Hvilket garn

FruSolstråle

Blir kjent med forumet
Dere som strikker, hvilket garn er best for mars\april? Kan jo være både kaldt og varmt. Kjedelig å strikke mye om det ikke kan bli brukt :)
 
Jeg strikker en del i babyull/merino i de aller minste størrelsene, men mest mindre plagg. Regner med vi kommer til å være mest inne. Jeg tror at mindre plagg (bloomers, bodyer, rompere osv) og kanskje garn i bomullsblanding som Lerke/Lille lerke, Duo osv må være bra for våren og sommeren, og ikke minst til å ha på innendørs. :) Og så mer ull igjen til størrelse 6mnd +
 
Jeg strikker noe i ull og noe i ull/bomullsblanding i den minste størrelsen.
Mine favoritter i 100% ull er
Sandnesgarn Babyull Lannett
Sandnesgarn Sunday
Sandnesgarn merinoull
Rauma Baby Panda
Knitting for Olives merino

Og blanding av ull/bomull
Dalegarn Lerke
Dalegarn Lille Lerke
Knitting for olives cottonmerino
Sandnesgarn Duo

Alle disse, både det som er 100% ull og det som er blanding, er myke alternativer som kan brukes rett på huden. Skal man ha bomullsbukse til babyen, trengs det kanskje strømpebukse under. Bruker man en tynn ullbukse, trengs bare sokker. Slik gjorde jeg det med forrige baby hvertfall, og vi fikk brukt mye ull.

Strikker bare med blandingsgarn i str 3 mnd da der sjeldent er veldig kaldt her på sommeren. Fra 6 mnd blir det mer ull igjen :) men også i vintertøy har vi hatt noen plagg i blandingsgarn.
 
Jeg strikker en del i babyull/merino i de aller minste størrelsene, men mest mindre plagg. Regner med vi kommer til å være mest inne. Jeg tror at mindre plagg (bloomers, bodyer, rompere osv) og kanskje garn i bomullsblanding som Lerke/Lille lerke, Duo osv må være bra for våren og sommeren, og ikke minst til å ha på innendørs. :) Og så mer ull igjen til størrelse 6mnd +
Tusen takk for godt svar :)
 
Jeg strikker noe i ull og noe i ull/bomullsblanding i den minste størrelsen.
Mine favoritter i 100% ull er
Sandnesgarn Babyull Lannett
Sandnesgarn Sunday
Sandnesgarn merinoull
Rauma Baby Panda
Knitting for Olives merino

Og blanding av ull/bomull
Dalegarn Lerke
Dalegarn Lille Lerke
Knitting for olives cottonmerino
Sandnesgarn Duo

Alle disse, både det som er 100% ull og det som er blanding, er myke alternativer som kan brukes rett på huden. Skal man ha bomullsbukse til babyen, trengs det kanskje strømpebukse under. Bruker man en tynn ullbukse, trengs bare sokker. Slik gjorde jeg det med forrige baby hvertfall, og vi fikk brukt mye ull.

Strikker bare med blandingsgarn i str 3 mnd da der sjeldent er veldig kaldt her på sommeren. Fra 6 mnd blir det mer ull igjen :) men også i vintertøy har vi hatt noen plagg i blandingsgarn.
Tusen takk for gode Garnalternativer! Jeg må ut å handle. :)
 
Har strikka mest i Sunday og Knitting for Olive merino. Det er såpass tynt og lett garn, at jeg tenker babyen kan bruke det innendørs første tida også. Har også kjøpt noe merinoull fra Sandnes pga fargene, er ikke så fan av superwash garn generelt, men det er godt garn. Varmer nok litt mindre enn garn som ikke er super wash behandlet, er min erfaring. Det er litt tykkere (p 3,5), så har tenkt på Ellens hentesett og Ankers jakke til bruk i bilstol og vogn. Liker godt Lerke og lille lerke også. Blir å strikke mer i det i størrelsen 3-6 mnd.
 
Back
Topp