Hvilket "kjønn" velger dere til barnet angående materiell?

Minnie123

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg antar at ingen av oss i denne terminklubben vet hvilket kjønn barnet er ennå. Eller kanskje noen bare "vet" det? :)

Det jeg ønsker å få en diskusjon og tips på, er hvilket "kjønn" dere vil velge til barnet deres i forhold til materiell? Altså om dere, hvis dere har tenkt over temaet da, vil kjøpe typisk jente/gutteting, leker, tøy osv i rosa/blått, eller om noen ønsker å være mer "nøytrale" i farge- og temavalget når dere skal handle og ønske dere ting.

For min del ønsker jeg å prøve å ikke bare la det bli enten prinsessejente eller bil/fotball gutt i kun rosa/blått. Jeg vil altså prøve å variere, om dere forstår :) Hva er deres tanker om dette? Jeg synes det er vanskelig å finne materiell, klær, leker osv som ikke er rettet mot kun det ene kjønnet. Har funnet merker "pumpkin baby" som jeg er meget fornøyd med, siden det er ugler i grønt og brunt som hovedskalig er tema der. Det er søtt, men ikke klissete og er verken stereotypisk jente eller gutt, i mine øyne da :)

Jeg mottar gjerne tips om andre merker av tøy, leker, utstyr, interiør osv for baby som er mer "kjønnsnøytralt i mønster og farge! :)

På vår første kjøpte vi grønt fremfor blått, men vi hadde alle slags farger, både rødt og gult.

Men kjenner ikke til noen merker som spesialiserer seg på slike ting..

Har brukt mye brunt, beige og hvitt, men blitt mer til at jeg velger blått og grønt og traktorer og biler. Særlig etterhvert som guttene har blitt eldre og vist hva som interesserer dem :)

Vurderer å kjøpe dukke til minstemann. Han var så god mot en dukke på helsestasjonen, og tenker det kan være god forberedelse til å bli storebror. Samboer er ikke like begeistret :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Ikke min klubb, men får jeg en gutt blir det nok ikke mye nøytralt nei. Hehe. Dritlei rosa.

blir nok nøytrale farger på rommet med detaljer i "rette" farger. veldig glad i hvitt på baby og har masse fra tassen som jeg vil bruke uansett kjønn på mini :) Men skal få svigermor til å strikke mariusdress til hjemturen og den skal ha farger så man ser om det er gutt eller jente :)

Ble mye lyse og nøytrale farger til førstemann her for han hadde atopisk eksem og da kan klær med sterke farger irritere huden. En ting er sikkert, hvis jeg får jente denne gangen blir det ikke hello kitty og rosa prinsesse før hun er gammel nok til å si at hun vil ha det :P

Termin 9.jan ❤️

Med førstemann bestilte jeg fargerike strikkeklær av min søster og fikk kjempestilige dresser i alle regnbuens farger. Fått sååå mye skryt av de! Regnet med at det ble nok babyblått likevel og det ble det. Kjøpte selv stripete bodyer i hvit, svart, oransje, rødt, grått osv. Mer typisk gutteutseende på de. Er ikke fan av sukkersøte babyklær, verken til jente eller gutt, men vanskelig å unngå :-)

Vi får jente, fikk vite det på UL 14+6. Vi kjøper både "guttete" og "jentete" farger og leker,

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

Tror det blir ganske nøytralt her :)

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Vi prøvde på nøytralt, men jenta valgte fort de fargesprakende tingene. Nå vil begge 2 helst ha rosa/lilla og det viktigste av alt: med snurreskjørt!! Hahaha! Prøver bevisst å holde meg unna hello kitty og klær med slike figurer på....men når jentene velger selv så kjøper de sånne klær

Jente2009,Jente2011 og Baby2015
Termin 09.01.2015

Kan anbefale pompdeluxe fra 1 års alder!!!!! Supre klær i duse farger, og god pris:)
Polarn i pyret har mye rødt og grønt, og det newbie(eller no) merke på kapphal/Cubus(husker ikke hvilken) har nyyyyyelige klær i beige og duse farger

Jente2009,Jente2011 og Baby2015
Termin 09.01.2015

Her blir det prinsesse ting til lille prinsessa :D hadde egentlig ikke tenkt til det, men mulig jeg bare får dette ene barnet så da skal jeg jaggu gå all out med rosa og prinsesse ting ;) hehe

<3 venter en vinterbebi <3

Blir nøytrale farger på ting som vogn, seng og stellebord... ellers blir det nok litt klær med farger etter hvilket kjønn det blir:-D

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Nå har vi jo en fra før, så arvebabis her. Hadde fokus på universelle farger til nr en på materiell, men på klær var det ikke til å unngå at det ble mye blått. ( selvom jeg ikke er så fan av kjønnsfarger) På rommet ble det mye hvitt og beige i og med at vi visste at vi ikke skulle bo der så lenge. Tilbehør med fargeklatter.
Om det blir jente blir det nok å kjøpe litt jentetøy, men nok ikke så mye. Jeg er egentlig ikke så rosa...

1. Mann skal bli storebror

Jeg har guttefølelse, og om det er rett blir det nok guttefarger.
Jeg elsker lilla, så mørk lilla kjøper jeg nok om jeg finner.

Men vi er jo to som bestemmer, så jeg vil høre h a kjæresten mener.

Har guttefølelse selv, og er veldig glad i mørkeblått. Har lyst på mørkeblå vogn også, ikke fordi jeg tror det blir gutt, men fordi jeg liker fargen så godt. Hadde nok blitt det samme om det hadde vært jente.... Er ikke veldig glad i rosa og lyseblå, men spørs om jeg bare må finne meg i det etter hvert......

Sent from my iPad using BV Forum

Vi startet nøytralt, men endte opp ganske jentete på klæsfronten. Leker derimot er ett sammensurium av jenteting og gutteting. Frøkna vår ELKER biler, båter og traktorer, men også ei spesiell dukke som er babyen hennes.
Veien blir til mens man går!
Husk at leker til de aller minste skal ha sterke klare farger! Det stimulerer sansene og det er de fargene de ser best.

Termin januar 2015

Back
Topp