Hvilket tilbehør?

ORIGINAL: Inmari

Bernaise-saus kan være alright det, men da må den være hjemmelaget og gjerne med hvitvin i. Pose-bernaise er ikke selskapsmat. Ikke pose-viltsaus heller.

(og personlig sliter jeg litt med å spise helstekte dyr. Jeg liker å lukke øynene for at det jeg spiser en gang har vært et levende vesen. Dobbeltmoral? Ja, dessverre[&:])

Ser tankegangen din.... Heldigvis er den ikke i "hel" fasong når vi får den inn, hehe...

Jeg ville valgt noe annet, ikke for at jeg ikke liker svin men for at jeg syns det passer bedre til andre selskap enn dåp.
Jeg hadde valgt koldtbord feks.

Server nå for all del ikke bernaise på en festmiddag..[&:]

ORIGINAL: [Malin]

Server nå for all del ikke bernaise på en festmiddag..[&:]

Kan du værsåsnill få mannen min til å forstå det???

Skal det være middag så skal det være middag og ikke noe halvveis, så poteter og grønnsaker til stek takk [:D]

Men koldtbord eller snitter er vel vanligst i barnedåp? I allefall her omkring [:)]

ORIGINAL: Tweak

Skal det være middag så skal det være middag og ikke noe halvveis, så poteter og grønnsaker til stek takk [:D]

Men koldtbord eller snitter er vel vanligst i barnedåp? I allefall her omkring [:)]

jeg stemte "ikke helstekt svin", er endel som ikke spiser svinekjøtt. Koldtbord, evt med varmretter, er mye lettere at treffer hos de fleste...

ORIGINAL: *LL*

Jeg stemte "ikke helstekt svin".
Det er jo endel som ikke spiser/liker svinekjøtt og spesielt ikke helstekt svin.
Personlig blir jeg fysisk uvel av tanken på helstekt gris, mye mulig det er pga jeg er vokst opp på grisegård.
Og som nevnt over her av noen andre vil jeg gjerne lukke øynene for at det kjøttet jeg spiser har vært et levende vesen[X(] Jada, dobbeltmoral så det hyler etter.

Men til spørsmålet ditt - om det skal ha helstekt svin ha poteter, grønnsaker og viltsaus til!

Og bw, planlegger du dåpen allerede??[:D]

Vi har vært nødt til å ordne kirke og lokale allerede fordi ting blir så fort utleid her....
Og så begynte gubben i diskutere maten og vi ble jo selvsagt ikke enige.... Hehe...
Har ikke planlagt mer enn at vi vet datoen og har ordnet lokale....

Akkurat nå er jeg så lei av saus, poteter og grønnsaker at jeg hadde valgt ris og salat +++. Men sånn ellers, til en høytidelig anledning så er det sikkert "riktigst" med potetmiddag! [8D]

ville hatt en mild peppersaus, stekte grønnsaker og urtestekte potetbåter i ovnen.

men dere som ikke sier svin.
Det er jo et HAV av folk som serverer svinestek i dåp/konfirmasjon/bryllup, men har ennå ikke hørt at det ikke er noe man serverer.
(jeg personlig ville heller hatt helstekt svin enn svinestek,siden jeg syns det er verdens kjedeligste)

Hadde jeg måtta villa jeg hatt poteter osv til. MEN ikke alle liker slikt, og spesielt barn. Koldtbord/tapas er greit, for der kan faktisk alle finne noe dei liker[;)]

"Alle" spiser liksom ribbe til jul, og koteletter og svinestek ellers i året, men plutselig er det veldig mange som reagerer på helstekt svin...?
Jaja.

Jeg hadde gått for poteter, men helst i en litt mer spennende form en kokte.
Båtpoteter, helstekte småpoteter (gjerne med masser urter), saltdampa poteter el.
Og gjerne grillede eller bakte grønnsaker til

Nå er ikke jeg noen fan av svin i det hele tatt.. men tilbehøret burde i alle fall ha vært Kokte poteter, grønnsaker, en nydelig viltsaus .. synes i alle fall ikke bearnais hørtes riktig ut[8D][:)]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

ville hatt en mild peppersaus, stekte grønnsaker og urtestekte potetbåter i ovnen.

Det er jo et HAV av folk som serverer svinestek i dåp/konfirmasjon/bryllup, men har ennå ikke hørt at det ikke er noe man serverer.
(jeg personlig ville heller hatt helstekt svin enn svinestek,siden jeg syns det er verdens kjedeligste)

Joda.. sikkert et hav som serverer svin.. men svin har en litt spesiell smak.. og ikke alle som liker det...

Kan jo nevne at det temmelig sikkert blir koldtbord her (selv om jeg synes det er uendelig kjedelig)
Er mannen som så uendelig gjerne vil ha svin, men han mener man da skal servere det som et "grillmåltid", så måtte bare få frem at jeg ikke er helt på jordet som heller ville servert det som en middag.... Men en av gjestene er allergisk mot svin, så blir nok koldtbord....

Jeg hadde blitt veldig sulten om det ble servert svin der jeg var, fordi jeg spiser det ikke. Av religiøse grunner, og kan bare hive meg på det sicily skriver om det[:'(] [;)] men med sånn typ mat er det vel poteter og grønnsaker med saus som er mest riktig tilbehør. r

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Joda.. sikkert et hav som serverer svin.. men svin har en litt spesiell smak.. og ikke alle som liker det...

er ikke alle som liker oksesteik heller,men noen har det i konfirmasjon/bryllup/dåp selvom.
man kan ikke finne noe som alle liker.
Har aldri hørt at det er spesiell smak på svin[8|][8|][8|]

Jeg liker f.eks ikke og få servert koldtbord,
men om de jeg er hos serverer det,så spiser jeg det jeg liker av koldtbordet.
(blir aldri mett av koldtbord)

Back
Topp