hvilket sete

Mamma`n til Sandra

Gift med forumet
som nr to ville dere ha valgt??

Britax Multi-Tech

Besafe IZI Combi X3

Jenta mi er ikke 6 mnd enda så skal ikke ta det i bruk før hun er 6 mnd eller 9 kilo. Hun er litt over 8 kilo nå.

Multitech!

Britax. Den går til 25 kg, BeSafe går bare til 18 og tar i tillegg som regel større plass enn Britax. 

om barnet er 6 mnd ville jeg valgt besafe uten tvil, multi tec om hun hadde vært nærmere året.

Vi har (hat hatt) begge, og jeg ville UTEN TVIL valgt Britax Multitech.

Hovedgrunnen er at det kan brukes til 25 kg, mens BeSafe bare kan brukes til 18 kg.

I tillegg liker jeg bedre Britaxen pga følgende grunner:
- det tar mindre plass
- det er enklere å montere
- det har lengre rygg
- det gir bedre beinplass
- det står bedre i bilene vi har/har hatt, sånn at barnet ikke blir hengende med hodet dersom det sover
- det kan justeres både i høyden og i bredden

ORIGINAL: veteran

om barnet er 6 mnd ville jeg valgt besafe uten tvil, multi tec om hun hadde vært nærmere året.

Ja hvorfor bytte sete så tidlig HI? Babysetet går til 13 kg, og så lenge hodet er innenfor kanten i tillegg, er det ingen hast med å bytte.

multi tech fordi det varer mye lenger[:)] vi hadde besafe først til eldste, likte ikke setet noe godt, i tillegg måtte det byttes ut da hun ble for lang. og byttet i multi tech

Lurer på akkurat det samme... Min er 9 mnd, og vi skal kjøpe nå i januar. Jeg vil gjerne ha et sete som kan festes med isofix, har begge disse det?

Fra 6 mnd til 2,5 - 3 år ville jeg vel anbefalt besafe, men etter det blir den stolen veldig liten og den er veldig stor [8D]
Så da ville jeg heller ha gått for britax, trur jeg...

Spørs hvilket som passte best i bilen

ORIGINAL: Fru H

Multitech!

ORIGINAL: Amorosa

Lurer på akkurat det samme... Min er 9 mnd, og vi skal kjøpe nå i januar. Jeg vil gjerne ha et sete som kan festes med isofix, har begge disse det?

bare besafen kan festes med isofix

forøvrig er besafe stolene lenger nå en tidligere, da nakkeputen kan justeres oppover slik som multi tecen på x3 modellene.

ORIGINAL: Sicily

Britax. Den går til 25 kg, BeSafe går bare til 18 og tar i tillegg som regel større plass enn Britax. 

Så enig så enig. Vi har Britaxen og tulla mi sitter kjempebra i det [:)]

ORIGINAL: Amorosa

bare besafen kan festes med isofix

forøvrig er besafe stolene lenger nå en tidligere, da nakkeputen kan justeres oppover slik som multi tecen på x3 modellene.

Personlig har jeg valgt bort isofix for å kunne ha barnet bakover så lenge som mulig uten å måtte kjøpe nytt sete. Veldig mange kjøper BeSafe og må så kjøpe nytt sete igjen når ungen blir 2-3 år fordi BeSafe er for kort eller for trangt eller fordi ungen når vektgrensen tidlig.

Enig! Vi har begge setene (2 biler). Byttet da jenta var nesten 8 mnd, og hun hadde det desidert mest komfortabelt i besafen. Nå er hun halvannet og trives godt i begge.

ORIGINAL: Sicily

Ja hvorfor bytte sete så tidlig HI? Babysetet går til 13 kg, og så lenge hodet er innenfor kanten i tillegg, er det ingen hast med å bytte.

Prøvde å svare på pm din men den er full [;)]

Fordi det begynner og bli veldig trangt i selene og om hun har kjøredress på seg så må jeg nesten "bruke makt" for å få armene gjennom selene. Har acta graco og de har ikke så lange seler har jeg merka. løsner selene på max når jeg skal sette henne i setet eller når jeg skal ta henne ut.
Ikke alltid jeg har muligheten til å varme opp bilen hver gang vi skal ut og kjøre.

Tenker ikke på å begynne med nytt sete NÅ liksom, men når det hun har nå er for lite, eller rettere sagt når selene blir for korte. Syns det er kjempe greit det setet jeg har nå siden jeg kan bære det med meg inn.

ORIGINAL: Lykkeliky

Enig! Vi har begge setene (2 biler). Byttet da jenta var nesten 8 mnd, og hun hadde det desidert mest komfortabelt i besafen. Nå er hun halvannet og trives godt i begge.

Slenger meg på dere..
Småen satt ikkenoe godt i britax før hun var godt over et år. Så vi brukte besafe(hadde den m/isofix) ganske lenge. Synes det er ganske viktig at ungen sitter godt også, ikke bare det at det kan brukes sååå lenge.
(Nå har pappa besafe'en i sin bil siden det er lettere for "gammærn" å montere det med isofixen[:D], også har vi britaxen i bilen vår)

Men du bør også se an hvilket sete som står best i bilen da.

ORIGINAL: mammaO

Besafe IZI Combi X3

Jeg heller mest mot dette setet selv for jeg syns det ser mest komfertabelt ut for snuppa.

Back
Topp