Hvilket garn skal man bruke når man strikker?

• Trådstarter Trådstarter Snorkfrøken
  • Opprettet Opprettet
S

Snorkfrøken

Guest
Marius genser og heldress til små barn?
Jeg kan ikke noe om garn :)
Men er skeptisk til billig...

Har en som skal strikke for meg og hun spørr om garntype, jeg vet ikke hva jeg skal svare da :p

Det står i oppskriften. Billig garn kan være vel så bra som dyrt - det er produsert på samme fabrikk.
Jeg strikket Marius-jakke med rundfelling til snuppa og brukte alpha-garn fra europris.

Det er kanskje to alternativer. :)
Hva skal hun strikke og når skal det bruke

Det er kanskje to alternativer. :)
Hva skal hun strikke og når skal det bruke

Hun skal strikke Marius genser med bukse til størstemann og heldress til minstemann :)
Jeg har ikke peiling på priser og garn. Jeg hekler, men bruker det oppskriften sier :)
Ble litt usikker på hva jeg skal gjøre, for garnet i oppskriften var vist fryktelig dyrt..

Hun skal strikke Marius genser med bukse til størstemann og heldress til minstemann :)
Jeg har ikke peiling på priser og garn. Jeg hekler, men bruker det oppskriften sier :)
Ble litt usikker på hva jeg skal gjøre, for garnet i oppskriften var vist fryktelig dyrt..
Så veldig dyrt er det ikke. Jeg tror jeg regnet at en dress i str 12 mnd koster 250 ca i garn.

Da er det jo barn å finne et annet garn som har samme tykkelse så det blir likt iforhold til pinner og strikkefasthet. Spør henne om hva garnet heter da.

Skal undersøke litt idag jeg :) Takk for svar jenter :)

Det er jo ikke rett på en plass.
Gi meg et par minutter så skal jeg regne det ut.

Hvilken størrelse skal du ha i det forskjellige?

5-6 år i genser og bukse og 2-3 år i heldress. Pluss luer til begge :)
Tar du oppdrag? :)

Om det er etter orginal oppskrift er det som regel sisu eller smart garn fra Sandnes garn. Litt dyrt er det, men ikke så mye som 2000! Jeg strikket hettejakke i marius i str8 år, og betalte ca 5-600 kr. Tunikaen strikket jeg i str 6 år og den ble vel ca 400. Så hun må ha regnet feil;)

mange strikker også dette i Rubin eller silja fra sparkjøp. Har ikke prøvd selv, men mange sier det er bra garn.

Dress i str 2 år og genser i str 6 år. Garn kommer på 675 kroner. Arbeid i tillegg da.

Det kan jo fort bli 2000 om man bruker et garn som er over gjennomsnittet dyrt.
Hvis man bruker garnet som det står i oppskriften så blir det ikke 2000 for garn.
Men det kan jo hende hun ha pris inkludert arbeid

Back
Topp