Hvilket servise samler du på?

wedgewood jasper conran har vi til middagsservise. Bestikk har vi både i sølv (Anitra) og Otteren sitt bestikk. 
I glass har vi vinglass og vannglass fra Paul Bocuse. 

Vi har Rosendahl til "pen service", får vi gjester...så dekker vi opp med det:) Har alt fra drikke glass, kaffi kopper, middag-frukost, suppe tallerken, alle størrelsene i skåler, kakefat, kaffekanne og ildfaste former i den serien!

I bestikke, så har vi Nora Hardanger bestikk til pent, og Ramona( tror jeg) hardangerbestikk til hverdag:)

Også har jeg besgynt og samle på en ny serie, nå som jeg har fått alt i det andre som jeg ville ha!

Royal Porcelain Angelina Platinum Dyp tallerken Ø:23,5 cmAngelina platinium.

Rosenthals Maria hvit. Fikk det meste til bryllupet vårt, så har tilnærma fullt servise.

Maxi sort og nisse fra porsgrund

Vi har et gammelt penservise til 15 stk som jeg har arvet, det bruker vi til pent eller når det er tomt for hverdagstallerkenene. Det er hvitt med en grå mønsterbord og sølvkant ytterst, ganske pent faktisk.

Jeg samler på Mayabestikket fra Nordstål, eller, det er jo kjøpt opp av Stelton nå.

Av kaffeservise så har jeg begynt å samle på Kähler Mano i seks forskjellige farger. Skal ha kopper, asjetter, skåler og tallerker, som vi kan bruke til frokost, lunch, kaffebesøk og kveldsmat. 
link: http://www3.presangen.no/produkter/serviser/593/kÄhler

Til bryllupet så vurderer vi å ønske oss sølvbestikk, men hvilket vet vi ikke enda...

Back
Topp