Hvilket sykehus skal du føde på?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Her på Babyverden har vi samlet alle info om alle landets fødesteder på ett sted, du finner de her.
Her kan du dele egne erfaringer, eller lese andres :)

Blir nok Haukeland og KK, siden jeg bor i Bergen. Men tall derfra kan skremme, spesielt med tanke på alvorlige rifter sammenlignet med resten av landet.

Skal føde på Haukeland. Tanken på at samboer må reise hjem rimelig fort etter fødsel og at det er så kort besøkstid skremmer meg... :( Håper virkelig det er ledig familierom når jeg skal føde!!

Førde sentralsjukehus :)

Ahus

Førde sentralsjukehus :)

Hei!
Jeg sniker fra mai, skal også til Førde. Har du vært på OUL der? Vet du hvor lenge man kan være etter fødsel? Du er den første samfylkingen jeg har sett her inne, så ble litt lykkelig nå. ☺

Hei!
Jeg sniker fra mai, skal også til Førde. Har du vært på OUL der? Vet du hvor lenge man kan være etter fødsel? Du er den første samfylkingen jeg har sett her inne, så ble litt lykkelig nå. ☺

Jeg skal også føde der. ;) Jeg har bare gode erfaringer med det sykehuset, ved både ultralyd og opphold på barsel. Jeg var kun de tre ordinære dagene ( det er det som er vanlig), men min svigerinne tror jeg var fire-fem dager. Tror ikke det var noe problem. ;) Hun jeg delte rom med fødte to dager før meg, men jeg reiste hjem før henne, så jeg tror at så lenge det ikke er smekkfullt, så tror jeg man får være så lenge man føler for, uten at jeg skal si det helt sikkert. (Hun jeg delte rom med hadde problemer med amming på grunn av ekstrem sårhet og pumpet og styret på, da)

Hei!
Hei, kjekt og sjå fleire frå området ja :)
Eg skal på oul på fredag men har vert en gang tidligare i mitt første svangerskap, dei er flinke :)
Eg var veldig lenge etter fødsel på grunn av at jenta mi ikkje fekk næring frå melka mi.. Så vart innlagt Søndags kveld, fødte natt til Tirsdag og låg til Lørdag :) Dei tok veldig godt vare på oss der! :)

Last edited:
Jeg skal også føde der. ;) Jeg har bare gode erfaringer med det sykehuset, ved både ultralyd og opphold på barsel. Jeg var kun de tre ordinære dagene ( det er det som er vanlig), men min svigerinne tror jeg var fire-fem dager. Tror ikke det var noe problem. ;) Hun jeg delte rom med fødte to dager før meg, men jeg reiste hjem før henne, så jeg tror at så lenge det ikke er smekkfullt, så tror jeg man får være så lenge man føler for, uten at jeg skal si det helt sikkert. (Hun jeg delte rom med hadde problemer med amming på grunn av ekstrem sårhet og pumpet og styret på, da)

Takk for svar! Tok en operasjon der i fjor og hadde en ganske kjip opplevelse, så må innrømme at jeg er litt skeptisk. Jeg tror kanskje skal/kan ha noen dager i Lærdal, og ikke ligge så lenge i Førde.

Hei, kjekt og sjå fleire frå området ja :)
Eg skal på oul på fredag men har vert en gang tidligare i mitt første svangerskap, dei er flinke :)
Eg var veldig lenge etter fødsel på grunn av at jenta mi ikkje fekk næring frå melka mi.. Så vart innlagt Søndags kveld, fødte natt til Tirsdag og låg til Lørdag :) Dei tok veldig godt vare på oss der! :)
Takk for svar til deg og! De var så treige med innkalling til OUL, så blei nesten litt skeptisk, men da hører jeg på de gode opplevelsene!

Ja dei pleie vere litt treige i Førde, dei seie det er fordi dei ikkje har skreve timelistene så langt fram i tid :)
Aha, da var det jo en grunn til det! Bor du langt unna Førde? Jeg har bodd flere år i Bergen, så er litt omstilling at en sykehustur tar en dag - spent på hvordan det blir når fødselen er i gang. Men er jo mange i Norge som har litt avstand til sykehuset, og det går jo bra.

Aha, da var det jo en grunn til det! Bor du langt unna Førde? Jeg har bodd flere år i Bergen, så er litt omstilling at en sykehustur tar en dag - spent på hvordan det blir når fødselen er i gang. Men er jo mange i Norge som har litt avstand til sykehuset, og det går jo bra.

Bur 20 minutta unna, men skal flytte i Januar, då blir det en time til sjukehuset, spennande og sjå kordan det blir når fødselen er i gang :) Veldig lite lyst og føde i ambulansen sida eg kjenne alle som jobba der :P
Går nok heilt fint uansett :) Bur du langt unna sjukehuset?

Bur 20 minutta unna, men skal flytte i Januar, då blir det en time til sjukehuset, spennande og sjå kordan det blir når fødselen er i gang :) Veldig lite lyst og føde i ambulansen sida eg kjenne alle som jobba der :P
Går nok heilt fint uansett :) Bur du langt unna sjukehuset?

Jeg kjenner ingen i ambulansen, men greit å slippe å føde der allikevel bor to timer unna, satser på å unngå vårflom e.l sånn at alle veier er åpne. Greit å ikke skulle føde på vinteren sånn sett!

Back
Topp