Hvilket garn hekler dere booties med?

drun

Elsker forumet
Baby booties og toddler?
Og hvilken størrelse på nåla?
Har hekla en prøvebootie, men føler ikke at den ble helt bra akkurat.

Når jeg hekler til min gutt på 8 mnd, bruker jeg Drops Nepal og str 4 på nåla!

dobbelt babygarn og når 4/4.5 som reeegel! Har hekla i annet garn å!:) men husker ikke hvilket!

Bruker babyull, og nål 2,5.
Men fulgte ikke oppskriften helt. Prøvde å gjøre det, men det funket jo ikke[8D]

Takk for svar[:)] Da ble jeg litt klokere[8D] Får det ikke til helt jeg heller, sålen blir bra, men overdelen på skoen blir ikke som på bildet. Delen med knappene blir ok. Nå begynte jeg å hekle forrige uke da, har bare hekla 60 bestemorruter til nå, så er ikke akkurat noen proff[:D]

Jeg har også heklet dem med dobbelt babyull og str 4 på nålen, men de ble for små i forhold til hva de skulle etter målene..... Så om du gjør det må du huske å måle sålen slik at du får riktig str til riktig baby/barn.. [;)]

Holder på med nyfødt.
Bruker nål 3 og alpakka garn, det er en test bare da og strever med tåa, men håper at ditt gode råd og mine leseferdigheter nå har løst den humpen [:D][:D]
Tidligere brukte jeg ett garn som het superwash (beregnet på pinne 3 1/2) og nål nr 4. De ble jeg fornøyd med!!

Alpakka garne er enda tynnere enn babyull..... Bare sånn at du vet det.... [:)][:D]

dobbel baby merino og nål nr 4 ble løsningen her etter masse knoting! :)

ORIGINAL: SleepingBeauty

Alpakka garne er enda tynnere enn babyull..... Bare sånn at du vet det.... [:)][:D]

Vet egentlig ingenting om garn jeg [8|] men disse blir passe tror jeg [8|]
Sålen måler ca 9cm, fint til nyfødt det.....eller [:-][8|]

9 cm er fint til nyfødt ja :)

Ja, det skal nok passe en nyfødt ja :)

Til de minste bruker jeg dobbel tråd babyull/babymerino på pinne 3,5
Til 6 mnd +/- bruker jeg 1 tråd smart/falk ol sammen med 1 tråd babyull på pinne 4

Om jeg husker rett i farta anngående pinnetykkelsen.

Hmm.. jeg må bare..
Når dere skriver at dere bruker feks dobbel tråd med feks babyull.. Altså.. dere legger tråden dobbelt? Jeg prøvde det nemlig, og ikke pokkern om jeg klarte å hekle med to tråder på nåla.. Kanksje jeg prøvde for lite?

ORIGINAL: Hemmelighetimagen

Hmm.. jeg må bare..
Når dere skriver at dere bruker feks dobbel tråd med feks babyull.. Altså.. dere legger tråden dobbelt? Jeg prøvde det nemlig, og ikke pokkern om jeg klarte å hekle med to tråder på nåla.. Kanksje jeg prøvde for lite?

Hehe, samme her[:D] Problemer nok med en tråd om en ikke skal holde styr på to[8D] Men fikk det til i kveld, etter mye om og men! Så nå skal jeg lage venstrefoten[:)] Falk og nål 4,5 endte jeg opp med.

Back
Topp