hvilket bilsete og hvorfor?

Janneymortilsnart3

Forelsket i forumet
Vi skulle egentlig kjøpe ett brukt sete, men så er jeg blitt litt skeptisk til d. aner ikke hvorfor, men nå vil jeg ha ett nytt sete.

hvilket sete valgte dere? hvorfor? og hvor mye kostet det sammen med basen?

Vi kjøpte Maxi cosi med isofix base,husker ikkje hvor mye vi ga for det for det var 25% på det.

Vi kjøpte Maxi Cosi Cabriofix med isofix-base til Johannes i fjor. Kjøpte det vel i mai/juni i fjor. Vi kjøpte det på tilbud til 2299 kr tror jeg det var. Skal bruke det til lille i magen også. Kjempefornøyd med det. :)

vi hadde besafe izi sleep, men kjøpte nytt nå pga av flere grunnner...

da kjøpte vi acta graco, ettersom jeg vet mange har det og er veldig fornøyd med det, og at det er sikkert. kostet 1599,- med base :)

Blir mest sannsynlig britax baby safe plus shr med isofix på oss! Pga av at det var best i test i forhold til drift sikkerhet i mai i år i følge forbrukerportalen :-) nå koster det på tilbud hos babyshop 2999. Har ikkje vert å sett ennå, men trur me går for da!

Det blir maxi cosi cabriofix med den basen som passer til både nye og gamle biler...

Har acta graco med base etter storebror. Veldig fornøyd med det. Syns han satt godt i det hele bruksperioden, base er fantastisk og det kom greit gjennom testen til forbrukerombudet når vi kjøpte det. Er ofte på tilbud til rundt 1500:)

Kjøpte maxi-cosi til storebror, superfornøyd med det så kommer til å bruke det om igjen. Setet er enkelt å frakte med seg, det veier ikke så mye. Følg med i tilbudsavisa til barnas hus, det kommer sikkert på tilbud før januar. Har lest at ikke det er så lurt å kjøpe setet brukt fordi man ikke vet om det kan ha skjedd noe med det. Så lurt at du vil kjøpe nytt:) Med mindre man kjenner de man kjøper av da...

Muffen23 skrev:
Blir mest sannsynlig britax baby safe plus shr med isofix på oss! Pga av at det var best i test i forhold til drift sikkerhet i mai i år i følge forbrukerportalen :-) nå koster det på tilbud hos babyshop 2999. Har ikkje vert å sett ennå, men trur me går for da!

Det er det vi har kjøpt! Vi er veldig fornøyde med setet hittil, virker veldig bra, så gleder oss masse til å bruke det :)

Skal ha maxi cosi med base, vet ikke hva prisen blir da det nok blir litt billigere siden det er fra gamlejobben til sambo.

vi bruker det setet vi arver fra min svigerinne, hvorfor? fordi det er grais

Har emmaljunga med isofix etter storesøster,men er veldig skeptisk siden det kom så dårlig ut i test (bedre ut i test etter at de endret det da) Men samboeren mener det er unødvendig å kjøpe ett nytt for det er jo ikke direkte billig,men jeg kunne tenkt meg et nytt da

Vi har maxi cosi med base til babyen, storesøster har besafe izi combi x3.

Har kjøpt acta graco med base. Ei venninne som skulle selge sitt ;)

Har kjøpt en MaxiCosi Cabriofix. Kjøpt brukt på Finn.no for 1800,- inkl. isofix-base. Den er 1 år gammel.

Hadde en Brio med isofix-base sist gang og var veldig fornøyd med den. Valgte en MaxiCosi denne gang bare fordi den fått så mye skryt i tester...men nå begynner jeg å angre litt på at jeg ikke kjøpt enn ny Brio isteden...
emoticon 

...neeeeida, har ikke beslutsangst jeg...;-)

ååå, så mange forskjellige seter da.. trodde det skulle bli lettere å spør dere:) hehe..

Hva er egentlig forskjellen på alle disse setene da? har tenkt på maxi cosi ett eller annet fordi jeg har hørt om d på en måte:P

*emmami* og jenta* skrev:
ååå, så mange forskjellige seter da.. trodde det skulle bli lettere å spør dere:) hehe..

Hva er egentlig forskjellen på alle disse setene da? har tenkt på maxi cosi ett eller annet fordi jeg har hørt om d på en måte:P

Maxi'n er uuuutrolig lett å bære med seg. Den veier utrolig lite i forhold til de andre setene, så det hjelper på når ungen plutselig veier 6-7-8kg ;)
Så det kan være greit å ta med i beregninga. Hehe.

Og en annen ting, det er kjempesmart å kjøpe med base. Da er det bare å klikke setet opp i basen og ferdig! Hvis du ikke har base så må du stå og feste setet med bilselene hver fordømte gang du skal ut og kjøre bil, og da er sjansen også større for å feste setet feil.  (Venninna mi sa at det IKKE er kult å stå og feste setet i øsepøseregn eller 20minus..)  Hehe.

Dramadama skrev:

*emmami* og jenta* skrev:

Maxi'n er uuuutrolig lett å bære med seg. Den veier utrolig lite i forhold til de andre setene, så det hjelper på når ungen plutselig veier 6-7-8kg ;)
Så det kan være greit å ta med i beregninga. Hehe.

Og en annen ting, det er kjempesmart å kjøpe med base. Da er det bare å klikke setet opp i basen og ferdig! Hvis du ikke har base så må du stå og feste setet med bilselene hver fordømte gang du skal ut og kjøre bil, og da er sjansen også større for å feste setet feil.  (Venninna mi sa at det IKKE er kult å stå og feste setet i øsepøseregn eller 20minus..)  Hehe.

hehe... ja ikke snakk om å ikke ha base:) hehe...

Vi skal bruke akta graco etter storesøster. Det er kjempegod plass i det, hun brukte det til hun var 13 måneder. Er med base, så det går veldig fort å ta inn ig ut av bilen.:)

Muffen23 skrev:

signerer denne, dette har vi kjøpt. Fikk det på tilbud på babyshop til 1500kr med isofixbase :)

Back
Topp