Hvilket vaskemiddel bruker du på kjøkkenbenken?

Vann på microfiberklut, noen ganger med oppvaskmiddel på.

Jif kjøkkenspray.

Dere som kun bruker vann, hva med bakterier etter middagsrester, rått kjøtt, fett osv?

Vanligvis bare lunkent vann. Har en jif kjøkkenspray hvis det er flekkete.

Jeg tenker faktisk litt på miljøet jeg, og det å ikke ha altfor høyt forbruk av såpe. Så jeg bruker boen ganger bare vann (men er nøye på å ha litt zalo i kluten mellom vaskene sånn at det ikke blir for mye bakterier.) og noen ganger har jeg litt Ajax spray. Innimellom bruker jeg også sitronsaft, da jeg har hørt at dette faktisk fjerner effektivt bakterier og er miljøvennlig. Da bruker jeg bare en sitron som jeg skjærer i skiver, og så gnir jeg den over benken, og så tørker av med vann etterpå:)

Vann, zalo e.l. hvis nødvendig. Det er ikke mange bakterier som overlever pa en tørr disk.

Zalo i varmt vann og den Jif kjøkken og zalospray, som nå er vanlig zalovann :)

Av og til legger jeg kjøkkenkluten i micro og henger den varm over kranen, sammen med svamp og oppvaskbørste :)

Jeg vet det er mye kjemikalier rundt oss og har brukt en rest av sitron med salt på for å vaske benken med tidligere og eddik på flaske fungerer optimalt :) får av og til noen "grønne kick" er bare at de ikke har blitt vane enda :(

Zalo eller Jif kjøkken

Stort sett bare vann. Ellers zalo, en eller annen kjøkkenspray eller hjemmelaget spray av zalo, vann og eddik.

Zalo eller jif kjøkken.
Aldri tenkt så mye på innholdet. Da kan man jo brått ikke bruke noe snart:o hehe

Tenker mer på innholdet på ting som skal direkte på huden da...

Last edited:
Tenker ikke så mye på det.
Får vi gjester, og det bare er en kjapp "late som vi har set rent og pent" vask blir det bare vann og klut :P
Skal det vaskes fordi det er skittent(mye matsøl, fett, klissklass og mystiske flekker) blir det jif kjøkken:)

Zalo eller rema 1000 kjøkken

Jif kjøkkenspray.

Dere som kun bruker vann, hva med bakterier etter middagsrester, rått kjøtt, fett osv?

Zalo om det er gris med fett eller andre ting, men rått kjøtt behandles jo alltid på fjøl. Bruker bare en vanlig klut på å tørke vekk smuler, vann og slike ting.

før var jeg veldig flink til å bruke eddik til all rengjøring. bortsett fra på flis/stein og eggsøl
men nå bruker jeg zalo til å med når jeg tørker støv og skal vaske gulvet også. om det ikke er "helgevasken" da blir det grønnsåpe ;)
microfiberklut skal ta med seg de meste av bakterier :)

Zalo om det er gris med fett eller andre ting, men rått kjøtt behandles jo alltid på fjøl. Bruker bare en vanlig klut på å tørke vekk smuler, vann og slike ting.

Men hva om en søler litt da? Eventuelt at litt blod spruter ut av stekepannen og havner på benken?

Back
Topp