Hvilket type garn?

Sazzaz

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Vil prøve meg på å strikke ullsokker til mini på 1,5 år som han kan bruke i barnehagen. Jeg har null peiling på garn. Har ca aldri strikket, men har funnet oppskrift på spiralsokker som jeg vil prøve meg på.

Men hvilket garn egner seg for dette? En type garn som vil holde småen varm og god på føttene sine i vinter. Helst hvor typene selges og. Da jeg ikke vet hvor dei selger dei forskjellige typene garn

Vil prøve meg på å strikke ullsokker til mini på 1,5 år som han kan bruke i barnehagen. Jeg har null peiling på garn. Har ca aldri strikket, men har funnet oppskrift på spiralsokker som jeg vil prøve meg på.

Men hvilket garn egner seg for dette? En type garn som vil holde småen varm og god på føttene sine i vinter. Helst hvor typene selges og. Da jeg ikke vet hvor dei selger dei forskjellige typene garn
Har du en garnbutikk i nærheten? Da ville jeg tatt med oppskriften inn dit og fått hjelp til riktig garn og riktige pinner :)

Men har du link til oppskriften om den er gratis, så jeg kan se hvilket garn de har brukt der? :)

http://blogg.aftenbladet.no/handarbeiden/2015/04/04/snurresokker-strikker-du-lett-uten-hael/

Tror ikke det stod noe her ser du. Bare ta den tykkelsen garn og pinner som passer liksom. For meg sier jo ikke det noe. Ser andre lignende oppskrifter så står det drops og Sandnes garn på str 2,5 pinne. Men det sier meg lite bortsett fra pinnestørrelsen. Vil ha varme sokker. Ull/ullblanding, men også helst ikke for dyrt før jeg evt finner ut om jeg i det hele tatt får det til :-P mannen vil også at jeg skal strikke ullsokker til han og da blir det samme problem igjen. Hvilket garn og pinnestørrelse til voksne ullsokker. Hehe. Skal ikke være lett å ikke ha peiling :-P hehe

jeg ville nok ikke tatt mer enn eks pinne 2,5/ 3 og garn som passet til for da blir sokkene for tjukke og klumpete i skoene.
syns jo det hørtes mye ut med 5,5/6 på voksne! det må bli veldig klumpete...

http://www.sandnesgarn.no/oppskrifter/sokker-4

Disse sokkene eks er veldig lette å strikke, står det pinnenummer og garn alternativer.

Du burde ha garn med litt nylon, eks 80% ull, 20% nylon. ullvarmer, nylon er slitesterkt.

Om du ikke ønsker garnet i oppskiften, men vil velge eks garn fra europris, nille el lignede, så finner du bare ett garn med lik strikkefasthet. (eks 28 m per cm = strikkefasthet)

jeg ville nok ikke tatt mer enn eks pinne 2,5/ 3 og garn som passet til for da blir sokkene for tjukke og klumpete i skoene.
syns jo det hørtes mye ut med 5,5/6 på voksne! det må bli veldig klumpete...

http://www.sandnesgarn.no/oppskrifter/sokker-4

Disse sokkene eks er veldig lette å strikke, står det pinnenummer og garn alternativer.

Du burde ha garn med litt nylon, eks 80% ull, 20% nylon. ullvarmer, nylon er slitesterkt.

Om du ikke ønsker garnet i oppskiften, men vil velge eks garn fra europris, nille el lignede, så finner du bare ett garn med lik strikkefasthet. (eks 28 m per cm = strikkefasthet)

Syns også 5,5/6 hørtest høyt ut. Var bare at den oppskriften var lett forståelig for meg å lese. Men du ville holdt deg til 2,5/3 i størrelse på både barn og voksne da?

Ull blandet med nylon. Ok. Greit å vite. Da har jeg hakket mer å gå etter. Og se på strikkefasthet om vil ha annet enn hva som er foreslått. Den er grei. Da kan jeg kanskje klare å finne utav noe :-P hehe. Skal sjekke ut sokkene du og la ut :-D

Syns også 5,5/6 hørtest høyt ut. Var bare at den oppskriften var lett forståelig for meg å lese. Men du ville holdt deg til 2,5/3 i størrelse på både barn og voksne da?

Ull blandet med nylon. Ok. Greit å vite. Da har jeg hakket mer å gå etter. Og se på strikkefasthet om vil ha annet enn hva som er foreslått. Den er grei. Da kan jeg kanskje klare å finne utav noe :p hehe. Skal sjekke ut sokkene du og la ut :-D

jeg ville holdt meg til 2,5/3 ja, kanskje 3,5. det er jo ikke noe godt å ha for tjukke for da blir de som sagt klumpete.

Back
Topp