Hvilket gulv skal jeg velge?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Hjelp! Klarer ikke å bestemme meg :)

Dette er massiv eik antikk koster oss 630 pr kvm. Dyrt, men fint. Er mye finere i virkeligheten også dette :)

Så har du dette, mye smalere planker også veldig fint. Det koster 520 pr kvm.
Kjempe fint dette også, men det er ikke massiv plank, men fortsatt eik :)

Nye bilder lengre ned i tråden :)

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1355741334.889832.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1355741334.889832.jpg
    56,6 KB · Visninger: 55
  • ImageUploadedByBV Forum1355741431.634970.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1355741431.634970.jpg
    44,9 KB · Visninger: 46
Disse to bildene viser jo samme gulvet da, gjør de ikke? Gardinen er jo nøyaktig lik, bare zoomet inn litt. Og så ser man avstanden mellom plankene og flaskene og slikt, plankene er jo like brede.

Men det var et veldig flott gulv. ;)

ohh det var dyrt..jeg som syntes vårt blir dyrt.vi skal ha pergo sitt,moderne grå eik.169 kr kvm

men det var veldig fint da.

hos meg går det mer i grått /hvitt.

Det er ikke samme gulv nei. To forskjellige gulv. Men samme rom :)
Dette er sånn prøverom på nettet slik at man kan se hvordan rommet blir med de forskjellige gulvene :)
Men helt riktig at gulvene er ganske like, det ene gulvet er ikke massiv og ikke så bredt som det andre er. Det er vel den største forskjellen :)

ohh det var dyrt..jeg som syntes vårt blir dyrt.vi skal ha pergo sitt,moderne grå eik.169 kr kvm

men det var veldig fint da.

hos meg går det mer i grått /hvitt.

Ja, det er veldig dyrt. Finner ingen jeg liker til billigere penge :(
Har fått disse "billig" da :)
Jeg vil ikke ha noe annet en ekte parkett denne gangen. Vi har laminat nede og det er så fryktelig hardt og kaldt ...

Det er ikke samme gulv nei. To forskjellige gulv. Men samme rom :)
Dette er sånn prøverom på nettet slik at man kan se hvordan rommet blir med de forskjellige gulvene :)
Men helt riktig at gulvene er ganske like, det ene gulvet er ikke massiv og ikke så bredt som det andre er. Det er vel den største forskjellen :)

Men seriøst? For hvordan gardinen ligger foldet mot gulvet er jo helt nøyaktig lik på begge bildene. Vinkelen er nøyaktig den samme, og flaskene står helt identisk, pluss at det er samme avstand mellom plankene og til flaskene. Jeg er helt sikker på at det er samme bilde. Det ser jeg jo når jeg studerer mønsteret i treverket også. Den lille skyggen ved siden av flaskene, kvisten rett foran vinduet, kvisten ut på gulvet foran flaskene.

mener du at "plankene" er tynnere eller bredere? for disse gulvene har jo like brede planker, men kanskje de er tynnere? For meg ser jo hvertfall utseende helt likt ut, så da ville jeg gått for det billigste :) det var jo heller ikke billig uansett ;)

(hvis du ser på vasene og gardina i forhold til gulvet så ser man at bredden er identisk på begge bilder) :)

Dette er ett show rom på nettet. Altså man bytter gulv digitalt så ja, flasker, gardiner, bord, stoler står likt. Gulvene er ganske like. Men det er forskjell. Jeg ser forskjell jeg altså :) det er for det første mørkere linjer mellom det siste gulvet og plantene er smalere :)

stilig. har du en nettside å dele, det har jeg lyst til å prøve =)

jeg ville valgt den med brede plank, og heller lagt litt mer penger.

men gret at laminat er litt kaldere, men det tåler vel enormt lite? hakk og slik med en gang?
eller tenker jeg feil?

Dette er ett show rom på nettet. Altså man bytter gulv digitalt så ja, flasker, gardiner, bord, stoler står likt. Gulvene er ganske like. Men det er forskjell. Jeg ser forskjell jeg altså :) det er for det første mørkere linjer mellom det siste gulvet og plantene er smalere :)

Men det er jo fremdeles samme mønster i plankene, så jeg er ikke overbevist. :p

Nei de er ikke like brede, der er det forskjell. Det ene gulvet er 20x187x800-200 mm. Det er det brede gulvet.
Det nederste er 14x138x 2200mm

Det er altså mye tynnere også, det er jo som sagt ikke massiv eik og det er smalere. Men ellers veldig like :)
Skal se om jeg kan ta ett bedre bilde jeg :)

ja jeg mente ikke at pga at det er samme rom så er gulva like ;) men om du begynner å studere skjøtene og hvor de treffer gardina og vasene så ser man at de treffer likt i begge bildene!? men kan jo godt være andre forskjeller også da ;)
uansett fine gulv :)

stilig. har du en nettside å dele, det har jeg lyst til å prøve =)

jeg ville valgt den med brede plank, og heller lagt litt mer penger.

men gret at laminat er litt kaldere, men det tåler vel enormt lite? hakk og slik med en gang?
eller tenker jeg feil?

fant nettsiden. sto jo på bildet ditt hehe

Du må nok ha lagt ut feil bilder hvis det skal være to forskjellige, for dette er samme gulv på begge bildene, det er lett og se. Strukturen, kvistene og ringene er jo på akkurat samme sted på bilde en og bilde to. ;)

Det er jo samme gulvet. Prikk likt. Kan du gi link til dette showrommet?

Nei de er ikke like brede, der er det forskjell. Det ene gulvet er 20x187x800-200 mm. Det er det brede gulvet.
Det nederste er 14x138x 2200mm

Det er altså mye tynnere også, det er jo som sagt ikke massiv eik og det er smalere. Men ellers veldig like :)
Skal se om jeg kan ta ett bedre bilde jeg :)
Skjønner :) men da gir nok ikke bildene riktig inntrykk, om ikke omgivelsene blir skalert i forhold til gulvet da ;) for disse to gulvene har ikke en breddeforskjell på 5cm sånn de fremtrer på bildene.....

prøv å legg ut på nytt :)

ImageUploadedByBV Forum1355743777.853658.jpg
Nye bilder :)

ImageUploadedByBV Forum1355743800.587095.jpg

Nå endret jeg fargen på veggen også slik at det blir lettere å se forskjell.
Så tok jeg bilder fra dataen og håper det også ble bedre ;)
Ser dere forskjell nå :)

Denne gangen er det jo tydelig i gulvet at det er en forskjell, det hadde jeg sett uansett hvordan veggen så ut.
Jeg syns egentlig de bredere plankene var finest, mulig fordi de så lysere ut, men det var fint det andre også, helt klart.

Nå er jeg tydelig forskjell! Tror kanskje jeg ville valgt det øverste. Det var på en måte litt "renere". :)

Back
Topp