dere bruker parfymert til dere selv, men parfymefritt til baby - når tenker dere at baby kan bruke av deres vaskemiddel?

Personlig bruker jeg parfymefritt på alle klærne (varierer på type vaskemiddel, bruker effekt tøymykner) og vasker alt sammen. Men merker jeg savner godlukten på klærne [emoji28] Men blir ikke å bytte før ungen er minst 6 mnd.
 
Vasker alles klær sammen. Bruker neutral eller blenda sensitiv. Bruker neutral tøymykner på noe i perioder, men tøymykner er ikke bra for sensitiv hud[emoji4]
 
Badetøy skal helst ikke vaskes i vaskemaskinen. Men håndvakses.

Bruker sensitiv på alt utenom ull/viskos/bambusda går det i sensitiv vaskemiddel og ull tøymykner

Vi gikk over til sensitiv på alt da lillemann var 6 mnd. Gubben liker ikke parfyme

Savner lukta på hånkler [emoji14]
 
Bruker flytende Blenda sensitiv på alle klær, har gjort det siden vi fikk barn. Tøymykner bruker jeg ikke, har ikke brukt det på mange år.

Også får jeg noia av klær som lukter parfyme, eldste arver klær fra ei venninne som bruker parfymert vaskemiddel og det tar jo tre vask før klærne ikke lukter sterkt parfymert.
 
Bruker blenda sensitive på alt.

Edit. Hmf...så ikke at det var augustforumet. Kom opp på ulest [emoji14]
Jaja, har vel ikke så mye å si ;)
 
Bruker flytende Blenda sensitiv på alle klær, har gjort det siden vi fikk barn. Tøymykner bruker jeg ikke, har ikke brukt det på mange år.

Også får jeg noia av klær som lukter parfyme, eldste arver klær fra ei venninne som bruker parfymert vaskemiddel og det tar jo tre vask før klærne ikke lukter sterkt parfymert.

Samme her :)
 
Bruker neutral på alle klærne og edikk i stede for skyllemiddel. Jeg liker ikke skyllemiddel i utgangspunktet og har brukt edikk i noen år. Har akkurat klart å konvertere typen til at edikk er best også.

Bruker parfymeri milo på ull.
 
Bruker det parfymefrie og Svanemerket til Rema 1000. Det har flere ganger blitt kåret til best i test. Og så brukes hvit Milo uten parfyme og når det trengs, Nøytral tøymykner uten parfyme. Vi har vasket med parfymefritt i årevis pga mannen har sterk astma.
 
Bruker uparfymert vaskemiddel til barna og meg selv. Mannen må ha parfymert og skyllemiddel med parfyme, ellers lukter det ikke rent :p Bruker ikke vanlig parfyme på meg selv heller så lenge barna er små.
 
Bruker blenda sensitiv på alt og bruker ikke skyllemiddel. Bruker parfymeri milo til ull.
 
Bruker neutral til alle mann, men bruker å vaske barnetøyet for seg (har bare blitt sånn uten at det egentlig er noe spesiell grunn til at jeg ikke vasker det sammen )
 
Bruker blenda sensitive på alt nå, utenom vårt sengetøy og håndklær. Liker godlukten i sengetøyet:p Lilles håndklær og sengetøy blir vasket med blenda :happy:
 
Neutral på alt, det har jeg gjort siden vi ble samboere. Mannen reagerer på alt av parfyme.
 
Back
Topp