Hvilket garn skal man bruke når man strikker?

• Trådstarter Trådstarter Snorkfrøken
  • Opprettet Opprettet
Jeg vil lære å strikke jeg også :( Dere aner ikke hvor heldig dere er som får til det!

2000 i garn høres helt vilt ut spør du meg... Hvis det er en original Marius-oppskrift er den utgitt av Sandnesgarn, og da kan jeg ikke skjønne at det skal bli så dyrt. Selv med veldig tynt garn på veldig tynne pinner.

Du vet ikke hva garnet som er oppgitt i oppskriften heter?

2000 i garn høres helt vilt ut spør du meg... Hvis det er en original Marius-oppskrift er den utgitt av Sandnesgarn, og da kan jeg ikke skjønne at det skal bli så dyrt. Selv med veldig tynt garn på veldig tynne pinner.

Har ikke peiling...

Det er smart og sisu til hhv 39 og 36 kr nøstet.
Jeg regnet ut kostnadene tidligere i tråden og det er langt unna 2000.

Jeg vil lære å strikke jeg også :( Dere aner ikke hvor heldig dere er som får til det!

Begynn med noe enkelt, se på instruksjonsvideoer på nett, og litt etter litt lærer du det :-). Begynn feks med grytekluter eller kjøkkenkluter :-). Firkantet, ganske fort gjort, og du kan prøve masse forskjellige teknikker!

Begynn med noe enkelt, se på instruksjonsvideoer på nett, og litt etter litt lærer du det :-). Begynn feks med grytekluter eller kjøkkenkluter :-). Firkantet, ganske fort gjort, og du kan prøve masse forskjellige teknikker!

Jeg har 40 lapper liggende, etter de så ga jeg opp. Alle 40 lapper ligner på noe min 6 år gamle nevø har strikket :p
Hihi
Jeg klarer ikke å finne strikke faster, jeg strikker så hardt at garnet ryker :p Hihi

Hekle klarer jeg da, men det er ikke då mye nydelig å hekle til gutter :(

Jeg har 40 lapper liggende, etter de så ga jeg opp. Alle 40 lapper ligner på noe min 6 år gamle nevø har strikket :p
Hihi
Jeg klarer ikke å finne strikke faster, jeg strikker så hardt at garnet ryker :p Hihi

Hekle klarer jeg da, men det er ikke då mye nydelig å hekle til gutter :(

Hvis du strikker så hardt at garnet ryker, da tar du bra hardt i ja hehe. Og ser poenget med at du kanskje har nok lapper nå ja :)

Da har du kanskje også prøvd alle slags garntyper og flere pinnetykkelser?

Hvis du strikker så hardt at garnet ryker, da tar du bra hardt i ja hehe. Og ser poenget med at du kanskje har nok lapper nå ja :)

Da har du kanskje også prøvd alle slags garntyper og flere pinnetykkelser?

Har prøvd både tykke og tynne, runde og rette. Mamma har prøvde å lære meg i alle år også, nå har hun gitt opp :p
Der blir bare fastere og fastere til slutt så ryker tråden. Skjønner ikke hvordan jeg får det til! ;)

Har prøvd både tykke og tynne, runde og rette. Mamma har prøvde å lære meg i alle år også, nå har hun gitt opp :p
Der blir bare fastere og fastere til slutt så ryker tråden. Skjønner ikke hvordan jeg får det til! ;)

Hehe, skjønner - da har jeg nok dessverre ingen flere "gode" råd...

2000 i garn hørtes altfor mye ut. Svigermor strikket mariusgenser til mannen og det kom på ca. 700 kroner i garn:)

Det er smart og sisu til hhv 39 og 36 kr nøstet.
Jeg regnet ut kostnadene tidligere i tråden og det er langt unna 2000.

Har smart gått opp til 39 nå ja.
Jeg kjøpte i begynnelsen av februar og da kostet det 37kr nøstet.

Kjøpte til 2 gensere, en rundfelling str L og en vanlig str xxl. Garn for 1300kr. og da sitter jeg igjen med 3 uåpnede nøster. Pluss et par restenøster.
Så 1200kr for to store gensere.

2000 kr henger ikke på greip!

Jeg strikker eb Marius genser i str 4år nå, oh bruket falk garn (dales svar på smart som er i originalen) det kom på 266kr.
Og det er ikke dyrt synes jeg.

Strikket nettopp ei Mariusjakke yil sambo i str M , brukte da Lerke som er noe dyrere enn orginalgarnet og det kom på 866kr, har da igjen 4 nøster jeg skal bytte inn

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Marius genser og heldress til små barn?
Jeg kan ikke noe om garn :)
Men er skeptisk til billig...

Hvis du ikke tenker pris, men funksjonalitet og holdbarhet: ALPAKKA

Er mykt, blir mykere jo mer det brukes/vaskes. Er ganske varmt, så plaggene trenger ikke være veldig tykke. Holder seg også fint.

Spør du meg: tenk på den tiden man legger ned i et strikketøy - du vil at de skal holde seg fint og vare lenge - bruk skikkelig garn!

Jeg holder på med en heldress i marius nå, og har kjøpt sisu garnet spm oppskriften sier. Og garnet kostet vell max 300kr, strikker i str. 6mnd. Min mor har strikket mariusgenser til mannen nettopp og det garnet kom på max 700kr.
Så synes 2000 i garn var vanvittig mye.

Back
Topp