Hvilket bilsete?

HopeStar

Glad i forumet
Julegavene 2019
Er så mange år siden sist jeg kjøpte bilsete til baby, så har ikke oversikt lenger. Kan selvfølgelig Google best i test osv.

Men har dere kjøpt bilsete, eller vet hvilket dere skal ha? Og nytt eller brukt?

Vi skal ha isofix base i tillegg. Vurderer å kjøpe basen brukt, og nytt sete.
 
Vi bruker det kommende storebror brukte, det er jo bare halvannet år siden vi kjøpte det. :p Er maxi-cosi rock, og basen til det passer også stol nr 2. Det er en ganske nedtona bilstol, men firer ikke på sikkerheten da. Vi likte det godt i alle fall, og det brukes jo ikke så lenge. Bilstol nr 2 som passer samme base er vi veldig fornøyd med også, så da blir det det samme til lillebror.
 
Vi har kjøpt ett helt nytt cybex med base
Fikk gode råd i butikken

Fikk beskjed at de tre som var best i test, var alle best i test på ulike tester men at alle 3 lå på topp tre plass i alle testene
Det var cybexen som vi har kjøpt
Besafe modular med base og
Maxi cosi pebble med base
 
Vi skal ha cybex cloud z. Den kan legges helt flatt når du ikke kjører. Og man beholder den samme basen til neste sete, og basen har sånn svingbar mekanisme, slik at du kan ta sete å vri mot deg i døra. Praktisk når de blir eldre og mer tungt.
Dessuten er det det som gir riktig helling i bilen, og den har gjort det bra i test. Dyr i innkjøp, men vi drøyer litt for å se om den kommer opp tilbud:happy:.
 
Vi har BeSafe Modular til kommende storesøster og kjøpte BeSafe Twist nå. Da vil storesøster bruke Twist og baby Modular.
Vi er veldig fornøyde med BeSafe.
 
Tenkte muligens maxi cosy, med mindre vi finner noe annet interessant i butikken. Skal også kjøpe beltestol til han på 5 år, så får han på 3 år stolen til storebroren. Må nok prøve og se hvordan vi skal få til å få 3 bilstoler bak i bilen. Mener det er 2 isofix bare og stolen som han på 3 år er isofix, så da er det enten baby eller han på 5 som ikke får isofix sete.
 
Vi har BeSafe Modular til kommende storesøster og kjøpte BeSafe Twist nå. Da vil storesøster bruke Twist og baby Modular.
Vi er veldig fornøyde med BeSafe.
Vi hadde besafe modular til minstemann men den har min søster fått siden vi egentlig var ferdig:wacky:
Derfor måtte vi kjøpe nytt nå
 
Vi skal ha cybex cloud z. Den kan legges helt flatt når du ikke kjører. Og man beholder den samme basen til neste sete, og basen har sånn svingbar mekanisme, slik at du kan ta sete å vri mot deg i døra. Praktisk når de blir eldre og mer tungt.
Dessuten er det det som gir riktig helling i bilen, og den har gjort det bra i test. Dyr i innkjøp, men vi drøyer litt for å se om den kommer opp tilbud:happy:.
Vi kjøpte uten svingmulighet da vi har dårlig erfaring med det grunnet sand ol. Da vi hadde sirona, Som legger seg nedi «svingskiva»:wacky:
Nå vi kjøpte vår cybex nå så var det tilbud på vår lokale babyshop pga noe jubileumsdager
Men samme prinsipp med basen på denne at du kan bruke den på stol nummer to;):D
 
Vi kjøpte uten svingmulighet da vi har dårlig erfaring med det grunnet sand ol. Da vi hadde sirona, Som legger seg nedi «svingskiva»:wacky:
Nå vi kjøpte vår cybex nå så var det tilbud på vår lokale babyshop pga noe jubileumsdager
Men samme prinsipp med basen på denne at du kan bruke den på stol nummer to;):D
Hva heter den modellen da? Kan den også legges flatt? Og endre helling på basen?
 
Har arvet et Maxi Cosi med isofixbase etter nevøen min som snart er 1 år. Vet ikke hvilken modell det er. Har kjøpt nytt spedbarnsinnlegg da det manglet :)
 
Vi har besafe.
Izi go up x1 babystol
Modular stol nr 2 har vi nettopp kjøpt
 
Skal kjøpe cybex aton 5. Jeg har ikke isofix i bilen min, men det er isofix i sambos bil. Cybex aton 5 har baser både til isofix og ikke isofix.

Som generelt prinsipp vil vi helst kjøpe brukt, men sikkerhetsutstyr skal være nytt.
 
Svingbar stol/base eller ikke? Og hvorfor? :)
svingbar. Jeg er kort, og det å strekke seg inn og over er problematisk :p

Valget har falt på en cybex cloud (og senere zirkona) som da både kan legges flatt, og som har 360 graders dreibart sete :)
 
Back
Topp