Hvilket forovervendt bilsete til 2 åring?

• Trådstarter Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet Opprettet
M

MaseMamma09/11

Guest
Må bare først si at JA jeg hater å sette hun forovervendt, ville vente til 4 år....MEN hun skriker og skriker hver gang vi kjører, roper høyt AUAU og nå klarer vi ikke mer. Satt hun fremovervendt i besafe kombi setet sitt for å prøve om det hjalp og jenta elsker nå å kjøre bil. KJipt...men sånn er det bare.
Jeg og søsknene mine sliter med ekstrem bilsyke og det smme gjør moren til sambo....så lurer på om hun blir veldig bilsyk. Aner ikke hvar det er som kan gjøre det ellers... HAr alltid på henne lite klær i setet og tar ofte av skoene. Har også leker og andre ting hun kan styre med

MEN å bruke besafe kombi setet forovervendt er ganske uaktuelt pga det vel er dårligere enn andre forovervente?

Har et britax twe vi har mulighet til å kjøpe billig fra en bekjent(ikke lenge brukt), er det greit forovervendt med interne seler? Eller hva skal vi kjøpe hvis ikke?

Hun er jo 22 mnd om noen dager, 10,5-11 kg og rundt 85 cm kan jeg tenke meg. Ingen stor jente

Prøvd andre bakovervendte seter da? Hadde heller prøvd det enn å snu en så liten unge.

Tv2 hjelper deg hadde test av bilstoler på tv idag.. gå inn der å se.

hvis vi kjøper britax twe kommer jeg til å prøve det bakovervendt først. MEN må vite at det er bra forovervendt og.
Kan jo ikke drive å kjøpe nye bilseter hele tida, det har vi ikke penger til...

Vi måtte også snu vår gutt da han var knappe 2 år og brukte besafe x1 kombisete. Fikk beskjed om ikke å bruke de interne selene, da man ikke vil få en glidende effekt på hode, nakke og rygg ved kollisjon, som man gjør ved å bruke bilens trepunkt seler;-)

Fikk heller ikke noe tips fra Trygg Trafikk eller barneburikkene i området da jeg forhørte meg... Lykke til!

hvis vi kjøper britax twe kommer jeg til å prøve det bakovervendt først. MEN må vite at det er bra forovervendt og.
Kan jo ikke drive å kjøpe nye bilseter hele tida, det har vi ikke penger til...

Ville ikke hatt TWE forovervendt, om jeg skulle hatt et fovervendt sete måtte det vært et rent forovervendt et. Som feks Maxi Cosi Priori, de har kommet bra ut i test visstnok.

Kombi seter er ikkje bra forovervendt uansett egentlig, så må  du absolutt snu barnet så er ett reint forovervendt sete best. Men er en del ting som kan hjelpe,som å ta av skoene. Dvd spiller i bilen skal hjelpe mot bilsyke osv
lykke til  :)

Hadde samme problemet med lilletrollet mitt. HUn hylte hver gang vi satte henne i bilstolen. Vi hadde samme setet som dere, og det viste seg at det fakrisk var grusomt vondt til henne. Selene, de som går over lårene, er festet veldig langt fram i setet slik at når jeg strammet selene så skar selene seg ned i lårene hennes. Stakkars, hun hadde jo dritvondt! Så prøvde jeg two way, der er selene festet nesten helt bak der rompa er, og det gikk som en drøm! Nå er det ikke noe problem å ha henne i bilstol lengre.
Kanskje dette er hvorfor hun roper aua? At det er selene som graver seg ned i lårene? Verd å sjekke iallefall, før dere setter henne framovervendt. 

For å svare litt så har jeg allerede satt setet fremovervendt og hun stortrives. så hun kan jo ikke sitte vondt i setet?
Vil gjerne ha noen svar ang type sete og britax twe forovervendt:)

Viss du skal ha henne forover, velg da et rent forovervend sete. IKKE kombisete som f.eks TWE.
Men hva som er best av de forovervendte vet jeg ikke..

Vi har Britax Evolva 123 til vår gutt. Er veldig fornøyd med det og han sitter veldig godt i setet. Sønnen vår veier rundt 14 kg og er i alle fall på str 92 i klær(lenge siden vi har målt lengden nå). Søskenbarnet på 4,5 år bruker samme setet og sitter godt i det :)

Vår gutt som er omtrent som din sitter veldig bra i et britax hi-way, men om det hjelper i situasjonen din vet jeg jo ikke. Desverre er det slik at om man først har latt de sitte forovervendt _kan_ det bli vanskelig å få de roet bakovervendt....Ellers kan jeg ikke hjelpe deg for har ikke orket sette meg inn i forovervendte seter ennå. Tror jeg har hørt noe om at bilens belter er sikrere enn setets forover, men vil tro en toåring lett tar seg ut av de. Men vi var veldig fornøyd med maxi cosi priori til eldstemann, dog det er mange år siden nå.

Man skal faktisk ta bilsyke på alvor, siden du har det selv, vet du jo hvor ubehagelig det er. Og det er ikke usannsynlig at barnet blir bilsykt. Kan det hjelpe å sette henne foran en stund? Bakovervendt altså? Eller et annet sted i bilen? 

Kan du låne TWE og se om hun godtar det bakovervendt? Har du babysetet du kan prøve bakover en liten stund? Hender min sitter i det ennå og det går helt greit med vekt og høyde, litt lite benplass, men uten sko er det helt greit på korte turer.

Back
Topp